یکشنبه 4 تیر 1385

بيانيه انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه سهند درباره تجمع اخير زنان و دستگيری موسوی خوئينی‌، خبرنامه اميرکبير

دور باطل برخورد قهرآميز با تجمعات و راهپيمايی های مسالمت‌آميز در اين مرز و بوم همچنان بر مدار خود استوار است و در کمال تعجب و تاسف بايد گفت شنيدن اخبار آن به امری عادی مبدل گشته است.
دانشجويان،معلمان،کارگران،اقليتهای دينی و مذهبی، قوميتها و زنان هر يک به نوعی و در برهه‌ای طعم خشونت را چشيده‌اند و طنز تلخی است سخن گفتن از اجرايی نشدن اصول قانون اساسی و توقع بلندپروازانه‌ای است، انتظار برخورد با مشوقان و عاملان خشونت.
هر يک از برخوردهای صورت گرفته با تجمعات مسالمت‌آميز در سالهای اخير آزمونی برای سعه صدر حاکميت بوده‌اند، که در اکثر آنها، از جمله در تجمع اخير زنان، نحوه عملکرد حکومت نشان‌دهنده خروج از دايره عقلانيت، اخلاق و قانون بوده است.
در اين ميانه آزاد شدن اکثر دستگيرشدگان تجمع زنان، مايه دلگرمی و تلطيف اوضاع بود، اما در کمال تعجب شاهد بوديم مهندس موسوی خوئينی‌ نماينده شجاع مجلس ششم و از جمله فعالين سياسی که مقبوليت عام در ميان گروههای مختلف سياسی دارد، همچنان دربند باقی مانده و گزارشات نگران کننده‌ای در مورد او منتشر می‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه سهند ضمن اعتراض به نحوه برخورد دولت جمهوری اسلامی با تجمعات مسالمت‌آميز و هشدار درباره پيگيری روند فعلی، خواستار آزادی مهندس موسوی از زندان بوده و استفاده از هر ابزاری را برای دفاع از او که با تمام توان مدافع حقوق دانشجويان بود، حق و وظيفه دانشجويان می‌داند.

Copyright: gooya.com 2016