Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 12 خرداد 1384

محمدرضا باهنر: لاريجاني خط‌‏نگهدار اصول‌‏گرايان در شوراي امنيت‌‏ملي اصلاح‌‏طلبان بود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب،‌ شايعه كناره‌‏گيري لاريجاني را تكذيب كرد و گفت: لاريجاني انتخاب نهايي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب است و 27 خرداد در اتخابات شركت مي‌‏كند و براي مرحله دوم هم سناريوي مختلفي داريم.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محمدرضا باهنر طي سخناني در همايش منطقه‌‏اي دانشجويان حزب موتلفه اسلامي، گفت: مهمترين موضوع انتخابات، حضور حداكثري مردم است و با توجه به مراودات بين المللي با جهان خارج به خصوص اروپا و علامت‌‏هاي غيرمستقيمي كه آمريكا براي ما مي‌‏فرستد و ما براي آنها مي‌‏فرستيم، با توجه به وضعيت قابل قبول از نظر اقتدار ملي، بايد اين اقتدار با انتخابات رياست جمهوري تقويت شود.

وي بزرگترين وسيله قدرت را نيروي انساي جوان ذكر كرد و آنرا قوي‌‏تر از هر بمب هسته‌‏اي دانست و گفت: حضور حداكثري در عملكرد رييس‌‏جمهوري در طول چهار سال مهم است و پس از داستان‌‏هايي كه در دوم خرداد 76 و مسايل 78 پيش آمد و آثار آن در جامعه، نيروهاي انقلاب سعي كردند خود را پيدا كنند و دست از اختلافات بردارند.

وي انتخابات دور دوم شوراها و مجلس هفتم را توفيق خوبي براي جبهه اصول‌‏گرايان دانست و گفت: مجلس هفتم بدست نيروهاي اصول گرايي كه چهار اصل اسلام، انقلاب اسلامي، امام و رهبري را قبول داشتند، افتاد و اين مجلس يك تفاوت ماهوي با مجالس گذشته داشت و آن اينكه تلاش شد يك هواي تازه و حرف تازه و اميدواري تازه‌‏اي در زير چتر هماهنگي نيروهاي انقلاب، بوجود آورد.
باهنر در مورد انتخاب رياست مجلس هفتم، گفت: در مجالس گذشته سه رئيس بيشتر وجود نداشت؛ هاشمي، كروبي و ناطق نوري، بعضي ها اعتقاد داشتند كه اي كاش يكي از اين سه نفر براي مجلس هفتم كانديدا مي‌‏شد و مجلس را اداره مي‌‏كرد و رقبا سعي در ايجاد اختلاف در مجلس داشتند كه با زكاوت نمايندگان بسياري از اين توطئه‌‏ها حل شد و حتي ديديم اين دوره نيز هيأت رئيسه براي سال دوم ابقا شد.

عضو هيأت رييسه مجلس هفتم در رابطه با انتخابات رياست جمهوري، گفت: بيش از 80 درصد مجموعه اعمال و رفتاري كه از حاكميت سر مي زند، از طرف دولت است و قوه مجريه تمامي اختيارات بودجه، ارز، اعتبارات، مقاوله‌‏نامه‌‏هاي خارجي، اقتصاد، فرهنگ، اجتماع را در اختيار دارد و براي ما مهم است كه رئيس‌‏جمهوري بيايد كه با خط مشي مجلس هفتم هماهنگ باشد.

وي با بيان اين مطلب كه مجلس در رأس امور است، اما نهايتا مجري، دولت است، گفت: ما مي توانيم وزرا را تأييد نكنيم، يا استيضاح كنيم اما در نهايت اين رئيس‌‏جمهور است كه وزير را معرفي مي كند و دولت مي تواند هر قانوني كه مجلس تصويب مي‌‏كند را، اجرا نكند.

