شنبه 12 مرداد 1387

بوش: شرایط امنیتی در عراق بهبود یافته است، راديو فردا

جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، با اعلام بهبود شرايط امنيتی در عراق برای نخستین بار، از کاهش دوره ماموريت نيروهای نظامی آمريکايی در این کشور خبر داد.

آقای بوش روز پنجشنبه، ۳۱ ژوييه، در سخنانی با ابراز رضایت از آنچه که استمرار پيشرفت ها در عراق ناميد، گفت: افزايش نيروها در عراق در کاهش خشونت ها در اين کشور بسيار موثر بوده و اين فرصت را به نيروهای عراقی داده است تا خود را تقويت کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او در همين ارتباط خاطر نشان کرد که خشونت در عراق به پايين ترين ميزان خود از بهار سال ۲۰۰۴ ميلادی رسيده است و نيروهای عراقی به طور روزافزون از توان تامين امنيت اين کشور برخوردار شده اند.

همچنين به علت پيشرفت های بدست آمده در وضعيت امنيتی عراق، جرج بوش از کاهش دوره ماموريت نيروهای نظامی آمريکايی از ۱۵ ماه به ۱۲ ماه خبر داد که اين طرح از اول ماه اوت قابل اجرا خواهد بود.

رييس جمهوری آمريکا در عين حال افزود: حتی با وجود آمارهای ارائه شده از سوی وزارت دفاع اين کشور، پنتاگون، مبنی بر کشته شدن تنها ۱۱ سرباز آمريکايی در ماه ژوئیه که کمترين ميزان تلفات از زمان اشغال عراق محسوب مي شود، موفقيت های بدست آمده مي تواند از دست برود.

رابرت گيتس، وزير دفاع آمريکا، نيز در يک کنفرانس مطبوعاتی در پنتاگون، که پس از سخنان جرج بوش انجام شد، گفت که وضعيت امنيتی در عراق به طور قابل لمس بهبود يافته و احتمالی جدی را برای کاهش شمار نيروهای آمريکايی در عراق مطرح کرده است.

با اين همه، وی به زمان و ميزان اين کاهش اشاره ای نکرد.

ژوئیه؛ کمترین تلفات ارتش آمریکا

وزارت دفاع ايالات متحده، روز پنجشنبه ۳۱ ژوييه، با انتشار گزارشی اعلام کرد در ماه گذشته ميلادی، ۱۱ سرباز آمريکايی در عراق کشته شدند که اين ميزان، پايين ترين رقم تلفات نيروهای آمريکايی در مدت يک ماه، از زمان حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ بوده است.

اين گزارش حاکی است که خونين ترين ماه برای ارتش ايالات متحده پس از حمله به عراق، در ماه نوامبر سال ۲۰۰۴ بوده است که در آن ۱۳۷ سرباز آمريکايی جان باختند.

ماه مه سال جاری نيز در رتبه بندی ماه های کم تلفات در رديف دوم قرار دارد. در اين ماه، ارتش آمريکا تنها ۱۹ نفر تلفات داد.

از زمان حمله نيروهای آمريکايی به عراق در ماه مارس ۲۰۰۳ تاکنون، در مجموع ۴۱۲۵ سرباز ارتش ايالات متحده آمريکا در عراق کشته شده اند.

کاهش خشونت ها در عراق، از ميانه سال گذشته ميلادی آغاز شد. گرچه در همين مدت ميان در ماه مارس و آوريل ميان نيروهای تحت رهبری آمريکا و شبه نظاميان شيعه عراقی درگيری های خونينی رخ داد.

در همين ارتباط، ژنرال ديويد پترائوس، فرمانده نيروهای آمريکايی در عراق، در مصاحبه ای که روز سه شنبه، ۲۹ ژوييه، منتشر شد، گفت که خشونت ها در عراق در مجموع به سطح «عادی» کاهش پيدا کرده است.

خبر کاهش تلفات نيروهای آمريکايی همزمان با آغاز عمليات مشترک ارتش ايالات متحده و نيروهای عراقی عليه گروه القاعده در استان دياله اعلام می شود.

در اين عمليات ۵۰ هزار پليس و سرباز عراقی حضور دارند که از سوی نيروهای آمريکايی پشتيبانی اطلاعاتی و لجسيتکی می شوند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37856

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بوش: شرایط امنیتی در عراق بهبود یافته است، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016