Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 12 خرداد 1384

هشدار معاون اول معين به حاكميت: اگر اصلاحات را نپذيريد جامعه به دو قطب انقلاب و سركوب تقسيم مي‌شود

اصلاح‌طلبان با قاطعيت به بخش‌هاي اقتصادي قدرت و حوزه‌هايي كه فارغ از آراي مردم شكل گرفته‌اند توصيه مي‌كنند به نداي اصلاحات گوش فرا دهند وگرنه هيچ دور از ذهن نسيت كه تاريخ براي بار ديگر تكرار شود.

به گزارش كميته خبر و اطلاع‌رساني ستاد مركزي دكتر مصطفي معين، اين جمله را دكتر محمدرضا خاتمي معاون اول دولت احتمالي اصلاح‌طلبان پيشرو در جمع مردم تويسركان گفت.

او با اشاره به اين كه آباداني و توسعه در سايه آزادي شكل مي‌گيرد و استبداد سرعت رشد و پيشرفت را كاهش مي‌دهد، ادامه داد: اگر به تاريخ باز گرديم به وضوح مي‌بينيم كه انقلاب ايران، انقلاب نان و شكم نبود بلكه بزرگترين اعتراض مردم اين بود كه ديگر تحمل تحقير و به زنجير كشيده شدن آزادي را نداشتند اما بر خلاف اين موضوع شاهديم كه گروهي مي‌خواهند اهداف انقلاب را به نان و شكم تغيير دهند.

دبير كل جبهه مشاركت يادآور شد: وقتي انقلاب رخ داد كه مردم ديگر مطمئن شده‌اند راه‌هاي اصلاح بسته شده است و حالا بعد از 27 سال عملكرد بخشي از جريان سياسي كشور، كار را به جايي كشانده است كه ديگر نسل جوان با قاطعيت از پايمال شدن اهداف انقلاب سخن مي‌گويد و به بازسازي آن بسيار نااميد است.

خاتمي تصريح كرد: مردم در زمان جنگ پذيرفتند كه اجراي اهداف اصلي انقلاب را به تعويق بياندازند اما حالا دير زماني است كه جنگ پايان يافته است. ديگر نمي‌توان آزادي را روي طاقچه گذاشت و مدافعين آن را به چوب بست. مردم آزادي را مي‌خواهند. آن هم نه فقط براي آزادي بلكه دوم خرداد 76 نشان داد كه جامعه ايران بر اين باور است كه تعالي بخش‌هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي تنها در سايه آزادي شكل مي‌گيرد.

معاون اول دولت احتمالي دكتر مصطفي معين گفت: در دوران اصلاحات مردم تن به اصلاحات داده‌اند چون نظام را هنوز اصلاح‌پذير مي‌دانستند. چنين چيزي مي‌تواند پيامي بزرگ براي حاكميت و بخش اصلاح‌طلب آن داشته باشد كه اگر اصلاحات را نپذيرند جامعه به دو قطب سركوب و انقلاب تبديل مي‌شود. سركوب توسط كساني كه نمي‌خواهند به صداي مردم گوش كنند و انقلاب نيز از سوي گروه‌هايي كه نظام را اصلاح‌ناپذير مي‌دانند.

وي خاطرنشان كرد: اصلاح طلبان هنوز نااميد نشده‌اند، عليرغم اين كه طي سالهاي گذشته نيروهاي اصلاح‌طلب را كتك زدند، ترور كردند و روزنامه‌هايشان را قفل زدند. باز هم معتقديم بايد در صحنه ماند. چون اصلاحات نياز اين كشور است، و در آينده توسط دولت احتمالي معين به طور حتم به اصلاحات روشي، تاكتيكي و با راهبردهاي بسيار جديد به كار خود ادامه خواهد داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خاتمي با اشاره به اين كه اگر اصلاحات نبود امروز زندانيان عقيدتي آزاد نمي‌شدند و جايي مثل قوه قضاييه به اشتباهات خود اعتراف نمي‌كرد ادامه داد: ما اميد داريم چون مي‌بينيم كه هر چه زمان مي‌گذرد اقتدارطلبان، زايندگي خود را از دست مي‌دهند. اما اصلاح‌طلبان با سرعت و قدرت قابل ملاحظه‌اي نسبت به هشت سال پيش دارند. جريان اصلاحات جريان شيب‌دار صعودي است اما جريان اقتدارگرايان در شيبي منفي و نزولي حركت مي‌كند.

وي در ادامه با دفاع از حركت اصلاح‌طلبان جوان دور ميدان آزادي تهران يادآور شد: اين افتخار اصلاحات است كه فرهنگ تك صدايي را شكست به نحوي كه جوانان با تكيه بر فكر و سليقه خود به ميدان سياست و اجتماع آمدند. اصلاحات انرژي جوانان را از مسير تخريب منحرف كرد و آن را به سوي سياست‌ورزي مدني هدايت كرد. منتقدين اقتدارطلب اين تحركات بهتر است سازندگان فيلم عاشورا را مورد انتقادات غير اصولي خود قرار دهند. از رسانه‌اي كه فيلمي نظير عصر عاشورا را در دوم خرداد به تصوير كشيد هيچ دور از انتظار نيست كه حركت جوانان را غير واقعي و سليقه‌اي به تصوير بكشد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23675

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هشدار معاون اول معين به حاكميت: اگر اصلاحات را نپذيريد جامعه به دو قطب انقلاب و سركوب تقسيم مي‌شود' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005