شنبه 7 آبان 1384

وزير كشور: مقامات امنيتي سرنخ‌هاي مربوط به انفجارهاي اهواز را در وقتش اعلام مي‌كنند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - يزد
سرويس: سياسي

وزير كشور گفت كه مشكلات احزاب را خودشان بايد حل كنند و حل اختلاف خانه احزاب را نيز به خودشان واگذار كرده‌ايم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه‌ي يزد، حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي وزير كشور در حاشيه‌ي مراسم معارفه‌ي استاندار جديد يزد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از خانه احزاب انتظار داريم مشكل‌شان را حل كنند. شنيده‌ام خوشبختانه با رايزني‌هايي كه بين خودشان صورت گرفته، تمهيداتي انديشيده‌اند كه فكر مي‌كنم اگر آن تمهيدات اجرايي شود، ان‌شاء‌الله اين مختصر اختلافي كه در خانه‌ي احزاب ايجاد شده، برطرف شود.

وي درباره‌ي برخي از شايعات مبني بر درخواست رييس‌جمهور براي بركناري معاون سياسي‌ پورمحمدي گفت: چنين چيزي نيست. علي جنتي معاون سياسي من است و در پست خود فعاليت مي‌كند.

پورمحمدي درباره‌ي دخالت انگليس در حادثه‌ي اهواز نيز اظهار داشت: آنچه كه مي‌دانيم اين است كه در حادثه‌ي اهواز دست‌هاي خارجي وجود دارد. از طرفي انگليسي‌ها در منطقه‌ي جنوب فعال‌ترين كشور هستند و به هر حال هر اتفاقي كه از آن نقطه عليه كشور ما صورت گيرد، ما از چشم آنها مي‌بينيم و اين نكته جدي و اساسي است.

وي افزود: البته سرنخ‌هاي اطلاعاتي هم وجود دارد كه مقامات اطلاعاتي امنيتي ما به وقت خودش اعلام خواهند كرد.

وزير كشور به دستگيري برخي از مسببان حادثه اهواز اشاره كرد و گفت: برخي نيز شناسايي شده‌اند و در تعقيب آنها هستيم. هم‌چنين ردهايي از تعداد ديگري داريم و فكر مي‌كنيم در مجموع اطلاعات خوبي به دست آمده است.

به گزارش ايسنا پورمحمدي در ادامه از تمام‌شدن عمده تغييراتي كه قصد انجام آن را دارد، تا آخر ماه رمضان خبر داد و گفت: ظرف اين هفته اين تغييرات اعلام مي‌شود.

وي درباره‌ي اتباع خارجي نيز اظهار داشت: بحث اتباع خارجي يك بحث ريشه‌دار و قديمي است. كارهاي زيادي شده و در حال انجام كارهاي ديگري هم هستيم كه اين بازگشت پايدار باشد؛ به نحوي كه افرادي كه به كشورشان مي‌روند دوباره برنگردند.

وزير كشور خاطرنشان كرد كه متاسفانه چون امكان زندگي امن و مطلوب براي بسياري از افراد مهاجر در سرزمين خودشان نيست با كندي در مراجعت روبه‌رو هستيم.

وي افزود: در حال برنامه‌ريزي هستيم و سفارش تهيه آماري را داده‌ايم كه در همين آبان ماه ارائه مي‌شود. زماني كه آمار جامع را بگيريم برنامه‌هاي خود را دقيق‌تر مي‌توانيم اعلام كنيم.

پورمحمدي به بحث مواد مخدر هم اشاره كرد و گفت: بحث مواد مخدر از مشكلات و ابتلائات بسيار نگران‌كننده مردم ما از گذشته بوده و متاسفانه در اين راه ضمن اين كه هزينه‌هاي بسيار زيادي شده و تلفات بسياري زيادي هم داده‌ايم اما مشكلات در اين جهت بسيار زياد است و هم‌چنان باقي مانده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير كشور تصريح كرد: يكي از مهم‌ترين كارهايي كه بايد روي آن برنامه‌ريزي اساسي بكنيم بحث مرزهاست. كنترل مرز يكي از راهكارهاي عمده و تعيين‌كننده است. البته يك نگاه جامع در اين جهت هست. تعدادي از اين افراد مريض هستند و بايد به معتادان نگاه بيمارگونه داشت؛ اما عده‌اي سوداگرند و بايد با آنها برخورد قاطع داشت؛ از اين رو يك تعريف جامع بايد در حوزه‌هاي مختلف انجام شود.

پورمحمدي افزود: در تلاشيم با تجاربي كه از گذشته كسب شده بتوانيم اين عرصه را با تعاريف جديدي كه مي‌خواهيم ارايه دهيم سامان بدهيم و حداقل جلو رشد آن را به طور جدي بگيريم و در طول زمان آن را كاهش دهيم.

پورمحمدي اظهار داشت: برنامه‌هايي براي كنترل مرزها آماده شده كه نياز به كمك و مساعدت مجلس از جهت اعتبارات به خصوص تقويت يگان‌هاي مرزباني دارد. اگر مجلس در اين دو جهت به ما كمك كند فكر مي‌كنيم در يك برنامه زمان‌بندي پنج ساله مي‌توانيم به طور نسبي مرزهايمان را كنترل كنيم.

Copyright: gooya.com 2016