پنجشنبه 7 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هنگامه شهيدی، روزنامه‌نگار زندانی و بيماری قلبی در زندان، کمپين بين‌المللی حقوق بشر

هنگامه شهيدی روزنامه نگاری که به شش سال زندان محکوم شده است از بيماری در زندان رنج می برد.
هنگام شهيدی از روزنامه نگاران باسابقه ای که پس از انتخابات دستگير و راهی زندان شد هم اکنون درحالی دوران زندان شش ساله خود را در زندان اوين سپری می کند که از بيماری قلبی، ناراحتی معده، ديسک کمر، روماتيسم عصبی و همچنين افت شديد فشار خون رنج می برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتهاماتی که در نهايت برای اين روزنامه نگار شش سال زندان را به همراه آورد عبارتند از شرکت در اجتماعات غيرقانونی، تبانی به قصد برهم زدن امنيت، تبليغ عليه نظام، اختلال در نظم عمومی و اهانت به رييس جمهوری. هنگامه شهيدی اتهامات ياد شده را هيچ گاه نپذيرفته است و وکلای وی نيز در دادگاه خواهان ارائه مدرک درخصوص هر يک از ادعاهای ياد شده توسط دادستان شده بود. وی در پاسخ به اتهامات ياد شده گفته که به اقتضای شغل خبرنگاری و اينکه مشاور امور بانوان ستادانتخاباتی مهدی کروبی کانديدای رياست جمهوری بوده در دو راهپيمايی ۲۵ و ۲۶ خرداد شرکت کرده است که در آنها دو کانديدای رياست جمهوری نيز شرکت کرده اند و هيچ اجتماعی که هدف آن اقدام عليه امنيت کشور باشد وجود نداشته است.

هنگامه شهيدی هم اکنون در حالی در زندان به سر می برد که پيش از اين از بی احترامی و تهديد در جريان بازجويی های خود خبرداده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016