چهارشنبه 27 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راهپيمايی آرام سبزها، گزارش ويژه خبرنامه گويا از راهپيمايی مردم در ميدان ونک

در حالی که طبق اطلاع قبلی قرار بود حاميان ميرحسين موسوی ساعت ۵ بعدازظهر در ميدان وليعصر تجمع کنند، بخش خبری ساعت ۱۴ اعلام کرد که هواداران رئيس جمهور در اعتراض به آنچه آشوب‌های اخير نمايد، در ساعت ۱۶ و يک ساعت قبل از موعد مقرر در ميدان ولی‌عصر گردهم آيند.

ساعتی از اخبار تجمع حاميان احمدی‌نژاد نگذشته بود که بيانيه‌ای از سوی ميرحسين موسوی مبنی بر عدم حضور در ميدان ولی‌عصر منتشر شد و مردم تهران از طريق اطلاع رسانی فرد به فرد با موبايل و تلفن محل تجمع را به ميدان ونک تغيير دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در کمتر از يک ساعت و رأس ساعت ۱۶:۳۰ جمعيتی حدود ۲۰ نفر با هماهنگی و يکپارچگی تظاهراتی آرام را به سمت ساختمان جام جم صدا و سيما به راه انداختند که در ادامه به بيش از ده هزار نفر رسيد و هنگامی تظاهرکنندگان روبروی ساختمان جام جم رسيدند، تعداد حاميان ميرحسين موسوی به بيش از پانزده هزار نفر رسيد.

در اکثر مواقع راهپيمايی و تجمع روبروی ساختمان جام جم با سکوت همراه بود و دليلش نيز کشته‌شدگان بعدازظهر دوشنبه بود که توسط نيروهای بسيج به قتل رسيدند و هواداران موسوی تصميم بر راهپيمايی بدون سردادن شعار به احترام کشته‌شدگان گرفتند که با حضور فائزه هاشمی اين سکوت شکست.

خانم هاشمی با انتقاد از رفتار عجولانه آيت‌الله خامنه‌ای در تائيد سلامت انتخابات و پيام تبريک به احمدی‌نژاد، از جمع حاضر خواست تا رسيدن به خواسته شان عقب ننشينند.

وی خواستار پيگيری مطالبات تا واکنش رسمی و عقب‌نشينی آيت‌الله خامنه ای شد و توقف تظاهرات و تجمعات خيابانی را منوط به تمکين ايشان کرد.

خانم هاشمی در ادامه با اشاره به دروغگويی دولت نهم اظهار داشت: "اطرافيان آقای احمدی‌نژاد اعلام کرده‌اند که در پی تظاهرات مردمی، من به خارج از کشور فرار کرده‌ام و حال مرا در بين خود می‌بيند که هيچ جا نرفته‌ام و آقايان با اين دروغگويی‌ها به جايی نخواهند رسيد."

در تجمع روز سه شنبه فائزه هاشمی در حلقه فشرده مردم قرار گرفت و چندين بار مجبور به تغيير مکان شد.

در پی فشردگی حاميان موسوی روبروی درب اصلی ساختمان جام‌جم، گارد حفاظت صدا و سيما بلافاصله با نرده و سيم خاردار مخصوص ضد شورش درب اصلی را بست.

تجمع حاميان ميرحسين موسوی پس از حضور يک ساعته جلوی ساختمان جام جم به صورت خودجوش به سمت چهار راه پارک وی هدايت شد و هواداران در خيابان ولی‌عصر و نرسيده به دو راهی زعفرانيه توسط نيروهای گارد ويژه انتظامی متوقف شدند.

يکی از موارد مورد توجه جوانان هوادار موسوی نفوذ عوامل اطلاعاتی و امنيتی در صفوف جوانان است که در شکل حامی و در لباس‌های سبز رنگ به ايجاد اختلاف و تفرقه اقدام می‌کردند. يکی از عوامل امنيتی توسط جوانان شناسايی شد که قبل از دستگيری از صحنه گريخت.

حاضران در راهپيمايی به صورت سينه به سينه و با نوشتن پلاکاردهايی خبر مربوط به تجمع ساعت ۵ بعدازظهر روز چهارشنبه را در ميدان هفت‌تير به يکديگر می‌رساندند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016