سه شنبه 16 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پدر معتاد و بيکار سر فرزندش را بريد، ايسنا


رييس شعبه‌ی ۷۴ دادگاه کيفری استان تهران، ماده‌ی ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی را حکم شرعی و غير قابل اصلاح خواند و گفت: در حال حاضر فرزندان نسبت به کشته شدن توسط پدرشان احساس ناامنی نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد قاسم کوه‌کمره‌ای، در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ايسنا، درباره‌ی ماده‌ی ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر اين‌که «پدر يا جد پدری که فرزند خود را بکشند، قصاص نمی‌شوند و به پرداخت ديه قتل به ورثه مقتول و تعزير محکوم خواهند شد»، اظهار کرد: اين ماده حکم شرعی است و قابل اصلاح و تجديدنظر نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با تاکيد بر اين‌که پدر در مقابل قتل فزند قصاص نمی‌شود اما شديدترين مجازات‌ها برای اين دسته از افراد در نظر گرفته می‌شود، گفت: اگر اين فرد لاابالی باشد حکم تبعيد وی به عنوان مجازات تتميمی صادر و در صورت اعتياد و عادت به قتل به عنوان مفسد فی‌الارض به اعدام محکوم می‌شود.

کوه‌کمره‌ای با اشاره به وقوع قتل اخير فرزند توسط پدر معتاد وی، افزود: اگر اين پدر معتاد نبود هرگز فرزندش را به اين صورت فجيع به قتل نمی‌رساند و در اين‌گونه حوادث نبايد علت‌ها را رها کرده و به معلول بپردازيم.

رييس شعبه‌ی ۷۴ دادگاه کيفری استان تهران، با تاکيد بر مبارزه در جهت ريشه‌کنی اعتياد در جامعه، گفت: اعتياد ام‌الفساد است و فرد معتاد در صورت عدم دسترسی به مواد مخدر حالت جنون پيدا می‌کند و دست به چنين جنايت‌هايی می‌زند.

وی وقوع يک فقره قتل فرزند توسط پدر در شهر تهران با توجه به جمعيت اين شهر را با وصف ناگواری جريان، کم خواند و گفت: وقوع اين حوادث را به کليت موضوع ماده‌ی ۲۲۰ قانون مجازات اسلام نبايد تعميم داد بلکه بايد علل را برطرف کرد.

کوه‌کمره‌ای درباره ادعای اين پدر در هنگام انجام قتل مبنی بر اين‌که فرزندش را قربانی می‌کند تا مشکلاتش رفع شود، گفت: اين ادعاها، خرافات و حرفی بی‌ارزش است و ناشی از اعتياد و ديگر مشکلات وی است و اکنون وضعيت به گونه‌ای نيست که فرزندان نسبت به کشته شدن توسط پدرشان احساس ناامنی کنند.

رييس شعبه‌ی ۷۴ دادگاه کيفری استان تهران، خواستار سرمايه‌گذاری دولت و همکاری قوه‌ی قضاييه و نيروی انتظامی برای ريشه‌کنی اعتياد شد و گفت: با اختصاص بودجه‌ی لازم می‌توان با اين معضل خانمان‌سوز مبارزه و جرايم ديگر را نيز کاهش داد.

وی مبارزه و برخورد با اعتياد و جمع‌آوری معتادان را عامل پايين آمدن جرايم مختلف خواند و گفت: زمانی که رييس شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب شهرستان اروميه بودم برخورد شديدی با اعتياد در برنامه‌ها قرار دادم و همين برخورد شديد سبب افت ۴۰ درصد ديگر جرايم از قبيل سرقت و نزاع شد.

کوه‌کمره‌ای در پايان تاکيد کرد: بر اساس تجربه دادگاه جنايی، ريشه اکثر جرايم به ويژه قتل، سرقت و نزاع در اعتياد است که با ريشه‌کنی اين معضل جرايم به صورت محسوس کاهش پيدا می‌کند.





















Copyright: gooya.com 2016