یکشنبه 3 شهریور 1387

دیدگاه معاون باراک اوباما در مورد ایران، رادیو فردا

باراک اوباما، نامزد حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر آینده، روز شنبه سناتور جوزف بایدن را به عنوان معاون خود برگزید.

به گزارش خبرگزاری ها، انتخاب آقای بايدن، که يک سناتور کهنه کار و خبره در سياست خارجی است، می تواند برگ برنده ای در برابر جان مک کين، نامزد حزب جمهوری خواه، باشد که «بی تجربگی» سناتور اوباما را شاه بيت مبارزه انتخاباتی خود قرار داده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جورف بايدن، ۶۵ ساله، از سال ۱۹۷۲ وارد سنای آمریکا شده و از نمايندگان با سابقه سنای آمريکا محسوب می شود . به دلیل حضور او در کمیسیون روابط خارجی سنا، دیدگاه های وی در این حوزه با اهميت تلقی می شود.

سناتور بایدن علاوه بر ریاست کميته قدرتمند روابط خارجی سنا، سابقه رياست کمیسیون قضايی سنا در گذشته را نیز در کارنامه خود دارد.

حدود یک سال ونیم پیش، جوزف بایدن که سناتور بلند پایه ای از ایالت دلور و رییس کمیته روابط خارجی سنا است، در مصاحبه ای با رادیو فردا شرکت کرد.

وی در این مصاحبه، دیدگاه خود را در مورد ایران و سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران توضیح داد.

رادیو فردا: شما اخيرا در جلسه کميته روابط خارجی سنای آمريکا به وزير امورخارجه آمريکا خاطر نشان کرديد که رييس جمهوری آمريکا بايد از کنگره آمريکا برای هرگونه عمليات اقدام نظامی عليه ايران نيازمند تصويب کنگره است.

سناتور بایدن: بگذاريد دوباره و با تاکيد بگويم، رييس جمهوری اجازه جنگ با ايران را ندارد، او می تواند به منظور تعقب و دستگيری کسانی که آمريکايی ها را می کشند از مرز عبور کند. او در حقيقت می تواند کسانی را که به ما خمپاره می اندازند، بگيرد.

اما رفتن به ايران و سعی در گرفتن و سعی در سيستم اتمی آنها و سعی در خارج کردن هرجه آنها دارند، به معنی اعلام جنگ است. او به تنهايی اجازه اين کار را ندارد.

پس چطور بايد با آقای احمدی نژاد رفتار کرد؟

احمدی نژاد از داخل متوقف خواهد شد. او مشکلات خود را دارد. شما اين کشور را خيلی خوب می شناسيد. حقيقت اين است که همه فکر می کنند که احمدی نژاد همه عمليات را اداره می کند، اما او بايد خود را با نظام دينی تطبيق دهد که از او خشنود نيست.

اگر فقط هم به خاطر مردم ايران هم باشد ما بايد بحث و مذاکره کنيم. مردم ايران متحد ما هستند شما از من بهتر می دانيد که حتی آن دسته از مردم ايران که از حکومت شان نفرت دارند در صورت حمله از ما حمايت نمی کنند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38073

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دیدگاه معاون باراک اوباما در مورد ایران، رادیو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016