دوشنبه 4 تیر 1386

چاوز آمادگی سربازان ونزوئلا را برای جنگی چريکی عليه آمريکا خواستار شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يی

رييس‌جمهور ونزوئلا با اظهار اين نکته که واشنگتن در بخشی از مبارزات غيرمتعارف با هدف سرکوب دولت کاراکاس به جنگ اقتصادی و روانی متوسل شده، از سربازان اين کشور خواست خود را برای جنگی چريکی عليه آمريکا آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس، هوگو چاوز، رييس‌جمهور ونزوئلا اين اظهارات را در جمع صدها سرباز ايستاده در کنار خودروهای نظامی و تانک‌هايی که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: سرزمين پدری، سوسياليسم يا مرگ، ما پيروز خواهيم شد در تيونا فورت - مرکز امور نظامی ونزوئلا - اعلام داشت.

چاوز با هشدار به اين که سربازان آمريکايی ممکن است برای کنترل ذخاير نفتی گسترده‌ی ونزوئلا به اين کشور حمله کنند، تصريح کرد: بايد به توسعه‌ی مقاومت ادامه دهيم، اين همان سلاح ضد امپرياليستی است. ما بايد هر روز بايد به فکر مقاومت باشيم.

اين در حالی است که مقامات آمريکايی اظهارات چاوز را مبنی بر اينکه آمريکا در حال بررسی حمله‌ی نظامی به ونزوئلا است، رد کردند. اما دولت آمريکا نسبت به آنچه که از آن افزايش تجهيزات نظامی در کاراکاس ياد شده، ابراز نگرانی کرده‌ است.

رييس‌جمهور ونزوئلا - هم پيمان نزديک فيدل کاسترو، رهبر کوبا - به سربازان کشورش گفت که واشنگتن در حال تلاش برای تضعيف و ايجاد اختلاف در جامعه‌ی ونزوئلا از جمله نيروهای مسلح، بدون متوسل شدن به جنگ و حمله است.

چاوز در ادامه‌ی سخنان خود خاطرنشان کرد: اين فقط يک جنگ مسلحانه نيست، منظور من جنگ روانی، جنگ رسانه‌يی، جنگ سياسی و اقتصادی نيز هست.

دولت کاراکاس تحت رهبری چاوز اخيرا حدود سه ميليارد دلار سلاح از روسيه شامل ۵۳ فروند هلی‌کوپتر نظامی، ۱۰۰ هزار قبضه کلاشينکف و ۲۴ فروند جنگنده‌ی SU-۳۰ Sukhoi خريداری کرده است.

چاوز هم‌چنين از خريد سلاح‌های جديد شامل چند زيردريايی و يک سيستم دفاع هوايی مسلح به موشک درسفرهايش به روسيه، بلاروس و ايران خبر داده است.

چاوز اظهار داشت: هدف از تقويت نظامی ونزوئلا مقابله و جلوگيری از تهاجمات آتی به کشورمان و تضمين صلح است نه حمله به کشوری ديگر.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين حال فوليو بورخس، يک رهبر مخالف در ونزوئلا تمايل چاوز برای دستيابی به انواع سلاح را محکوم کرد و گفت که دولت کاراکاس بايد فعاليت خود را بر روی کاهش جرايم خشونت‌آميز در ونزوئلا متمرکز کند.

بورخس افزود: اين موضوع با خريد سلاح نظامی و سفر ما به کشورهای خارجی حل نمی‌شود، اين معضل با عزمی جزم برای داشتن کشوری با محور عدالت حل خواهد شد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33569

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چاوز آمادگی سربازان ونزوئلا را برای جنگی چريکی عليه آمريکا خواستار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016