جمعه 13 آبان 1384

ناآرامی های جديد در اهواز همزمان با عيد سعيد فطر، مهر

- دستگيری سريع اغتشاشگران توسط نيروی انتظامی
- آرامش در اهواز


با تحريک عوامل گروهک خلق عرب ناآرامی های پراکنده و جديدی بعد از ظهر امروز در اهواز اتفاق افتاد که با دخالت سريع نيروی انتظامی عوامل آن دستگير و تحويل مراجع قضايی شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری "مهر" از اهواز ، پس از اجتماع تعدادی از اعضای هوادار گروهک خلق عرب در مسجدی درمحله شلنگ آباد اهواز ، "شيخ سواری" از اعضای اصلی اين گروه آشوبگر و تجزيه طلب در جمع آنها حاضر شد و از آنها خواست تا با لباس متحد عربی به سمت مناطق اصلی شهر اهواز حرکت کنند .

پس از اين سخنان که در حضور يکی از نمايندگان سابق اهواز در مجلس صورت گرفت ، حدود 200 نفر از طرفداران گروهک خلق عرب با تحريک مردم و به تن کردن لباس عربی و چفيه قرمز به سمت محله لشگر آباد رفته و در آنجا نيز حدود سی نفر به اين جمع اضافه شدند. در نهايت اين عده در حوالی ميدان دانشگاه با ممانعت نيروی انتظامی مواجه شدند که پس از اين اتفاق ، اغتشاشگران با پرتاب بطری و سنگ با نيروی انتظامی به مقابله پرداخته و با سردادن شعارهايی مانند "خونم در راه خلق عرب" مترصد ادامه مسير خود شدند.

بنابر اين گزارش، پس از پراکنده شدن اين عده و دستگيری عوامل اصلی اين حادثه ، عده ديگری از طرفداران اين گروهک به سمت چهارراه نادری اهواز حرکت کرده و با ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم و در دست گرفتن شمشير و قمه به خواندن رجزهايی به زبان عربی پرداختند که اين حرکت نيز با برخورد نيروی انتظامی به پايان رسيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يادآوری می شود نئومحافظه کاران آمريکا اخير در موسسه آمريکن اينتر پرايز ايجاد نا آرامی و تحريک به فدراليسم در مناطق مرزی و قومی ايران را به عنوان راهبرد جديد واشنگتن عليه جمهوری اسلامی ايران ذکر کرده بودند. وزارت خارجه کشورمان نيز چند روز پيش از تحويل مدارک مربوط به دخالت نيروها و کشورهای بيگانه از جمله انگليس در حوادث ارديبهشت و مهر ماه اهواز خبر داده بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ناآرامی های جديد در اهواز همزمان با عيد سعيد فطر، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016