پنجشنبه 13 مهر 1385

ناتو از امروز کنترل امنيتی تمام خاک افغانستان را برعهده گرفت، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يی


نيروهای ناتو از امروز(پنج‌شنبه) کنترل بخش‌های شرقی افغانستان را از ائتلاف تحت امر آمريکا تحويل گرفتند و به اين ترتيب اين ائتلاف کنترل تمامی‌ خاک افغانستان را در دست گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس، ژنرال ديويد ريچاردز، فرمانده‌ی انگليسی نيروهای تحت امر ناتو در مراسمی‌ با حضور حامد کرزای، رييس جمهور افغانستان و ژنرال کارل ايکنبری، فرمانده‌ی نيروهای آمريکايی اين اقدام را "تاريخی" خواند.

وی گفت: اين انتقال کنترل حاکی از موفقيت ناتو در انجام تعهداتش و تعهد شرکای بين‌المللی به آينده‌ی اين کشوربزرگ است.

ايکنبری گفت: نکته‌ی کليدی اين است که به خاطر داشته باشيم در اين انتقال قدرت آمريکا هم‌چنان به افغانستان متعهد است. اين مساله نبايد تضعيف شود. به عنوان يک عضو ناتو، آمريکا هم‌چنان از لحاظ نيرو و تجهيزات نظامی‌ به تعهدات خود پايبند است.

مارک ليتی، سخنگوی نيروهای ناتو در کابل نيز گفت: آنچه امروز شاهدش هستيم تکميل کار بزرگ ناتو و اهميت ناتو است، چراکه اين کار بسيار متفاوت‌تر از آن چيزهايی است که تاکنون انجام داده‌ايم. اين نشان می‌دهد که ناتو کمک‌های امنيتی در خصوص اين کشور را به طور کامل در دست گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در حال حاضر ۲۱ هزار نيروی ايساف از ۳۷ کشور در شمال، غرب و جنوب افغانستان فعاليت می‌کنند و از امروز با جذب ۱۲ هزار از ۲۰ هزار سرباز ائتلاف تحت امر آمريکا مستقر در شرق افغانستان دامنه‌ی فعاليت اين ائتلاف افزايش می‌يابد. تاکنون ۳۲ سرباز ناتو در افغانستان کشته شده‌اند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31655

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ناتو از امروز کنترل امنيتی تمام خاک افغانستان را برعهده گرفت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016