دوشنبه 9 آبان 1384

وزارت اطلاعات خبر داد: ارائه مستندات دخالت بيگانگان در اقدامات تروريستي اهواز به وزارت امور خارجه، فارس

خبرگزاري فارس: وزارت اطلاعات در اطلاعيه‌اي رسمي با تاييد اخبار منتشره مبني بر تمركز فعاليت‌هاي خرابكارانه در خوزستان از طريق منطقه تحت كنترل انگليس در عراق (بصره) از ارائه اطلاعات و مستندات مربوطه به وزارت امور خارجه براي مقابله با كشورها و دولتهاي همكار در اين اقدامات تروريستي خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس در اين اطلاعيه آمده است: به دنبال حوادث و انفجارات مورخ 22/3/84 شهر اهواز، سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات با هماهنگي قوه قضاييه و ساير دستگاه هاي ذيربط و همكاري عشاير غيور خوزستان با تلاش گسترده و مستمر اطلاعاتي موفق به شناسايي و دستگيري بيش از 30 نفر از عوامل اصلي بمب گذاري‌ها و كشف و خنثي سازي تعدادي بمب آماده بهره برداري توسط عناصر تروريست مزبور گرديدند كه پرونده هاي آنان پس از تكميل جهت پيگيري قضايي تحول مقامات ذيربط شده است.
متأسفانه مجدداً شاهد انفجار بمب ديگري در شهر اهواز در تاريخ 23 مهرماه بوديم كه منجر به شهيد و مجروح شدن عده ديگري از هموطنان عزيز خوزستاني ما شد. به دنبال آن عناصر متواري مظنون، تحت پيگرد قرار گرفتند و با شناسايي شبكه جديدي از متهمين ضمن دستگيري 5 نفر از آنان اسناد و مدارك گروهكي و يك عدد بمب آماده و سلاح و نارنجك جاسازي شده از چند مكان از تاريخ 26/7/84 لغايت 6/8/84 كشف و خنثي گرديد و با ادامه روند پيگيري‌هاي اطلاعاتي ساير عوامل نيز شناسايي و به دنبال كشف و دستگيري آنها هستيم.
اين اطلاعيه مي‌افزايد: جا دارد به عناصر فريب خورده ديگر توصيه موكد نماييم كه قبل از گرفتار شدن به آتش خشم مردم مومن و غيور خوزستان خود را تسليم و به آغوش پرمهر ملت و نظام برگردند.
وزارت اطلاعات در بيانيه خود افزوده است: تمامي بازداشت‌شدگان شبكه هاي تروريستي مذكور ضمن تشريح اقدامات مجرمانه و برنامه هاي در دست اجرا نسبت به ارتباط با عوامل هدايتگر در خارج از كشور و انجام ملاقات در كشورهاي ثالث اعترافات قابل توجهي نموده‌اند كه بر اين اساس اطلاعات و مستندات مربوطه به وزارت امور خارجه منعكس شده است تا بر اساس قطعنامه هاي سازمان ملل متحد مبني بر ضرورت مقابله كشورها و دولتها با پديده تروريسم و عوامل آن نسبت به استرداد اين مجرمان و تروريستها اقدام شود.
اين بيانيه مي افزايد: همچنين بر اساس مستندات و تحقيقات انجام شده و اعترافات متهمين بازداشتي، بخشي از مواد انفجاري مورد استفاده در بمبگذاري ها از داخل خاك عراق به ويژه منطقه بصره تهيه و تأمين شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

منطقه بصره در خاك عراق تحت كنترل دولت انگليس مي باشد.
در بخش پاياني بيانيه وزارت اطلاعات آمده است: يقيناً توفيقات كسب شده در پيگيري هاي مستمر اطلاعاتي و انهدام چندين شبكه تروريستي حاصل لطف و عنايت حضرت حق و تلاش هاي شبانه روزي فرزندان ملت ايران در سنگر سربازي گمنام امام زمان و همچنين ثمره خون شهيدان مظلوم اين انفجارات كور مي باشد.

Copyright: gooya.com 2016