Click for Amazing Phone Card








جمعه 27 خرداد 1384

نهمين انتخابات رياست جمهوري ايران ساعت 9 صبح آغاز شد، ايرنا

راي‌گيري نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري از ساعت ‪ ۹‬صبح روز جمعه در حوزه‌هاي انتخابيه سراسر كشور، آغاز شد و تا ساعت ‪ ۱۹‬ادامه خواهد داشت.


وزير كشور در صورت‌نياز مطابق قانون اختياردارد زمان راي‌گيري را تمديد كند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا ، در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري راي‌دهندگان از ميان هفت نامزد انتخاباتي ، يك نفر را بعنوان رييس جمهوري آينده انتخاب خواهند كرد.

بر اساس آمار رسمي اعلام شده از طرف سازمان ثبت احوال و پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور، كه از سوي هيات دولت در زمينه ارائه آمار جمعيت مرجع معرفي شده ، ‪ ۴۶‬ميليون ‪ ۷۸۶‬هزار و ‪ ۴۱۸‬نفر در اين انتخابات واجد شرايط راي دادن هستند.

بر اساس اعلام وزارت كشور ، در ‪ ۳۰‬استان كشور شامل ‪ ۳۲۵‬فرمانداري و ‪۵۴۰‬ بخش ، جمعا ‪ ۴۱‬هزار و ‪ ۷۱‬شعبه اخذ راي پيش بيني شده است كه از اين تعداد، ‪ ۲۱‬هزار و ‪ ۲۳۸‬شعبه اخذ راي در شهرها مستقر هستند كه ‪ ۱۹‬هزار و ‪ ۸۴۵‬شعبه ثابت و يكهزار و ‪ ۳۹۳‬شعبه سيار خواهد بود.

‪ ۱۹‬هزار و ‪ ۸۳۳‬شعبه اخذ راي نيز در روستاها دايرهستند كه از اين ميان هفت هزار و ‪ ۱۲۴‬شعبه ثابت و ‪ ۱۲‬هزار و ‪ ۷۰۹‬شعبه سيار خواهد بود.

به گفته سخنگوي وزارت كشور، همزمان با برگزاري انتخابات رياست جمهوري در روز جمعه در داخل كشور، در ‪ ۱۱۴‬حوزه انتخاباتي و ‪ ۲۵۴‬شعبه اخذ راي در خارج از كشور نيز، راي‌گيري از هموطنان خارج از كشور، انجام خواهد شد.

ايرانيان مقيم خارج مي‌توانند براي شركت در انتخابات و راي به نامزد مورد نظر خود به سفارتخانه‌ها و سركنسولگري‌هاي جمهوري اسلامي ايران مراجعه كنند و نسبت به انتخاب رييس جمهوري آينده خود اقدام كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بيشترين شعبه اخذ راي در خارج از كشور به ترتيب در شهرهاي نيويورك ايالات متحده آمريكا با ‪۴۰‬شعبه ، رياض و جده عربستان سعودي با ‪۲۱‬شعبه، لندن پايتخت انگلستان با ‪۱۳‬شعبه و امارات متحده عربي با ‪۱۲‬شعبه قرار دارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24618

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نهمين انتخابات رياست جمهوري ايران ساعت 9 صبح آغاز شد، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005