باهنر اجماع شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب بر روي لاريجاني را با سه شرط عنوان كرد و گفت: اولين شرط بحث شخصي نامزدها بود كه تحصيلات، خانواده، اعتقادات مد نظر بود. شرط دوم؛ تجربه مديريتي، توان مديريتي، اعتقاد به شايسته‌‏سالاري، جوان و پويا بودن فكر بود و شرط آخر مقبوليت در نزد مردم بود كه اين سه گزينه را در لاريجاني ديديم.

وي با بيان اين مطلب كه اين بار سعي كرديم كه از اين تعداد كانديداي مورد بررسي، يكي را انتخاب كنيم و البته يك مقدار اغوا شديم، گفت: در مجلس هفتم با آنكه روز اول انگشتان اشاره به سمت چند نفر بود كه مي‌‏توانستند رئيس مجلس باشند، اما بعضي‌‏ها اختلافات را دامن مي‌‏زدند و ما زود متوجه شديم و اين در حالي بود كه روزنامه‌‏ها هم بسيار جنجال كردند كه اينها با هم اختلاف دارند.

وي ادامه داد: در مقطعي دعواهاي رسانه‌‏اي بالا گرفت و ما پيغام به رهبري داديم و به ايشان اطمينان داديم كه سر رياست در مجلس دعوا نخواهيم كرد، مقام رهبري هم پيغام دادند از اصول‌‏گرايي غير از اين انتظاري نيست و اين مساله ما را اغوا كرد و فكر كرديم در رياست جمهوري همين كار را مي توانيم بكنيم، مشكل مي‌‏توانست حل شود، اما بعضي‌‏ها كمك نكردند و از اين بابت در افكار عمومي شرمنده هستيم.

باهنر افزود: در بيرون كه از ما سوال مي‌‏كنند چرا وحدت نمي‌‏كنيم و چرا كنار نمي‌‏آييم، بايد، گفت؛ شرمنده‌‏ايم و عذرخواهي مي‌‏كنيم و پاسخ ديگري نداريم كه بگوييم.

عضو شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب با اشاره به اين مطلب كه لاريجاني تنها كانديدايي است كه عضو سه شوراي مهم عالي امنيت ملي، مجمع تشخيص مصحلت و انقلاب فرهنگي است، گفت: تعبير ما اين است كه در هشت سال گذشته، نگران بوديم شوراي عالي امنيت ملي كه اعضاي آن عمدتاً دولتي‌‏ها هستند، آيا از منافع ملي ما حفاظت مي‌‏كند؟، زيرا بخشي از دولت اصلاحات، مواضع و منافع داخلي و ملي‌‏شان با ما متفاوت بود و لاريجاني خط‌‏نگهدار اصول‌‏گرايان در شوراي امنيت ملي بود.

وي لاريجاني را فردي باهوش، شجاع، باكياست خواند و گفت: ايشان كه در دولت به عنوان رياست صدا و سيما شركت مي‌‏كرد، تنها بود، اما با شجاعت حرف خود را مي‌‏زد و حتي زماني آنچنان درگير شد كه رئيس‌‏جمهوري رسماً ايشان را از جلسه بيرون كرد، در حاليكه اين حق را نداشت.

باهنر رأي هاشمي را در نظرسنجي‌‏ها بالاتر از ديگر نامزدها دانست و گفت : لاريجاني و قاليباف بعد از هاشمي رقابت نزديكي با يكديگر دارند و البته آمار منفي هاشمي نيز بسيار زياد است و در مورد قاليباف بايد گفت كه رأي ايشان ثابت مانده و پرش خود را انجام داده است.

وي احتمال اينكه انتخابات به دور دوم كشيده شود را بعيد ندانست و گفت: در مورد هاشمي يك پاسخ دارم و اينكه مردم نياز به هواي تازه دارند و اگر ايشان رئيس‌‏جمهور نباشد، ظرفيتش از نظام حذف نمي‌‏شود و از تمام اين ظرفيت مي‌‏توان استفاده كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23643

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمدرضا باهنر: لاريجاني خط‌‏نگهدار اصول‌‏گرايان در شوراي امنيت‌‏ملي اصلاح‌‏طلبان بود، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005