چهارشنبه 7 تیر 1385

رفعت بیات، نماینده مجلس: رعایت حجاب یک دستور دولتی است، آفتاب

اگر گردشگران در کشور ما حجاب را رعایت نکنند معلوم نیست که نیروی انتظامی با آن ها برخورد نکند

آفتاب :«رفعت بیات»، نماینده مجلس هفتم گفت: «حجاب یک قانون نیست ،یک دستور دولتی است». وی درگفتگو با خبرنگار آفتاب اظهار داشت : «یونیفرم حجاب اسلامی ما در زمان دولت مهندس موسوی تهیه و به ادارات ابلاغ شد و سپس به کل جامعه تسری پیدا کرد و در مورد آن ما قانون نوشته شده ای نداریم، اما خواست مردم مبنی بر رعایت حجاب، روال اکثریتی به خود گرفت و اکثریت مردم ما حجاب را قبول کردند».


بیات افزود: « حتی در میان فقهای ما نیز درمورد اجباری بودن حجاب در جامعه مورد بحث است و بر سر آن اختلاف وجود دارد».

این نماینده مجلس، در مورد صحبت های «رحیم مشایی» در مورد آزادی حجاب در ایران گفت: «آقای مشایی، از آنجا که رییس سازمان میراث فرهنگی هستند، قطعا در مورد گردشگران خارجی صحبت می کردند. در این مورد باید بگویم که گردشگران خارجی و کلا هموطنان غیر مسلمان اجباری به داشتن حجاب ندارند، بلکه آنان خود هنجار عمومی در ایران را، که مصوب هیئت دولت هم هست، رعایت می کنند».

او همچنین در پاسخ به اجبار حجاب برای گردشگران گفت:
« مطمئنا زن خارجی اجباری به پوشیدن حجاب ندارد. مشکل گردشگری ما هم این نیست که زنان خارجی مجبور به پوشیدن حجاب باشند. این زنان از نظر حکومتی مجاز به رعایت قوانین دولت ما هستند. این دو موضوع بسیار به هم نزدیک اند».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: « طبق فتاوی مراجع عظام هم زنان غیر مسلمان ملزم به رعایت حجاب نیستند».

بیات با این وجود گفت: «اگر گردشگران در کشور ما حجاب را رعایت نکنند معلوم نیست که نیروی انتظامی با آن ها برخورد نکند. به هر حال نیروی انتظامی برخورد می کند. برای ما هم غیر عادی است که زنی بدون حجاب وارد خیابان شود».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفعت بیات، نماینده مجلس: رعایت حجاب یک دستور دولتی است، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016