جمعه 8 شهریور 1387

سخنرانی "تاریخی" اوباما همزمان با پذیرش نامزدی انتخابات، راديو فردا

باراک اوباما، نامزد دمکرات ها در انتخابات آمريکا در يک سخنرانی «تاريخی» با پذيرش نامزدی خود در انتخابات رياست جمهوری شديدا به رقيب جمهوريخواه خود حمله کرد و وعده داد که ناکامی های اقتصادی در هشت سال گذشته را بازسای کند.

سناتور باراک اوباما نخستين آمريکايی آفريقايی تبار است که نامزدی يک حزب عمده آمريکا را به دست می آورد روز پنجشنبه جان مک کين را متهم کرد که سياست های جرج بوش را دنبال می کند و مسئول سقوط اقتصاد آمريکا و کاهش اقتدار آمريکا در جهان است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در کنوانسيون ملی حزب دمکرات در دنور ايالت کلرادو گفت: «ما اينجا هستيم چرا که اين کشور را خيلی دوست داريم تا اجازه ندهيم چهار سال ديگر همچون هشت سال گذشته طی شود.»

باراک اوباما که سخنان با تشويق مداوم هواداران حزب دمکرات قطع می شد، اظهار داشت: در چهارم نوامبر ما بايد بايستيم و بگوييم:«هشت (سال) بس است.»

وی افزود: ما خواهان کشوری بهتر از اين هستيم.

نامزد حزب دمکرات در انتخابات رياست جمهوری گفت: جان مک کين از نگرانی های روزانه آمريکايی به دور بوده است. نگرانی هايی در باره اقتصاد، بهداشت و آموزش.

آقای اوباما گفت: اين به دليل آن نيست که جان مک کين متوجه نيست. به خاطر اين است که اين مسائل را درک نمی کند.

اين بخش از اظهارات آقای اوباما پاسخی است به انتقادهايی که هواداران حزب دمکرات از وی انجام داده اند مبنی بر اينکه در مقابل جان مک کين موضع سرسختانه ای اتخاذ نمی کند.

سخنرانی باراک اوباما در استاديوم فوتبال شهر دنور انجام شد و بيش از ۷۵ هزار نفر در آن شرکت داشتند. اين سخنرانی در چهل و پنجمين سالگرد سخنرانی تاريخی مارتين لوتر کينگ، رهبر جنبش مدنی آمريکا ايراد شد که عنوان آن اين بود: «من آرزويی دارم.»

حضور نامزد حزب دمکرات توسط باراک اوباما که روز چهارشنبه رسما کانديدای انتخابات شده بود نخستين حضور وی در یک اجتماع گسترده پس از شرکت در یک مناظره با جان مک کین بود که اواخر ماه سپتامبر گذشته برگزار شد.

انتقاد شديد از سياست های مک کين

سناتور باراک اوباما در سخنان خود با انتقاد از رقيب جمهوريخواه خود، جان مک کين گفت: با تمام احترام به سوابق نظامی جان مک کين، او به ۹۰ درصد لوايح درخواستی جورج بوش، رای داده که نشان می دهد رياست جمهوری او، ادامه سياست های فعلی است که بايد عوض شود.

وی به شرايط اقتصادی آمريکا اشاره کرد و گفت: «نمی توان از کاخ سفيد انتظار داشت که همه مشکلات را حل کند، اما دولت بايد مسئوليت پذير باشد و به دنبال راه حل باشد و از همين رو، بايد کاخ سفيد و سياست های واشينگتن، تغيير کند.»

سناتور اوباما در جريان سخنرانی اش، برنامه اصلی خود را «زندگی بهتر مردم آمريکا» عنوان کرد و در توصيف شعار کمپين خود که همان شعار «تغيير» است، گفت: سعی خواهد کرد ماليات ۹۵ درصد از طبقه متوسط را کاهش دهد.

وی همچنين تعهد کرد که برنامه ای را اجرا کند تا آمريکا ظرف ده سال نيازی به نفت خاورميانه نداشته باشد و همچنين برنامه های مصرف و تهيه انرژی را همراه با برنامه های مبارزه با پديده گرمايش زمين، هماهنگ کند.

باراک اوباما در سخنرانی خود گفت: تمامی مکانيسم های اقتصادی را بهبود می بخشد و سعی خواهد کرد نظام بيمه درمانی در آمريکا را تغيير دهد تا تمامی مردم همان بيمه ای را داشته باشند که نمايندگان کنگره دارند.

سناتور اوباما با انتقاد از سياست های امنيتی جورج بوش و جان مک کين گفت: برای حمايت از امنيت آمريکا نمی توان در عراق جنگ برپا کرد و برای جلوگيری از دستيابی ايران به بمب اتمی، نمی توان فقط از سخنان تند استفاده کرد.

گردهمايی چهار روزه حزب دمکرات که از روز دوشنبه آغاز شده بود روز پنجشنبه با سخنرانی آقای اوباما به پايان رسيد.

همچنين ال گور، معاون رييس جمهوری در زمان بيل کلينتون پيش از آقای اوباما سخنرانی کرد و به عنوان کسی که تجربه انتخابات نزديک را داشته، رای دهندگان آمريکايی را تشويق کرد تا به باراک اوباما رای بدهند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38126

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنرانی "تاریخی" اوباما همزمان با پذیرش نامزدی انتخابات، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016