پنجشنبه 7 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فدراسيون بين‌المللی روزنامه‌نگاران: عبدالرضا تاجيک را آزاد کنيد، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: فدراسيون بين المللی روزنامه نگاران با اعلام حمايت از نامه اعتراضی بيش از نود روزنامه نگار خطاب به دادستان تهران نسبت به وضعيت عبدالرضا تاجيک روزنامه نگار و فعال دربند حقوق بشر، خواستار آزادی وی شد. "آيدان وايت" دبيرکل فدراسيون بين المللی روزنامه نگاران گفت مقامات جمهوری اسلامی می بايست اين موضوع را به پايان برند. اين شخص در شرايط بدی به سر می برد و از تمامی حقوقش محروم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فدراسيون بين المللی روزنامه نگاران (IFJ) امروز مقامات جمهوری اسلامی به آزادی عبدالرضا تاجيک که ۵۰ روز بدون هيچگونه اتهامی در بازداشت بسر می برد فراخواند. خانواده وی مدعی هستند که وی در زندان مورد بدرفتاری (هتک حرمت) قرار گرفته.

به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی "آيدان وايت"، دبيرکل فدراسيون بين المللی روزنامه نگاران گفت: عدم ارائه مدارکی مبنی بر قانون شکنی وی، و هراس از بدرفتاری ا وی در زندان، برای اينکه نشان دهد که بی عدالتی وحشتناکی وجود دارد کافی خواهد بود. وی ادامه داد تمامی اتهامات مبنی بر بدرفتاری می بايستی مورد بررسی قرار گيرد و اگر موضوعی برای پاسخگويی وجود ندارد، وی می بايستی فورا آزاد شود.

بنا به گزارش رسانه ها عبدالرضا تاجيک بيش از يک ماه پيش بازداشت گرديده و هيچ دليلی برای بازداشت وی اعلام نشده. تاجيک پس از آن از رفتار اهانت آميز با وی در طول مدت بازجويی به رئيس قوه قضائيه شکايت کرد. خانواده وی همچنين مدعی شدند که عبدالرضا تاجيک که بعد از انتخابات بحث برانگيز ۲۰۰۹ در ايران سه بار بازداشت شده بود، از تماس با آنها و وکيل خود و پزشک محروم است.

فدارسيون بين المللی روزنامه نگاران از دادخواستی که برای رسيدگی به اظهارات و آزادی تاجيک به امضای حدود ۱۰۰ تن از روزنامه نگاران رسيده حمايت می کند.

"آيدان وايت" اضافه کرد که مقامات جمهوری اسلامی می بايست اين موضوع را به پايان برند. اين شخص در شرايط بدی به سر می برد و از تمامی حقوقش محروم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016