یکشنبه 8 آبان 1384

دادستان كل كشور: عاملان بمب‌گذاري‌هاي اخيراهواز همان عناصرقبلي هستند، ايسنا

ايران علاقه‌مند به‌برقراري صلح پايدار درمنطقه است تاهيچ كشوري سلاح هسته‌يي نداشته باشند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

دادستان كل كشور تاكيد كرد كه ايران به كليه‌ي مصوبات سازمان ملل و قراردادهاي بين‌المللي پايبند و علاقه‌مند است در منطقه صلح پايدار برقرار شود و اين منطقه از سلاح‌هاي كشتار جمعي و هسته‌اي كاملا مبرا شود و هيچ كشوري از جمله اسرائيل داراي سلاح هسته‌يي كشتار جمعي نباشد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان (ايسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمين دري‌نجف‌آبادي دادستان كل كشور در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تاكيد بر ضرورت جذب سرمايه‌ي خارجي براي توليد در كشور، اظهار داشت: ما بايد تمام توان خود را براي جذب سرمايه‌ي خارجي چه ايرانيان خارج از كشور و چه سرمايه‌گذاران خارجي براي توليد در كشور به خصوص در زمينه‌هاي نفت، گاز، پتروشيمي و صنعت به كار گيريم.

وي، جنگ رواني عليه جمهوري اسلامي ايران و روي كار آمدن دولت جديد را از جمله دلايل بروز نوسان در سرمايه‌گذاري كشور ذكر و خاطر نشان كرد: بستر حمايت از سرمايه‌گذاري كه با همكاري قوه‌ي قضاييه و دولت تشكيل شده است، اقدام خوبي است اما معتقدم بايد در اين زمينه ستادي متشكل از سه قوه براي جلب سرمايه در كشور فعال شود تا بتواند با حل مشكلات اجرايي زمينه را براي اجرايي شدن اهداف چشم‌انداز بيست ساله فراهم كند.

وي، افزود: تشكيل اين ستاد هم‌چنين باعث مي‌شود تا مصوبات مجمع در رابطه با اصل 44 قانون اساسي تحقق يافته و در نتيجه اعتماد عمومي در اين زمينه ايجاد شود.

دادستان كل كشور، تاكيد كرد: برخورد با علف‌هاي هرز فاسد در اين زمينه نبايد باعث شود كه يك كار با بركت و ضروري زير سوال برود.

دري‌نجف‌آبادي درباره‌ي مسايل اخير پيرو صحبت‌هاي رييس‌جمهور، اظهار داشت: اين‌ها جنگ رواني و تبليغاتي گسترده‌اي است كه عليه جمهوري اسلامي ايران مطرح شده است.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران به كليه‌ي مصوبات سازمان ملل و قراردادهاي بين‌المللي پايبند است و علاقه‌مند است در منطقه‌ي خاورميانه اسلامي صلح پايدار برقرار شود و اين منطقه از سلاح‌هاي كشتار جمعي و هسته‌اي كاملا مبرا شود و هيچ كشوري از جمله اسرائيل داراي سلاح هسته‌اي كشتار جمعي نباشد.

دادستان كل كشور، خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي در رابطه با بحث فلسطين مساله‌اي را مطرح كرده كه همان حرف دنياي آزاد است يعني مردم فلسطين در يك انتخابات آزاد دولت دموكرات مورد نظر خود را انتخاب كنند كه اين حرف قابل قبولي است و جمهوري اسلامي ايران علاقمند است ملت‌هاي منطقه با آگاهي سرنوشت خود را رقم بزنند.

وي خاطر نشان كرد: اين اظهارنظرها جنگ رواني و تبليغاتي است كه عليه ايران به راه افتاده و چه بسا براي تحت‌الشعاع قرار دادن راهپيمايي روز جهاني قدس و جنايات صهيونيسم در فلسطين باشد و در حقيقت معتقدم يك عقده‌گشايي در مورد جمهوري اسلامي ايران است.

به گزارش ايسنا دادستان كل كشور، اظهار داشت: اميدوارم رسانه‌هاي خبري آزاد و مستقل، حقوق حقه‌ي ملت فلسطين و ديدگاه جمهوري اسلامي ايران را مطرح كنند و به گوش ديگران برسانند.

دري نجف‌آبادي تاكيد كرد: ما در چارچوب مقررات بين‌المللي علاقمند به برقراري ثبات در منطقه‌ي خاورميانه و فلسطين هستيم.

دادستان كل كشور، درباره‌ي آخرين اقدامات صورت گرفته در مورد بمب‌گذاري‌هاي اهواز، اظهار داشت: دادستاني كل از سال گذشته مسائل خوزستان را دنبال مي‌كرده حتي نماينده‌اي هم به اين استان فرستاديم.

