شنبه 23 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توليد مخدرهای جديد در آزمايشگاه‌های داخلی! تابناک

برخی از تحصيل‌کرده‌ها و مهندسان رشته شيمی، در آزمايشگاه‌های شخصی خود، اقدام به تهيه و توليد مخدرهای جديد مانند شيشه می‌کنند. اين در حالی است که هر کيلو از ماده مخدر شيشه، نزديک به ۱۵۰ ميليون تومان قيمت دارد.

سود هنگفت سوداگران مرگ از فروش مواد مخدر، توليد و توزيع اين پديده شوم را به خانه‌ها و مراکز داخلی کشانده است، به گونه‌ای که برخی مخدرهای جديد، صرفا در داخل کشور تهيه و توليد می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرنگار «تابناک»، با افزايش توليد ترياک در افغانستان به بالاترين اندازه خود که بنا به گزارش سازمان ملل، اين رقم از زمان طالبان نيز فراتر رفته است و نيز بالا رفتن تعداد لابراتوارهای توليد هروئين در مهد ترياک جهان، به تازگی در برخی شهرهای کشور، لابراتوارهايی برای توليد مواد مخدر جديد که اثراتی مرگبارتر از مخدرهای سنتی دارند، آغاز به فعاليت کرده‌اند.

در همين زمينه، اخبار رسيده حکايت از آن دارد که برخی از تحصيل‌کرده‌ها و مهندسان رشته شيمی، در آزمايشگاه‌های شخصی خود اقدام به تهيه و توليد مخدرهای جديد مانند شيشه می‌کنند. اين در حالی است که هر کيلو از ماده مخدر شيشه نزديک به ۱۵۰ ميليون تومان قيمت دارد که بنا بر بررسی‌های صورت گرفته، هر کدام از اين مراکز، در پايان می‌توانند روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم شيشه توليد کنند. نکته تأسف‌برانگيز اين‌که همه مواد اوليه برای توليد شيشه از بازارهای داخلی قابل تهيه و تدارک است.

بنا بر اين گزارش، چندی پيش، اعضای يک خانواده که دست به تهيه ماده مخدر شيشه می‌زدند، دستگير شدند. اين خانواده در مدت کوتاهی توانسته بودند نزديک به نيم ميليارد تومان به دست آورند که پس از مدتی نيز با پرداخت جريمه نقدی آزاد شدند.





















Copyright: gooya.com 2016