چهارشنبه 17 مهر 1387

مناظره مک کین و اوباما تحت الشعاع بحران اقتصادی، بی بی سی

دو رقیب اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سیاست های اقتصادی خود را در مناظره ای که تحت الشعاع بحران اقتصادی بوده است تشریح کرده اند.

سناتور باراک اوباما، نامزد دموکرات ها، در این مناظره گفت باید برای کمک به طبق متوسط بیشتر تلاش کرد. او سناتور مک کین را متهم به یک برنامه کاهش مالیات به نفع ثروتمندان کرد.

آقای مک کین نیز در مقابل سناتور اوباما را متهم کرد که می خواهد مالیات ها را افزایش دهد. او گفت به وزارت خزانه داری دستور خواهد داد که وام های غیرقابل وصول مسکن را خریداری کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اقتصاد آمریکا و به ویژه موسسات اعتباری و مالی آن به دلیل بحرانی که در بازار مسکن شروع شد هم اکنون وضعیت وخیمی را طی می کند.

این مناظره در خلال حملات بیش از پیش گزنده در مبارزات انتخاباتی انجام می شد.

آقای مک کین، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات، بر سابقه خود دایر بر همکاری با سیاستمداران هر دو حزب برای دستیابی به اصلاحات و آمادگی اش برای به چالش کشیدن حزب خود در صورت لزوم تاکید کرد.

وی گفت: "آقای اوباما هرگز رهبران حزب خود را حتی در مورد یک مساله هم به چالش نگرفته است. بیایید علاوه بر شعارها به سابقه ها هم نگاهی بیاندازیم."

آقای اوباما گفت که فرآیند سیاسی در واشنگتن باید تغییر کند تا منافع مردم عادی آمریکا در اولویت قرار گیرد.

مساله انرژی

این دومین مناظره میان دو رقیب اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که کمتر از 30 روز پیش از رای گیری روز 4 نوامبر انجام می شود.

بیش از شش میلیون نفر سوالات خود را برای تام بروکا، مجری خبری شبکه ان بی سی، ای میل کرده بودند. آقای بروکا میزبان مناظره سه شنبه شب در شهر نشویل در ایالت تنسی بود.

وی تنها شش یا هفت عدد از این سوالات را برای پرسش از نامزدها انتخاب کرد. همچنین بیش از 10 سوال را 80 نفر از رای دهندگان غیرمتعهد که در مناظره حضور داشتند مطرح کردند.

سناتور مک کین در پاسخ به سوالی درباره اینکه رویکرد او در قبال محیط زیست چه خواهد بود گفت که او در مورد نیاز به اقدام علیه گرمایش زمین شدیدا با دولت بوش در اختلاف بوده است. دولت بوش از سوی بسیاری از دموکرات ها و گروه های محیط زیست متهم به کم کاری در این زمینه شده است.

آقای مک کین گفت که او از انرژی اتمی به عنوان یک انرژی ایمن و پاکیزه برای تولید انرژی که همچنین صدها هزار شغل ایجاد خواهد کرد حمایت می کند.

آقای اوباما گفت که کاستن از تصاعد گازهای گلخانه ای و یافتن منابع جایگزین انرژی، نه فقط یک اولویت زیست محیطی بلکه یک مساله امنیتی برای آمریکاست.

وی اظهار نظر کرد که اگر آمریکا می خواهد از پسِ چالش محیط زیست برآید باید در فناوری های تازه سرمایه گذاری کند.

بسیاری از نظرسنجی ها نشان می دهد آقای مک کین بازنده مناظره تلویزیونی اول میان این دو نامزد انتخابات به حساب آمده بود.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که آقای اوباما فاصله خود را با رقیب بیشتر کرده است.

تازه ترین نظرسنجی روزانه گالوپ درصد حامیان سناتور اوباما را 50 درصد و حامیان سناتور مک کین را 42 درصد نشان می دهد. نظرسنجی سی ان ان نیز برتری آقای اوباما را 53 به 45 درصد نشان می دهد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38596

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مناظره مک کین و اوباما تحت الشعاع بحران اقتصادی، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016