Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 26 خرداد 1384

فعاليت‌هاي تبليغاتي انتخابات رياست جمهوري پايان يافت، دستورالعمل خاتمي براي جلوگيري از تخلفات انتخاباتي، ايرنا

فعاليت‌هاي تبليغاتي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري و طرفداران آنها از ساعت ‪ ۹‬صبح روزپنجشنبه ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، مطابق ماده ‪ ۶۶‬قانون انتخابات رياست جمهوري و ماده ‪ ۵۶‬قانون انتخابات مجلس، فعاليت تبليغاتي نامزدها كه از زمان انتشار اسامي آنها به طور رسمي آغاز شده بود، تا ‪ ۲۴‬ساعت پيش از شروع اخذ راي مي‌تواند ادامه داشته باشد.

كار اخذ راي انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري از ساعت ‪ ۹‬صبح روز جمعه به همزمان در سراسر كشور آغاز مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش دفتر امور رسانه‌هاي دفتر رييس جمهوري ، اقاي خاتمي بعد از دريافت گزارش كميته جلوگيري از تخلفات انتخاباتي و تضمين صحت و سلامت انتخابات كه در آن به مواردي ازتخلفات انتخاباتي ، حمله به تجمعات و تهيه شب نامه‌ها و سي دي‌هاي تخريبي و جمع آوري مواد تبليغي غيرمجاز ....اشاره شده بود طبق دستوري خطاب به وزراي كشور و اطلاعات نسبت به اين حركتهاي سازمان يافته براي جلوگيري از لطمه زدن به فرايند سالم و شكوهمند انتخاباتي ابراز نگراني و به دستگاههاي ذيربط در شناسايي و برخورد با عوامل مرموز اين حركت‌ها تاكيد كرد .

متن كامل دستور رييس جمهوري به شرح زير است :
بسم الله الرحمن الرحيم
حجت‌الاسلام والمسلمين جناب آقاي موسوي لاري ، وزير محترم كشور
حجت‌الاسلام والمسلمين جناب آقاي يونسي ، وزير محترم اطلاعات
با تشكر از تلاش ارزنده همه عزيزان براي فراهم‌آوردن زمينه انتخابات سالم و با اظهار تاسف و نگراني از گزارشهاي واصله ، به نظر مي‌رسد كه حركت سازمان يافته‌اي براي لطمه زدن به فرآيند سالم و شكوهمند انتخابات در دست اجرا است كه از جمله برهم زدن اجتماعات ، ضرب و شتم اشخاص و انتشار شب نامه‌ها و دروغ پردازي در تخريب رذيلانه شخصتيهاي محترم و نامزدهاي رياست جمهوري با گرايشهاي مختلف به چشم مي‌خورد.

من از اتهامات ناروا، تخريب و جفاي به دولت ، به لحاظ جلوگيري از تلخ كامي ملت و حفظ آرامش عمومي مردم گلايه نمي‌كنم ولي نمي‌توانم در قبال اين روند تخريبي كه به حقوق حق مردم و شهروندان و سلامت انتخابات لطمه مي‌زند ، بي‌تفاوت بمانم و سكوت كنم .

ضمن تقدير از فعاليت گسترده دو وزارتخانه و دستگاههاي ذي ربط در شناسايي عوامل مرموزاين حركتهاي سازمان يافته و برخورد با آنها كه در ابلاغ قبلي لزوم اطلاع رساني به مردم را نيزتاكيد كرده‌ام ، مقرر مي‌دارم كه باجديت وسرعت بيشتر اين مسير را تعقيب كنيد و متخلفان را در هر كجا كه باشند شناسايي و براي برخورد مقتضي به دستگاه قضايي معرفي نماييد.

هرچند كه مطمئنا اين تلاشهاي مذبوحانه نظير اعمال پليد تروريستي ، در داوري درست مردم‌اثرمنفي نداشته و اراده آنان را براي حضور در انتخابات سست نخواهند كرد.

سيد محمد خاتمي
رييس جمهوري اسلامي ايران

در همين حال به گزارش چهارشنبه شب پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، حجت‌الاسلام والمسلمين "موسوي لاري " وزير كشور با صدور بخشنامه‌اي به استانداران سراسر كشور دستور داد تيمهاي ويژه ثابت وسيار بازرسي متشكل ازقاضي ويژه ، بازرس وزارت كشور ، نيروي اطلاعاتي وانتظامي درفرمانداري‌هاي سراسر كشور مستقر وبااعزام به شعبه‌هاي اخذ راي باتخلف‌هاومتخلفان آن درمحل برخورد قانوني كنند.

براساس اين گزارش بخشنامه وزير كشور خطاب به استانداران سراسر كشور به اين شرح صادرشده است :
باتوجه به هماهنگي‌هاي به عمل آمده باسرپرست محترم هماهنگي ونظارت بر رسيدگي به پرونده‌هاي جرايم انتخاباتي سراسر كشور و رييس محترم سازمان قضايي نيروهاي مسلح ،مقرر گرديده است روز اخذ راي تاپايان شمارش آرا تيم هاي ويژه ثابت وسيار بازرسي متشكل ازقاضي پرونده، بازرس وزارت كشور ، نيروي اطلاعاتي و انتظامي در فرمانداري‌هاي سراسر كشور مستقر شود تا به محض بروز تخلف در شعبه‌هاي اخذ راي به محل اعزام شده و سريعا برخورد لازم و قانوني رابامتخلفان بنمايند.

لذا مقتضي است ترتيبي اتخاذ فرماييد كه تاظهر فردا تيم‌هاي ويژه مذكور باهماهنگي دستگاه قضايي استان وشهرستان ونيروي انتظامي وسازمان اطلاعات استان وادارات تابعه شهرستان تشكيل وآماده اقدام باشند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24563

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فعاليت‌هاي تبليغاتي انتخابات رياست جمهوري پايان يافت، دستورالعمل خاتمي براي جلوگيري از تخلفات انتخاباتي، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005