دوشنبه 22 آبان 1385

يک گروه حامی حقوق‌‏بشر در فيليپين: تاکنون ۷۶۴ نخبه در دوره رياست‌‏جمهوری آرويو به قتل رسيده‌‏اند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران


ايلنا،‌‏ گروه بين‌‏الملل: يک گروه حامی حقوق‌‏بشر در فيليپين اعلام‌‏کرد که از زمان انتخاب «گلوريا آرويو» به عنوان رئيس‌‏جمهوری, تاکنون ۷۶۴ نخبه در سراسر اين کشور به قتل رسيده‌‏اند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: «بنابر آمار گروه «کاراپاتان», از ميان مجموع اين افراد که سياستمداران, نمايندگان اتحاديه‌‏های کارگری و فعالان حقوق‌‏بشر را تشکيل‌‏می‌‏دادند, ۱۱۸ نفر عضو حزب سياسی چپگرای «بايان مونا» بودند که در انتخابات سال ۲۰۰۴ دو کرسی مجلس نمايندگان را به دست آورده‌‏بودند.»
«نشنال سانتياگو» دبير کل «بايان مونا» گفت: «قتل و بازداشت اعضای حزب به اين دليل صورت‌‏گرفته که دولت در حال تلاش برای ايجاد هراس گروه‌‏های دموکراتيک و فعال در زمينه حقوق‌‏بشر است. اما ترسی نداريم و مصمم به کار خود ادامه‌‏می‌‏دهيم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«بايان مونا» و ساير احزاب معتقدند که گروهی به نام «گروه مرگ» برای انجام اين ترورها طراحی‌‏شده که متشکل از مردان نقابدار و موتورسوار است.
آريو نيز در پاسخ به اعتراض جامعه بين‌‏المللی حقوق‌‏بشر، کليسای کاتوليک, اتحاديه‌‏اروپا گروهی ضربتی برای يافتن عاملان اين ترورها و اجرای عدالت در مورد آنها ايجادکرده‌‏است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32090

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يک گروه حامی حقوق‌‏بشر در فيليپين: تاکنون ۷۶۴ نخبه در دوره رياست‌‏جمهوری آرويو به قتل رسيده‌‏اند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016