جمعه 6 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيش از60 درصد اعتيادهای ايراني با تعارف دوستان شكل مي‌گيرد!، ايسنا

مديركل امور فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: طبق يافته‌هاي ارزيابي وضعيت سوءمصرف مواد مخدر در كشور، متاسفانه بيش از60 درصد اعتيادهاي ايراني با تعارف دوستان شكل مي‌گيرد كه اين موضوع جاي تامل دارد.

دكتر هومان نارنجي‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: بخش اعظم موضوع فوق، از فقدان مهارت‌هايي چون «نه گفتن» و ترس از تمسخر دوستان در صورت واكنش نشان دادن نسبت به مصرف مواد مخدر تعارفي، ناشي مي‌شود كه البته اين معضل در گروه نوجوان و جوان بيشتر قابل توجه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با بيان اين كه اولين مصرف يا مصرف تفنني مواد مخدر و اعتيادآور قطعا با اعتياد اتصال دارد، خاطرنشان كرد: هيچ كس از روز اول به نيت اعتياد، مصرف مواد را‌ آغاز نكرده است و همه به نيت تفنني و كسب لذت موقت نسبت به اين امر اقدام مي‌كنند، لذا در اين زمينه نيازمند آموزش‌هاي دقيق‌تر در مدارس در زمينه كسب مهارت‌هاي زندگي هستيم.

مديركل امور فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه اين موضوع را نيز يادآور شد كه 70 درصد درمان اعتياد، جنبه روحي و رواني دارد و از بعد جسماني خارج شده است؛ لذا در زمينه حقيقت درمان و روش‌هاي درمان اعتياد در كشور نيز به اطلاع‌رساني دقيق‌تر نياز داريم كه بايد به اين موضوع توجه شود.





















Copyright: gooya.com 2016