یکشنبه 3 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خواهرعبدالرضا تاجيک: وقتی از "هتک حرمت" سخن گفت بسيار ناراحت وعصبانی بود، قبولش برايمان خيلی سنگين است، کمپين بين المللی حقوق بشر

اظهارات عبدالرضا تاجيک در ديدار با خواهرش درخصوص انچه در زندان بر وی رفته است نگرانی بسياری در ميان خانواده، دوستان و فعالان مطبوعاتی وحقوق بشر ايجاد کرده است.

پروين تاجيک، خواهرعبدالرضا تاجيک که روز پنج شنبه در زندان برای اولين بار پس از بازداشت با او ملاقات کرده بود و از قول وی گفته بود که در زندان « هتک حرمت» شده است به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که در ملاقات ياد شده برادرش بسيار ناراحت و عصبانی بود. آقای تاجيک به دليل حضور مامورها درملاقات کابينی نتوانسته است که در خصوص اينکه منظورش از «هتک حرمت» چه بوده توضيح بدهد. پروين تاجيک به کمپين گفت: «‌من از از آقای دادستان تمنا می کنم؛ فرياد عدالت خواهی عبدالرضا را بشنوند و به خواسته او تن دهند و به همراه وکيل پرونده در زندان برای شنيدن حرف های او حضور پيدا کنند.» او گفت طی ده روز گذشته پيگيری هايش هيچ پاسخگويی درپی نداشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عبدالرضا تاجيک، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر سابقه همکاری با روزنامه‌هايی چون فتح، بنيان، بهار و شرق داشت. او همچنين با کانون مدافعان حقوق بشر همکاری داشت. تاجيک از ۲۲ خرداد ۸۹ در بازداشت است، پنج شنبه ۲۴ تير در ملاقات با خواهرش، پروين تاجيک، از “هتک حرمت” خود در زندان اوين، در حضور معاون دادستان خبر داد.

پروين تاجيک به کمپين بين المللی گفت که برادرش در شب اول بازداشت، در حضور معاون دادستان و بازپرس شعبه اول دادسرا، “هتک حرمت” شده است. پروين تاجيک افزود:« برادرم درخواست ملاقات فوری با عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران و وکيل اش محمد شريف را داشت.»

وی در ادامه گفت: « روز شنبه ۲ مرداد ۱۳۸۹ طی نامه ای به صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران مبنی بر اعتراض به هتک حرمت برادرم خواستار رسيدگی به وضعيت او شديم و نسخه ديگری از همين نامه را به دادستانی فرستاده ايم. در ابتدا هم اصلا قصد انتشار چنين نامه ای را نداشتيم، ولی پس از آن که هيچ مرجعی پاسخ گو نشد، اقدام به انتشار آن کرديم.» بنا به گفته پروين تاجيک پس از امتناع قوه قضاييه از دريافت نامه وی، نامه را از طريق پست به آن جا ارسال کرده است.

پروين تاجيک با توجه به خبری که برادرش با او در ميان گذاشت و نگرانی اعضای خانواده در خصوص آن گفت: «از روزی که از اين جريان مطلع شديم، من،برادرهايم و خاله ای که برای ما جايگاه يک مادر را دارد، در نگرانی هستيم و اصلا برايمان نامفهوم و غير قابل باور است؛ چون عبدالرضا فرد بسيار با اخلاقی است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016