سه شنبه 12 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست پنج روزنامه نگار زندانی برای مناظره با احمدی نژاد، جرس

جرس: پنچ روزنامه نگار زندانی در رجايی شهر از احمدی نژاد خواستند به سوالات آنان در خصوص عملکرد دولت خود پاسخ دهد.

به گزارش منابع خبری جرس به نقل از زندان رجايی شهر، بدنبال اعلام آمادگی احمدی نژاد برای انجام مناظره با اوباما، عيسی سحر خيز، رفيعی، مهدی محموديان، مسعود باستانی و طبرزدی پنچ روزنامه نگار در بند از وی درخواست کردند تا در يک نشست خبری به سوالات اين روزنامه نگاران در خصوص عملکرد دولت خود پاسخ دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی نژاد روز گذشته در همايش ايرانيان مقيم خارج اعلام کرد: طی چند سال گذشته، هر سال اعلام می کرديم حاضريم هنگامی که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نيويورک می آييم، با جورج بوش در برابر رسانه ها گفت و گو کنيم. بعد گفتند که بوش از گفت و گو واهمه دارد؛ ما هم گفتيم اشکال ندارد برای گفت و گو مشاورانش را هم بياورد.

وی با دعوت از آقای اوباما برای شرکت در گفت و گوی زنده تلويزيونی گفت: در اين گفت و گو آماده ايم تا راه حل مسائل جهان را روی ميز بگذاريم تا ببينيم روش چه کسی بهتر است.

احمدی نژاد در حالی اين ادعا را مطرح می کند که از مناظره و هر گونه گفت و گويی با سياستمداران داخلی سربار زده و حتی حاضر نيست در راستای عمل به وظايف قانونی خود به مصوبات مجلس را انجام دهد. اين در حالی است که وی از حضور در مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز سر بار می زند.

هر چند احمدی نژاد تمايل زيادی برای مصاحبه با رسانه های خارجی دارد ولی تاکنون حاضر نشده در يک جلسه پرسش و پاسخ صريح با حضور خبرنگاران و رسانه های مستقل داخلی شرکت کند. عمده مصاحبه های وی با سيمای جمهوری اسلامی است که به تنهايی به تشريح نظرات خود می پردازد.

زندان رجايی شهر که به محلی برای تبعيد زندانيان سياسی تبديل شده، در حال حاضر ميزبان تعدادی از روزنامه نگاران اصلاح طلب است. اين روزنامه نگاران که يکی از جرايم آنها اهانت به احمدی نژاد است، از وی درخواست کرده اند در يک مناظره مستقيم به سوالات آنان در خصوص عملکرد پنچ ساله دولت نهم و دهم پاسخ دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016