یکشنبه 3 شهریور 1387

انتخاب بایدن؛ سناتوری که به انتقاد از بوش شهرت دارد، بی بی سی

باراک اوباما، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آتی، جوزف بایدن را به عنوان نامزد معاونت خود معرفی کرده است.

نام گزینه مورد نظر آقای اوباما از طریق سایت اینترنتی او و در شرایطی اعلام شد که اعضاء حزب دموکرات در هفته جاری در همایش عمده این حزب شرکت خواهند کرد.

سناتور بایدن 65 ساله هم اکنون رئیس کمیته امور خارجه سنای آمریکاست و در گذشته خواهان مذاکره بی قید و شرط آمریکا با دولت ایران شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

باراک اوباما در شهر اسپرینگفیلد ایالت ایلینوی در مراسمی ویژه رسما سناتور بایدن را به عنوان معاون خود معرفی کرد.

سناتور بایدن پیشتر یکی از رقبای انتخاباتی باراک اوباما در این دوره انتخاباتی بود و حتی یک مرتبه او را فاقد تجربه کافی برای رئیس جمهور شدن دانسته بود.

آقای بایدن که از 36 سال پیش در مجلس سنا حضور داشته بی شک یکی از چهره های مطرح در عرصه سیاسی آمریکاست.

باراک اوباما در مراسم معرفی معاونش که البته به رک بودن شهرت دارد جوزف بایدن 65 ساله را ترکیب بی نظیری دانست و گفت: "چند دهه است که سناتور بایدن مسبب تغییر در واشنگتن بوده، اما واشنگتن او را تغییر نداده. سناتور بایدن در امور سیاست خارجی تخصص و در عین حال طبقه متوسط ریشه دارد. او بارها با دیکتاتورها رودررو شده و از حقوق افسران پلیس و ماموران آتش نشانی ما دفاع کرده است. سناتور بایدن به طور منحصر به فردی شایستگی دارد که شریک من باشد همچنان که تلاش می کنیم آمریکا را به مسیر درست برگردانیم."

این ستایش آقای اوباما با تعریف و تمجید متقابل سناتور بایدن روبرو شد.

آقای بایدن گفت که مردم آمریکا نباید بعد از 8 سال ریاست جمهوری جورج بوش، کاخ سفید را به کاندیدای حزب جمهوریخواه یعنی سناتور جان مکین واگذار کنند، به خصوص که به گفته او جان مکین قصد ادامه سیاست های جورج بوش را دارد.

وی گفت: "در این دوره انتخاباتی گزینه ما روشن است: تنها یک نفر می تواند که تغییرات مورد نظر ما را بوجود بیاورد مردی که من مفتخرم او را دوست خودم بخوانم و رئیس جمهوری بعدی آمریکاست، باراک اوباما."

سناتور بایدن که از دو سال پیش رئیس کمیته امور خارجه سنای آمریکا بوده، یکی از منتقدان سرسخت دولت جورج بوش به حساب می آید.

او خواهان مذاکره مستقیم آمریکا با ایران است و می گوید آمریکا باید نیروهایش را از عراق خارج کند و بیشتر بر اوضاع افغانستان تمرکز کند.

آقای بایدن چند سال پیش در اوج ناآرامی ها در عراق حتی خواهان تجزیه نرم عراق و تقسیم آن به سه بخش شیعه، سنی و کردنشین شده بود؛ پیشنهادی که جورج بوش رد کرد.

سناتور جان مکین، کاندیدای ریاست جمهوری جمهوریخواهان، در یک تماس تلفنی انتصاب سناتور بایدن به سمت معاونت باراک اوباما را تبریک گفته است.

اما سخنگوی جان مکین تاکید کرده که نفس برگزیده شدن سناتور بایدن به سمت معاونت باراک اوباما نشان می دهد که کاندیدای جوان دموکرات ها در امور سیاست خارجی بی تجربه است و در نتیجه شایستگی ریاست جمهور شدن را ندارد.

با این وجود دموکرات ها معتقدند سناتور بایدن که عمدتا به عنوان یک سیاستمدار مردمی شهرت دارد می تواند به پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری که کمتر از سه ماه دیگر برگزار خواهد شد کمک شایانی کند.

از سوی دیگر انتظار می رود جان مک کین هم معاون خود را در هفته آینده معرفی کند.

گمان می رود سناتور مک کین، نام معاون خود را در روز 29 اوت اعلام کند که برابر با روز تولد 72 سالگی او، و یک روز پس از پایان همایش حزب دموکرات است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38072

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتخاب بایدن؛ سناتوری که به انتقاد از بوش شهرت دارد، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016