یکشنبه 1 بهمن 1385

انتقاد شديد «کرزای» از پاکستان، راديو فردا

حامد کرزای، رييس جمهور افغانستان در پارلمان اين کشور بار ديگر اعلام کرد که حلقه های مشخص پاکستانی در افزايش جرم و جنايت و ترور در افغانستان دست دارند.

به گزارش رويترز از کابل، آقای کرزای درافتتاح جلسه صبح يکشنبه پارلمان حاضر شد و از مردم افغانستان خواست تا در برابر افزايش ترور و جنايت، پايداری کنند.

وی گفت: دشمنان آزادی و استقلال افغانستان هنوز در کار دولت و کشور ما دخالت می کنند.

اشاره کرزای به حوادث تابستان گذشته است که از زمان حمله نيروهای ائتلاف به افغانستان در سال ۲۰۰۱، ۱۳۸۲، بی سابقه بوده است.

آقای کرزای با متهم کردن همسايه جنوبی خود گفت: تروريست ها با گروه ها و شبکه های ترور بين المللی در ارتباط هستند و با مشارکت گروه های پاکستانی، به کشور ما آمده و کودکان، معلم ها و روحانی های ما را می کشند.

رييس جمهور افغانستان بيش از اين وارد جزييات اين که اين نقشه ها چگونه عملی می شوند، نشد.

در سال گذشته بيش از چهار هزار نفر در ناآرامی هايی که طالبان ايجاد کردند، کشته شدند. پاکستان تا پيش از عمليات تروريستی ۱۱ سپتامبر به آمريکا، از طرفداران جدی طالبان بود و با شروع حمله نيروهای متحد و آمريکا، از حمايت اين گروه دست برداشت.

عصبانيت مقامات افغانستان از دخالت پاکستان، در ماه های گذشته ميان دو کشور دردسر ساز شده و مجادلات زيادی ميان سران دو کشور درگرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پاکستان اعلام کرده که برخی از افراد گروه طالبان از مرز مشترک دو کشور استفاده کرده و حرکت های غيرقانونی دارند، اما در کل مشکل طالبان را مسئله ای دانسته که به افغانستان مربوط می شود و به پاکستان هيچ ارتباطی ندارد.

آقای کرزای معتقد است تمام کارهای طالبان در افغانستان با هماهنگی برخی گروه های پاکستانی است و از دولت پاکستان خواسته تا فعاليت اين گروه ها را متوقف کند.

مقامات پاکستان خود را وارد اين موضوع نکرده و می گويند اين مشکل را بايد افغان ها خود حل کنند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32611

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتقاد شديد «کرزای» از پاکستان، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016