Click for Amazing Phone Card








جمعه 27 خرداد 1384

گزارش هاي راديو فردا از ميزان حضور مردم در حوزه هاي انتخاباتي شهرهاي تهران، اهواز، يزد، کرمان و زاهدان

در تهران حضور رای دهندگان در شعب اخذ رای نسبت به انتخابات گذشته کمتر است: یک روزنامه نگار

در تهران 2 هزار و 760 شعبه اخذ رای برپا شده و بر طبق آمار، 9 میلیون و 367 هزار و 462 نفر واجد شرایط رای دادن در استان تهران هستند که 19.5 درصد رای دهندگان کل کشور را تشکیل میدهد. اشکان پازوکی، خبرنگار مستقل در تهران، درمصاحبه با رادیوفردا می گوید قرار بود انتخابات در تهران راس ساعت 9 شروع شود اما تقریبا 9:20 شعب شروع به کار کردند. در خیابانهای فرعی شمال شهر در مساجدی که صندوق اخذ رای هست، جمعیت زیاد نیست. اما در حسینیه ارشاد خیلی شلوغ است و صف جداگانه آقایان وخانم ها بیشتر از صد نفر است. خبرنگاران تلویزیون هم حضور دارند. وی می‌افزاید تیپ‌هائی را که در تبلیغات انتخاباتی می دیدیم برای رفسنجانی، آنقدر دیده نمی‌شوند وانتظار بیشتر بود. وی می‌افزاید ماموران انتظامی با بی‌سیم زیاد هستند و مردم دور خبرنگاران خارجی جمع شده‌اند. وی می گوید نسبت به دوره های قبل استقبال کمتر است و صف‌ها کوتاه تر است.
----------------------------------

وزیر اطلاعات گفت در خوزستان مردم برای رای دادن صف کشیدند اما یک خبرنگار در اهواز گفت شعب اخذ رای خلوت است

روز یکشنبه در اهواز بمبی منفجر شد که هفت کشته برجای گذاشت. علی اصغر احمدی، معاون امنیتی وزارت کشور حساب بمب گذاری اهواز را از انفجارهای تهران در همان روز که دو کشته برجای گذاشت، سوا کرد. علی یونسی، وزیر اطلاعات جهموری اسلامی گفت در خوزستان آنجا که چند هفته پیش آشوبی به راه افتاد، در آنجا مردم با صف های طولانی برای دادن رای حاضر شدند. مجتبی گهستونی، روزنامه نگار مستقل در اهواز در مصاحبه با رادیوفردا می گوید حضور مردم در شعب اخذ رای نسبت به انتخابات قبل کمتر است ولی شمار شعب اخذ رای هم بیشتر است. وی پیش بینی می کند خیلی ها در ساعات پایانی روز که هوا خنک تر می شود رای بدهند ولی می گوید با توجه به فضای اجتماعی شهر، احتمالا میزان مشارکت کمتر خواهد بود.
----------------------------------

مشارکت در یزد نسبت به دوره های قبل کمتر است، هیچکدام از نامزدها به شورانگیزی خاتمی نیستند: یک روزنامه نگار

در یزد که به خاطر آنکه زادگاه محمد خاتمی است در انتخابات گذشته شاهد شرکت پرشور رای دهندگان در انتخابات بود، به گفته رضا حقیقت نژاد، روزنامه نگار مستقل، حضور مردم نسبت به دوره های قبل کمتر است. وی در مصاحبه با رادیو فردا می گوید صبح ها اغلب کسانی که به کاندیداهای اصولگرا گرایش دارند رای می دهند و از آنجا که این عده دراقلیت هستند، صبحها معمولا شعب اخذ رای کمتر است. وی می گوید جمهوری اسلامی درصد مشارکت انتخابات امسال را 50 درصد پیش بینی کرده در حالیکه در گذشته این درصد 70 درصد بود. وی می افزاید انتظار می رود دیگر مردم در ساعات خنک تر عصر برای رای دادن بیرون بیایند. وی می گوید: در مقایسه با دوره‌های قبل مشارکت کمتر است، و هیچکدام از کاندیداها به شورانگیزی محمد خاتمی نیستند.
فرين عاصمي

یکی از داغ‌ترین کانون‌های انتخاباتی در هشت سال پیش شهر یزد بود زیرا محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسلامی، متولد یزد است و اکثریت بی چون و چرائی از مردم یزد در آن شهر به محمد خاتمی رای دادند. در یزد امسال 623 هزار و 899 نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
محمد خاتمی دوره هفتم با 69 درصد آرای کل واجدین شرایط انتخاب شد ولی در انتخابات هشتم کمی بیش از 77 درصد آرا را به دست آورد.

