چهارشنبه 27 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه اعتراض ها به نتيجه انتخابات در شب چهارم، راديو فردا

هزاران ايرانی سه شنبه شب و در ادامه اعتراض های چهار روز گذشته به نتايج انتخابات رياست جمهوری به پشت بام ها رفته و شعار «الله اکبر» و «مرگ بر ديکتاتور» سر دادند.

اين اقدام اعتراضی در ادامه راهپيمايی خاموش صدها هزار تظاهر کننده ای صورت گرفت که عصر سه شنبه از ميدان ونک تهران به حرکت در آمده و در مقابل صدا و سيمای جمهوری اسلامی مستقر شدند.

گزارش شاهدان عينی حاکی است که در اين راهپيمايی، شرکت کنندگان تراکت هايی با مضامين «آرامش بر گلوله پيروز است» و همچنين عکس هايی از کشته شدگان تظاهرات روز دوشنبه را حمل می کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين گزارش ها همچنين حاکی است که پوسترهای کشته شدگان در برخی از نقاط شهر تهران بر در و ديوار نصب شده است.

تظاهر کنندگان شعار «رای مرا پس ده» را در دستور کار خود قرار داده اند و نسبت به آنچه که «تقلب گسترده» در انتخابات دهم رياست جمهوری خوانده اند اعتراض دارند.

معترضان از مير حسين موسوی می خواهند که خواسته آنها برای برگرداندن نتيجه اين انتخابات را پيگيری کند.

هواداران آقای موسوی که در شهرهای مختلف ايران و همچنين ساير نقاط جهان حضور گسترده ای در انتخابات داشتند می گويند که اين انتخابات از سوی جمهوری اسلامی «دزديده» شده و مير حسين موسوی، رييس جمهور پيروز است.

به گزارش سايت قلم نيوز، وابسته به مير حسين موسوی، «مردم معترض به تقلب در انتخابات برای چندمين شب متوالی در ساعت ۱۰ شب غريو الله اکبر سر دادند و از خدای بزرگ برای احقاق حقشان مدد طلبيدند.»

اين گزارش می افزايد: «ساعت ۱۰ شب از هر محله ای در تهران صدای الله اکبر گفتن مردمی که به نحوه برگزاری انتخابات و تقلب آشکار در رايشان اعتراض دارند، به گوش می رسد.»

به گفته قلم نيوز، «مردم در يک همنوايی و حرکتی خودجوش در اعتراض به ناديده گرفته شدن رای وحقوق مدنی اشان، راس ساعت ۱۰ هر شب با حضور در پشت بام ها و در محله های خود غريو الله اکبر سر می دهند.»

همچنين در يک پيام اينترنتی هواداران ميرحسين موسوی اعلام کرده اند که روز چهارشنبه ساعت چهار بعداز ظهر در ميدان هفت تير تجمع خواهند کرد.

معترضان به نتيجه انتخابات روز دوشنبه نيز راهپيمايی يک ميليون نفری را از ميدان امام حسين تا ميدان آزادی تهران سازماندهی کردند.

در اين تظاهرات، مير حسين موسوی، مهدی کروبی، نامزدهای اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوری، محمد خاتمی، رييس جمهور سابق، و بسياری از شخصيت های اصلاح طلب شرکت داشتند.

آقای موسوی در اين راهپيمايی اعلام کرد که حاضر است هر گونه هزينه ای را برای تحقق آرمان های ملت ايران بپردازد.

وی اعلام کرد که شکايت خود را در باره تقلب در انتخابات به شورای نگهبان برده است ولی اميدی به اين نهاد ندارد.

اين نامزد انتخابات از معترضان خواست تا به اعتراض خود به صورت مسالمت آميز و قانونی ادامه دهند ولی از هر گونه اغتشاش و نا آرامی پرهيز کردند.

به رغم اينکه راهپيمايی روز دوشنبه آرام برگزار شد ولی گزارش شده که در پايان آن حداقل هفت نفر با شليک گلوله از يک پايگاه بسيج در خيابان محمد علی جناح کشته شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016