پنجشنبه 4 مهر 1387

اختلاف رقبا در آمریکا بر سر تاخیر مناظره تلویزیونی، بی بی سی

اختلاف نظر شدیدی میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر سر اینکه آیا مناظره تلویزیونی آنها باید در سایه بحران جاری اقتصادی، عقب بیافتد یا نه پدیدار شده است.

جان مک کین نامزد حزب جمهوری خواه گفت او درحال معلق کردن مبارزات انتخاباتی اش برای بازگشتن به واشنگتن جهت رسیدگی به این بحران است.

اما باراک اوباما نامزد دموکرات ها گفت اکنون "بیش از هر زمان دیگر لازم است" تا شهروندان آمریکا مواضع کسی را به بشنوند که به زودی باید به "این وضع نابسامان رسیدگی کند."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این بحث درحالی روی می دهد که رئیس جمهور آمریکا، جورج بوش، قرار است یک سخنرانی تلویزیونی درباره بحران اقتصادی انجام دهد.

آقای مک کین که در نیویورک به سر می برد از جورج بوش خواست "با رهبران هر دو شاخه کنگره، از جمله سناتور اوباما و خود من، ملاقاتی" ترتیب دهد.

وی گفت: "ما باید تا زمانی که این بحران حل نشده ملاقات کنیم."

کوین کانلی خبرنگار بی بی سی در واشنگتن می گوید آقای مک کین اقدام چشمگیر خود را به عنوان حرکتی ورای بازی های روزمره سیاسی در خلال یک بحران ملی ترسیم کرد.

اما خبرنگار ما می افزاید که این تاکتیکی زیرکانه است زیرا این احساس را به وجود می آورد که سناتور مک کین درحال پیشقدم شدن در مورد مساله ای است که در آن رای دهندگان ظاهرا بیشتر به باراک اوباما اعتماد می کنند.

سناتور اوباما که در فلوریدا به سر می برد گفت او برای مناظره تلویزیونی جمعه آماده می شود.

وی گفت: "به نظر من بیش از هر زمان دیگر لازم است که خود را به مردم آمریکا معرفی کنیم و به آنها بگوییم که می خواهیم کشور و اقتصاد را به کدام سو هدایت کنیم."

سناتور اوباما گفت که سناتور مک کین در یک تماس "گرم" تلفنی با ایده او برای صدور یک بیانیه مشترک موافقت کرده است.

با این حال یک سخنگوی آقای مک کین گفت که نامزد جمهوری خواه ها از آقای اوباما خواسته است "برای هدایت تلاشی فراجناحی برای حل این مشکل" با او به واشنگتن بازگردد.

کمیسیون مناظره های انتخاباتی آمریکا با صدور بیانیه ای گفت که مناظره تلویزیونی طبق برنامه در روز جمعه در دانشگاه میسیسیپی برگزار خواهد شد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38431

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اختلاف رقبا در آمریکا بر سر تاخیر مناظره تلویزیونی، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016