رضا حقیقت‌نژاد، روزنامه نگار در یزد، در مصاحبه با رادیوفردا می گوید صبح‌ها بیشتر کسانی رای می‌دهند که به رای دادن به صورت یک تکلیف می‌نگرند و بیشتر به کاندیداهای اصول‌گرا تمایل دارند و چون این دسته اکثریتی ندارند، صبح‌ها اقبال آنچنانی از رادی دادن نداریم، به ویژه در حوزه‌هائی که در مناطق مرفه‌نشین قرار دارند یا مناطق دانشجوئی.

وی می افزاید خیلی‌ها به علت روز تعطیل یا گرما ترجیح می‌دهند دیرتر رای بدهند. وی می‌گوید صدا وسیما که می‌کوشد استقبال را پرشور نشان دهد می‌داند برای شلوغ شدن شعب اخذ رای باید تا ساعت چهار و پنج بعدازظهر صبر کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی می‌گوید استقبال از انتخابات در روستاها و در محلات سنتی شهر یزد صبح‌ها خوب است. وی می‌گوید نظام مشارکت 50 درصدی را مطلوب می‌داند، و نسبت به نظر رسمی نظام، مشارکت خوب است اما در مقایسه با دوره‌های قبل مشارکت کمتر است. وی می‌افزاید هیچکدام از کاندیداها به شورانگیزی محمد خاتمی نیستند.
-------------------------------

حضور رای دهندگان در حوزه های رای گیری کرمان محسوس است: یک روزنامه نگار

صندوق‌های اخذ رای از ساعت 9 صبح امروز در کرمان گشوده شدند. سهراب کرمانی روزنامه نگار در کرمان در مصاحبه با رادیوفردا می‌گوید مردم خیلی زودتر از بازشدن حوزه های رای گیری برای رای دادن مراجعه کردند. وی می افزاید حوزه‌هائی دید نسبت به انتخابات قبلی از نظر نظم و آمادگی ضعیف‌تر بودند. وی می‌افزاید حضور نسبتا خوبی مردم داشتند. وی می‌افزاید معمولا در کرمان ساعات اولیه و ساعات آخر جزء ساعت‌های شلوغ است. در حوزه مسجد جامعه و بنیاد شهید و جاهای پرتردد و پررفت وآمد حضور رای دهندگان محسوس بود.
---------------------------

در زاهدان مردم در ساعات اولیه از انتخابات استقبال نکردند: یک روزنامه نگار

استان سیستان و بلوچستان یک میلیون و 212 هزار رای دهنده دارد. در زاهدان، فرماندار گفت انفجارهای هفته اخیر در ارتباط با انتخابات بود. محمود براهوئی نژاد، روزنامه نگار مستقل در زاهدان، در مصاحبه با رادیوفردا می گوید رای گیری در استان سیستان و بلوچستان 9 صبح شروع شد و مردم کم کم به حوزه ها می روند. وی می گوید جمعیت جوان سیستان و بلوچستان بالای 60 در صد است و شمار رای اولی ها نسبت به قبل کمتر است. میزان رجوع مردم به حوزه های رای گیری در ساعات اولیه از رکود نسبی برخوردار است و همچنین از چاه بهار هم گفتند مردم هنوز که ساعت 10 صبح است استقبال چندانی از انتخابات نکردند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24633

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش هاي راديو فردا از ميزان حضور مردم در حوزه هاي انتخاباتي شهرهاي تهران، اهواز، يزد، کرمان و زاهدان' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005