سه شنبه 26 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده نيروی انتظامی: تفکيک مردم از افراد خاطی برای نيروی انتظامی دشوار است، ايسنا

- با تجمع، راهپيمايی و مراسم‌های بدون مجوز برخورد قانونی می‌شود

فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به اين که متاسفانه در چند شب گذشته به ويژه در دانشگاه تهران و چند دانشگاه ديگر، به صورت محدودتر، حوادثی را ايجاد کردند، گفت: دانشجويان اين دانشگاه‌ها احساس ناامنی شديد می‌کنن،د چون اين حوادث هزينه‌های زيادی را به دنبال داشته است به همين سبب ماموران ما نيز مجبور هستند، طبق قانون با افراد آشوب‌گر برخورد کنند.

به گزارش سرويس «حوادث» ايسنا، سردار اسماعيل احمدی‌مقدم با بيان اين که نيروی انتظامی با برهم زنندگان نظم اجتماعی طبق قانون برخورد می‌کند، گفت: برخی در اعتراض به نتيجه انتخابات، به جای پيگيری اعتراضات خود از طريق مجاری قانونی، ترجيح داده‌اند با بی‌نظمی اجتماعی و رفتار غيرقانونی در جامعه، مطالبات خود را پيگيری کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اين بی‌نظمی‌ها علاوه بر راهبندان و مزاحمت‌های شبانه، موجب اغتشاش و ايجاد فضای ناامن برای ساير شهروندان و همچنين تخريب اموال عمومی شده است، به همين دليل نيروی انتظامی اعلام می‌کند که تجمع، راهپيمايی و مراسم‌ها در اين رابطه بايد با مجوز لازم برگزار شود، در غير اين ‌صورت با آن‌ برخورد قانونی خواهد شد.

به گفته فرمانده نيروی انتظامی، اين افراد فضاهای پرتردد جامعه را برای اين کار انتخاب می‌کنند که سبب آسيب رسيدن به مردم، واحدهای تجاری و اموال عمومی می‌شود.

وی با تاکيد بر اين که در چنين شرايطی تفکيک مردم از افراد خاطی برای نيروی انتظامی دشوار است، از مردم درخواست کرد که در نقاطی که اين افراد قصد اغتشاش دارند، تردد و تجمع نکنند تا ماموران نيروی انتظامی با کسانی که ضد قانون عمل می‌کنند، به صورت دقيق‌تر برخورد کنند.

سردار احمدی مقدم اضافه کرد: نيروی انتظامی در جريان تبليغات انتخاباتی فضا را باز و ايمن نگه داشت تا همه نامزدها امکان تبليغات کاملا مساوی را داشته باشند و حتی در اجرای قانون در بعضی مناطق اغماض کرد تا فضا به طور کامل آزاد باشد. همچنين ناجا اعلام کرد که از روز منع تبليغات انتخابات، اجازه ادامه اين رفتارها را نخواهد داد و با اين موضوع برخورد قانونی خواهد کرد.

وی ادامه داد: عده‌ای تلاش می‌کنند، حريم علم و دانشجو را آلوده کنند و متاسفانه در چند شب گذشته به ويژه در دانشگاه تهران و چند دانشگاه ديگر به صورت محدودتر حوادثی را ايجاد کردند و به تخريب، اغتشاش و سوزاندان اموال عمومی پرداختند.

فرمانده نيروی انتظامی افزود: دانشجويان اين دانشگاه‌ها احساس ناامنی شديد می‌کنند چون اين حوادث هزينه‌های زيادی را به دنبال داشته است به همين سبب ماموران ما نيز مجبور هستند، طبق قانون با افراد آشوب‌گر برخورد کنند.

سردار احمدی مقدم به واحد مرکزی خبر گفت: مردم نيز بايد مانع بروز اين‌گونه رفتارها شوند، هرچند نيروی انتظامی در اجرای قانون بسيار مصمم است و مقتدرانه عمل می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016