دري نجف‌آبادي، آباداني و توسعه‌ي استان خوزستان را يك ضرورت برشمرد و افزود: برخي عناصر شياد در اين استان از مردم پول‌هاي كلاني به اميد دادن وام گرفته بودند كه دستگاه قضايي، وزارت كشور، وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي و دادستاني كل بايد تلاش كنند كه حقوق حقه‌ي مردم خوزستان پايمال نشود.

وي درباره‌ي شناسايي عامل بمب‌گذاري‌هاي اخير، گفت: دو – سه جريان از جمله جبهه‌ي وفاق در اين منطقه حضور دارند كه از زمان انقلاب نيز با حزب بعث در ارتباط بودند و در واقع حزب بعث آنها را تحريك مي‌كرد. در حال حاضر نيز بعد از اشغال عراق با توجه به اين‌كه كنترل چنداني بر روي اين مرزها وجود ندارد، قطعا تحريك بيگانگان و حزب بعث در اين مسائل بي‌تاثير نبوده است. ما شواهد فراواني در اين زمينه نيز داريم. تعدادي در بازداشت هستند و تعدادي را نيز شناسايي كرده‌ايم كه در تعقيب آنها هستيم.

دادستان كل كشور، افزود: خيلي از مهره‌هاي بمب‌گذاري‌هاي اهواز دستگير شده‌اند؛ ما با توجه به شرايطي كه به دست آورده‌ايم به اين نتيجه رسيده‌ايم كه عاملان اين بمب‌گذاري‌ها همان عناصر قبلي حوادث اهواز هستند و در واقع اين‌ها ادامه‌ي همان ماجراهاست.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين كه با توجه به اغتشاشات اهواز چرا امنيت بيشتري براي جلوگيري از حوادث بعدي در اين منطقه برقرار نشد، گفت: بايد دستگاه‌هاي امنيتي مثل وزارت، نيروي انتظامي، بسيج و دستگاه قضايي با هم همكاري داشته باشند. البته ما بيشتر تاكيدمان اين است كه شوراي تامين استان اين مساله را پيگيري كند.

دادستان كل كشور، افزود: بعد از پايان ماه رمضان جلسه‌اي براي پيگيري اين مسائل در اهواز خواهيم داشت.

دري نجف‌آبادي درباره‌ي اقدامات دادستاني براي جلوگيري از قاچاق اسلحه، اظهار داشت: من تاكيد دارم كه در قراردادهاي دو جانبه و چند جانبه با كشورهاي همسايه، مانع از توليد اسلحه در آن كشورها و قاچاق آن در ايران شويم. منتها مرزهاي ما خيلي مطمئن نيست مخصوصا با اشغال عراق و افغانستان.

دادستان كل كشور، افزود: بايد وزارت اطلاعات و بسيج و نيروي انتظامي در شناسايي باندهاي مربوطه در اين زمينه فعال‌تر برخورد كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دري نجف‌آبادي درباره‌ي شكايت ايران از صدام، اظهار داشت: ما در تاريخ 18 مهر ماه گزارش كامل خود را در اين زمينه به وزارت امور خارجه فرستاديم. علاوه بر آن، اين گزارش را به دبيرخانه‌ي شوراي عالي امنيت ملي، رييس قوه‌ي قضاييه، مجمع تشخيص مصحلت نظام و وزارت دادگستري نيز ارسال كرديم. با رييس‌جمهور نيز به صورت تلفني در مورد اين قضيه صحبت كردم اما در حال حاضر مسووليت اين قضيه و طرح آن در دادگاه با وزارت امور خارجه است.

وي، درباره‌ي اظهارات اخير آيت‌الله هاشمي شاهرودي درباره‌ي اعلام اسامي مفسدان اقتصادي، اظهار داشت: دستگاه‌هاي غير از قوه‌ي قضاييه، مسووليت با خودشان است چرا كه آنها مسووليت قضايي ندارند اما قوه‌ي قضاييه تا زماني كه حكم يك پرونده نهايي شود، نمي‌تواند اسم كسي را اعلام كند اما قطعا وقتي حكم نهايي شد مثل هر مجرم ديگري اسامي را اعلام مي‌كنيم و اگر قرار باشد اعلام اسامي افراد به عنوان مجازات مطرح باشد (تشهير) نياز به قانون خاص خود در اين زمينه دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادستان كل كشور: عاملان بمب‌گذاري‌هاي اخيراهواز همان عناصرقبلي هستند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016