شنبه 2 تیر 1386

لخ والسا رئيس‌‏جمهوری پيشين لهستان: هوگو چاوز فردی عوام‌‏فريب و خودبزرگ‌‏بين است، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران


ايلنا, گروه بين‌‏الملل: رئيس‌‏جمهوری پيشين لهستان و برنده جايزه نوبل صلح رهبران ونزوئلا و کوبا را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
شبکه خبری بی‌‏بی‌‏سی گزارش داد: «لخ والسا، رئيس‌‏جمهوری پيشين لهستان و برنده جايزه نوبل صلح، در يک کنفرانس مطبوعاتی در «ليما» پايتخت پرو, «هوگو چاوس» رئيس جمهوری ونزوئلا و «فيدل کاسترو» رهبر کوبا را به شدت مورد انتقاد قرار داد.»
بنابراين گزارش، والسا در اين کنفرانس مطبوعاتی، چاوس را فردی «عوام‌‏فريب»، «پوپوليست» و «خودبزرگ‌‏بين» توصيف کرد که حرف و عملش با يکديگر در تضاد است. وی گفت: «چاوس مردمی را دوست دارد که به او تعلق ندارند و سعی می‌‏کنند از نارضايتی موجود استفاده کنند.»
والسا همچنين درباره کاسترو گفت: «بشريت نمی‌‏تواند اجازه دهد که هيچ شخصی آنچه که کاسترو انجام می‌‏دهد را تاييد کند. همه ما بايد کاسترو را وادار کنيم که سيستم بهتری اجرا کند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين گزارش حاکی است که بنيانگذار سنديکای لهستان ـ «تحکيم» ـ پيش از ديدار با «آلن گارسيا» رئيس‌‏جمهوری پيرو با خبرنگاران گفت‌‏وگو کرد. وی همچنين درباره ديگر رهبران آمريکای‌‏لاتين نيز اظهارنظر کرد و هشدار داد که در جهان حضور مجدد ايده‌‏های «چپ‌‏گرايانه» و «پوپوليستی» توجيه‌‏ناپذير است. وی افزود‌‏: «کمونيسم در سراسر جهان کارايی ندارد و عليه روح بشر است.»

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33542

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لخ والسا رئيس‌‏جمهوری پيشين لهستان: هوگو چاوز فردی عوام‌‏فريب و خودبزرگ‌‏بين است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016