چهارشنبه 27 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه‌ اعتراضات در شهرهای گوناگون، دويچه وله

به گزارش خبرگزاری آلمان طرفداران موسوی مصممند، اعتراضات خود به روند انتخابات رياست جمهوری را ادامه دهند. برای روز چهارشنبه يک گردهم‌آيی در ميدان ۷ تير در نظر گرفته شده. ايرانيان خارج کشور نيز اعتراض خود را ادامه می‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعتراضات طرفداران موسوی و ديگر افرادی که با روند انتخابات دهمين دور رياست جمهوری ايران مخالف هستند، روز سه‌شنبه (۲۶ خرداد / ۱۶ ژوئن) تا پاسی از شب ادامه داشت. همانند شب‌های پيش، در تهران و چند شهر ديگر معترضان با سردادن ندای "الله اکبر" و "مرگ بر ديکتاتور" خشم خود را از نتيجه‌ی انتخابات و برخورد ماموران دولتی به نمايش گذاشتند.

واکنش مقامات به اعتراضات

روز سه‌شنبه آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی‌، بار ديگر به طور غير مستقيم پيروزی احمدی نژاد در انتخابات را تاييد کرد ومعترضان به نتيجه انتخابات را به عدم تحمل شکست متهم نمود. او همچنين به امکان احتمال بازشماری برخی از صندوق‌های رای اشاره کرد. آنچه که رهبر جمهوری اسلامی به آن نپرداخت، کشته‌شدن حداقل ۷ نفر در راهپيمايی روز دوشنبه بود.

اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی نيز هشدار داد که «با تجمع، راهپيمايی و مراسم بدون مجوز برخورد قانونی می‌شود». وی گفت: «اين بی‌نظمی‌ها علاوه بر راه‌بندان و مزاحمت‌های شبانه، موجب اغتشاش و ايجاد فضای ناامن برای ساير شهروندان و همچنين تخريب اموال عمومی شده است»

اعتراضات ايرانيان خارج از کشور

هزاران نفر از ايرانيان مقيم آلمان در شهرهای برلين، فرانکفورت و هامبورگ در اعتراض به نتايج انتخابات، اعمال خشونت نيروهای انتظامی در مقابل تظاهرکنندگان و اعمال سانسور در ايران دست به تظاهرات زدند. در شهرهای پاريس، وين، لندن، مونترال، ميلان، استانبول و استکهلم نيز تظاهرات مشابهی برگزار شد.

در برلين و چند شهر ديگر قرار است که روز چهارشنبه نيز حرکت‌های اعتراضی ادامه يابند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016