دوشنبه 29 مهر 1387

حمایت وزیر خارجه سابق جورج بوش از اوباما، بی بی سی

کالین پاول، وزیر خارجه سابق آمریکا از باراک اوباما، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پشتیبانی کرده است. هم زمان، سناتور اوباما رکورد جمع آوری کمک های نقدی از طرفدارانش را شکسته است.

کالین پاول که در اولین دولت جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا، سمت وزیر امور خارجه را عهده دار بود، روز یکشنبه (19 اکتبر) سناتور اوباما را شخصیتی توصیف کرد که آمریکا را دگرگون خواهد کرد.

آقای پاول گفت باراک اوباما و جان مک کین، کاندیدای جمهوریخواهان، هر دو شرایط اداره کشور را دارند، ولی به گفته وی باراک اوباما برای مقابله با بحران اقتصادی کنونی توانایی بیشتری دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کالین پاول همچنین از حزب جمهوریخواه که خود عضو آن است به شدت انتقاد و مبارزات انتخاباتی این حزب را منفی توصیف کرد.

هم زمان، ستاد انتخاباتی باراک اوباما اعلام کرده است که در ماه سپتامبر گذشته، حدود 150 میلیون دلار کمک نقدی جمع آوری کرده است.

این بالاترین مبلغی است که باراک اوباما تا به حال توانسته در یک ماه از طرفدارانش جمع آوری کند.

کارشناسان اعلان حمایت کالین پاول که به جناح میانه روی حزب جمهوریخواه تعلق دارد از سناتور اوباما را بسیار مهم ارزیابی کرده اند.

وی گفته است سارا پی لین، که جان مک کین او را برای معاونت خود انتخاب کرده است، برای این که احتمالا رئیس جمهور آمریکا شود آمادگی لازم را ندارد.

واکنش جان مک کین

جان مک کین با صدور بیانیه ای تاکید کرده است که او از تصمیم کالین پاول، "دوست دیرینه خود" متعجب نشده است.

وی گفته است که چند وزیر خارجه پیشین که همه جمهوریخواه بوده اند، از جمله هنری کیسینجر و جیمز بیکر از او پشتیبانی کرده اند.

کالین پاول در دوره ریاست جمهوری جورج بوش پدر، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و در دوره ریاست جمهوری رونالد ریگان، مشاور امنیت ملی وی بود.

ریچل هاروی، خبرنگار بی بی سی در واشنگتن، می گوید که حمایت کالین پاول از باراک اوباما دارای اهمیت زیادی است و با توجه به این که حدود دو هفته بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده موجب تقویت موقعیت سناتور اوباما خواهد شد.

خبرنگار بی بی سی می افزاید تصمیم کالین پاول بدون تامل و بررسی نبوده و او هم با سناتور اوباما و هم با جان مک کین مرتبا صحبت کرده و به دقت مبارزات انتخاباتی آنها را دنبال می کرد.

کالین پاول می گوید باراک اوباما دارای شخصیت و شیوه رفتاری است که نشان می دهد شرایط لازم برای رهبری آمریکا در آینده را دارد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38749

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حمایت وزیر خارجه سابق جورج بوش از اوباما، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016