Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 12 خرداد 1384

حمله لباس شخصي ها به مراسم سخنراني محمدرضا خاتمي در همدان

محمرضا خاتمي در ميان هياهوي خشونت طلبان همدان:
در سايه اصلاحات شعار خشونت به «زندگي خوب برازنده ايراني» تبديل شده است

نيروهاي لباس شخصي و وابسته به جريان محافظه‌كاران اقتدارگراي كشور با يورش به محل سخنراني دكتر محمدرضا خاتمي در شهر همدان قصد داشتند مانع از گفت‌وگوي مستقيم دبير جبهه مشاركت با شهروندان اين شهر شوند.

معاون اول دولت احتمالي اصلاح طلبان پيشرو، در ادامه سفرهاي خود به شهرهاي استان همدان همواره با برخورد نيروهاي لباس شخصي مواجه شد. اين نيروها سايه به سايه دكتر محمدرضا خاتمي در تمام جلسات سخنراني وي حضور يافتند و با سر دادن شعارهايي در جهت مقابله با دموكراسي و آزادي، سعي در بر هم زدن برگزاري مراسم ديدارهاي مردمي دكتر خاتمي داشتند. عصر روز پنجشنبه هنگامي كه محمدرضا خاتمي در خانه معلمان شهر همدان حضور يافت به شكل بي‌سابقه‌اي مورد حمله كساني قرار گرفت كه ديگر در وابستگي آنها به بخش‌هاي اقتدار طلب كشور شكي نيست.

وي در ديدار خود با مردم همدان گفت: «از 8 سال پيش اقتدارگرايان در پس پرده‌هاي شفافيت، بر اين گمان بوده‌اند كه بازي را در ميدان سياست ايراني به نفع خود تمام كرده‌اند، سياه‌بازي و سياه‌نمايي‌هاي آنان نيز هميشه بر حول اين باور شكل گرفته است.

امروز انتخابات رقابتي ايران اين فرصت را ايجاد كرده است كه به آنها ثابت كنيم، اقتدارگرايي و استبداد هرگز در ايران نهادينه نمي‌شود.

وي كه در هياهوي شعارها و اغتشاش ناشي از حضور نيروهاي اقتدارگرا سخن مي‌گفت خاطرنشان ساخت: 8 سال پيش اقتدارگرايان فقط از معيشت سخن مي‌گفتند و براي نان و شكم شعار سر مي‌دادند. اما اصلاحات آنها را به جايي كشانده كه براي پيروزي در انتخابات با اصلاحات عكس يادگاري مي‌گيرند. ديالوگ آنان به كلي از روي كلام اصلاح‌طلبان كپي شده است اما بايد اين را بدانند كه نمي‌توانند با شعور مردم بازي كنند چنين شيوه‌اي هيچ نتيجه‌اي جز باخت براي آنان نخواهد داشت.

خاتمي اضافه كرد: اين طنز بزرگ تاريخ است كه عاملان تخريب هويت ملي و راويان مقابله با انديشه‌هاي جوان به ظاهر در صف اول نوگرايي مي‌ايستند. البته ما بسيار خوشحاليم كه در سايه اصلاحات شعار مطلقه‌گرايي به هواي تازه و شعار خشونت به زندگي خوب تغيير كرده است.

وي با قاطعيت اعلام كرد: «به جرأت اعلام مي‌كنيم كه مي‌آييم تا اصلاحات و آزادي را نهادينه كنيم و اقتدارگرايان بدانند كه در اين راه با تمام توان مي‌ايستيم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دكتر خاتمي جلسه خود را هنگامي به پايان رساند كه همچنان نيروهاي فشار سعي در بر هم زدن اين نشست داشتند. اگر هياهو و توهين اين گروه معدود در ميان تشويق‌هاي پياپي مردم گم مي‌شد.

لباس‌ شخصي‌ها وقتي ديدند كه دكتر خاتمي در آن شرايط ايستاد و سخن گفت، پس از پايان مراسم به سمت او وهمراهانش يورش آوردند.

آنها همراهان دكتر خاتمي را مورد ضرب و شتم قرار دادند ولي با دخالت نيروهاي مردمي و امنيتي دكتر خاتمي و همراهانش از چنگ «شعبان بي‌مخ» هاي همدان نجات يافتند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23677

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حمله لباس شخصي ها به مراسم سخنراني محمدرضا خاتمي در همدان' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005