Click for Amazing Phone Card








شنبه 21 خرداد 1384

وزير كشور و رييس ستاد انتخابات كشور خواستار معرفي و برخورد با متخلفان انتخاباتي شدند، ايسنا

وزير كشور در نامه‌اي به وزير اطلاعات، خواستار شناسايي و معرفي عاملان توزيع شبنامه‌ها و حمله به تجمعات قانوني شد.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، متن نامه‌ي وزير كشور به حجت الاسلام والمسلمين يونسي وزير اطلاعات به شرح زير است:

«سلامت انتخابات و مشاركت حداكثري مردم دو ركن اصلي و اساسي انتخابات و آماده سازي شرايط براي مشاركت و تامين سلامت انتخابات وظيفه‌ي اصلي مسوولان اجرايي و ديگر دستگاه‌هاي مسوول در نظام جمهوري اسلامي است.

متاسفانه از زمان شروع تبليغات انتخابات شاهد قانون شكني‌ها و رفتارهاي غير اصولي وغير اخلاقي از قبيل پخش شبنامه‌هاي گسترده عليه كانديداها، حمله به تجمعات قانوني از ناحيه‌ي عده‌اي متجاسر بوده و هستيم كه هم بر خلاف مصلحت نظام و هم مغاير راهبردهاي اصولي انتخابات و تأكيدات صريح مقام معظم رهبري است.

شناسائي عوامل اينگونه حركات قانون ستيزانه و متجاسرانه نه مشكل و نه غير قابل اجراست و براي دستگاه قدرتمند اطلاعاتي كشور كه مقتدارانه شبكه‌هاي مختلف ضد انقلاب را شناسايي و با آنان برخورد كرده است، به مراتب سهل وساده‌تر است كه شبكه‌هاي برهم زننده‌ي نظم جامعه و تهيه، تكثير و توزيع شبنامه‌ها را شناسايي و جهت مجازات به دستگاه قضايي معرفي كند.

انتظار دارد دستور اكيد صادر فرماييد تا هر چه سريع‌تر كانون‌هاي اصلي اين گونه حركات مخرب و عوامل اجرايي آن را شناسايي و در اختيار دستگاه قضايي قرار دهند.»


همچنين وزير كشور در نامه‌اي به رييس قوه‌ي قضاييه، خواستار برخورد قانوني با عاملان توزيع شبنامه و حمله به تجمعات قانوني شد.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، متن نامه‌ي موسوي لاري به آيت الله شاهرودي، رييس قوه‌ي قضاييه به اين شرح است: «همان گونه كه حضرت عالي وقوف كامل دارند، از زماني كه بحث انتخابات رياست جمهوري نهم و تبليغات كانديداها شروع شده متاسفانه شاهد اتفاقات ناخوشايند و خلاف اخلاق و قانون هستيم كه سلامت انتخابات و مشاركت حداكثري را كه مقام معظم رهبري بارها مورد تأكيد قرار داده‌اند تحت تاثير قرار داده است.

به عنوان نمونه مي‌توان پخش شبنامه‌هايي كه عليه كانديداها دايما در حال توزيع است و يا حمله به تجمعات و سخنراني‌هاي قانوني نامزدها و ضرب و شتم طرفداران آنها در شهرهاي مختلف از جمله زنجان و شهر مقدس قم و... نام برد.

به نظر مي‌رسد عدم برخورد مناسب و سريع مراجع قضايي در بعضي از نقاط (قبلا در شوراي امنيت كشور بررسي و طي صورتجلسه‌ي شورا به استحضار حضرتعالي رسيده است) باعث تجري و جسارت بيشتر متخلفان شده و بدين نحو اغتشاش گران با احساس امنيت كامل آشوب هاي متواتر را سبب شده‌اند.

ضمن تشكر از جنابعالي در انتصاب حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي زرگر جهت سرپرستي رسيدگي به تخلفات انتخاباتي و قدرداني از تلاش‌هاي شبانه روزي ايشان در انجام ماموريت‌شان، عنايت حضرت عالي در تقويت وي و الزام همراهي واقعي تمامي مراجع قضايي در سطح كشور مي‌تواند اميدهاي تازه‌اي در مردم نسبت به سلامت انتخابات پديد آورد.

لذا درخواست اكيد دارم جناب عالي با صدور دستور سريع در مجازات و تنبيه قانون شكنان و متجاسران اقدام تا ان‌شاءا... هر گونه قانون ستيزي و تجاوز به حقوق شهروندي ريشه كن شود.»

رييس ستاد انتخابات كشور نيز در نامه‌اي به سرپرست ناجا، خواستار معرفي متخلفان انتخاباتي شد.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، «مجتبي رشاد» در نامه‌ي خود خطاب به سردار سرتيپ علي عبداللهي با اشاره به نامه‌ي حجت الاسلام و المسلمين زرگر، سرپرست هماهنگي و نظارت بر رسيدگي به پرونده‌هاي جرايم انتخاباتي سراسر كشور مبني بر تذكر در جلوگيري از تخلفات احتمالي در نحوه‌ي تبليغات و به كارگيري افراد و استفاده از امكانات دولتي تأكيد كرده و خواستار ارسال نتيجه‌ي پيگيري‌ها به ستاد انتخابات كشور شد.


همچنين رييس ستاد انتخابات كشور با ارسال نامه‌اي به فرمانداران سراسر كشور خواست تا در صورت مشاهده‌ي هرگونه تخلف احتمالي، گزارش خود را به صورت سريع و مستدل به شعبه‌ي ويژه‌ي قضايي جرايم انتخابات منعكس كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، «مجتبي رشاد» در اين نامه با تأكيد بر اهميت موضوع جلوگيري از تخلفات در امر انتخابات آورده است: «با توجه به اهميت موضوع و ضرورت پيگيري به موقع تخلفات احتمالي، دستور فرماييد در صورت مشاهده‌ي هرگونه تخلف، مراتب به ستاد انتخابات كشور نيز منعكس شود.»

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24225

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير كشور و رييس ستاد انتخابات كشور خواستار معرفي و برخورد با متخلفان انتخاباتي شدند، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005