جمعه 1 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کميته حمايت از روزنامه نگاران: جمهوری اسلامی دو روزنامه نگار منتقد ديگر را دستگير کرد، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: کميته حمايت از روزنامه نگاران در بيانيه ای که روز گذشته و در شرح وضعيت عبدالرضا تاجيک، حامد صابر و محمد صديق کبودوند صادر کرد، مقامات جمهوری اسلامی را به آزادی تمامی روزنامه نگاران دربند فراخواند. محمد عبدالدايم هماهنگ کننده خاورميانه و شمال آفريقای کميته حمايت از روزنامه نگاران گفت: زمان آن رسيده که مقامات جمهوری اسلامی تمامی روزنامه نگاران بازداشتی را آزاد کنند.
کميته حمايت از روزنامه نگاران (CPJ) آگاهی يافته است که جمهوری اسلامی با بازداشت دو تن ديگر در ماه ژوئن، همچنان به دستگيری روزنامه نگاران ادامه می دهد. CPJ مقامات جمهوری اسلامی را به آزادی تمامی روزنامه نگاران زندانی و اجازه انجام آزادانه فعاليت هايشان فرا می خواند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عدالرضا تاجيک که برای روزنامه های اصلاح طلبی همچون فتح، بنيان، بهار و شرق می نوشت، در ۲۲ خرداد ماه ۱۳۸۹ دستگير شد. خواهر عبدالرضا تاجيک به راديو فارسی "فردا" گفت، که برادرش پس از احضار به دفتر پيگيری های وزارت اطلاعات دستگير شد. بعد از يک ماه بی خبری خانواده تاجيک از محل نگهداری وی، سرانجام در بيست و چهارم تيرماه نگهداری وی در زندان اوين تهران تائيد شد.
تاجيک سه بار پس از مناقشه انتخابات خرداد ماه ۱۳۸۸ دستگير شد. او مدت زمان اندکی بعد از انتخابات دستگير و بعد از ۴۶ روز از اوين آزاد شد. وی مجددا در هشتم دی ماه ۱۳۸۸ دستگير و پس از ۲ ماه در نهم اسفند ۱۳۸۸ آزاد شد. در حال حاضر وی متهم به «تبليغ عليه نظام» به خاطر عضويتش در کانون مدافعان حقوق بشر به رياست برنده جايزه نوبل، شيرين عبادی می باشد. بنا بر اعلام کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران، اعضای اين کانون اخيرا به علت گزارش موارد نقض حقوق بشر در ايران از جانب دولت جمهوری اسلامی با افزايش فشار مواجه شده اند.
همچنين در خرداد ماه، حامد صابر، عکاس آزاد، پس از ارسال تصاويری که از اعتراضات خيابانی تهران گرفته بود، در سايت های به اشتراک گذاری تصوير همانند فليکر و پيکاسا، دستگير شد. تصاوير او در وبسايت های ديگری در سراسر جهان از جمله تصوير روی جلد مجله اشپيگل منتشر شد. بنا بر گزارش خانه حقوق بشر ايران (خبرگزاری محلی مستقل و گروه حقوق بشری که پيشتر با عنوان گزارشگران و فعالان حقوق بشر در ايران شناخته ميشد - رهانا) وی در سی و يکم خرداد ماه دستگير شد.
محمد عبدالدايم هماهنگ کننده خاورميانه و شمال آفريقای کميته حمايت از روزنامه نگاران گفت: ما از تهران می خواهيم به اذيت و آزار روزنامه نگاران منتقد پايان دهد. وی ادامه داد: روزنامه نگارانی که تنها برای انجام وظايف کاری شان دستگير شده اند، متحمل شرايط و رفتار ناگواری هستند. زمان آن رسيده که مقامات جمهوری اسلامی تمامی روزنامه نگاران بازداشتی را آزاد کنند.
هفته گذشته، محمدصديق کبودوند، رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و سردبير هفته نامه پيام مردم، به گفته نسرين ستوده، وکيل وی، در زندان اوين برای سومين بار دچار حمله قلبی شد. کبودوند در دهم تيرماه ۱۳۸۶ به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی» و «تبليغ عليه نظام» دستگير شد. وکيل او به کمپين بين المللی برای حقوق بشر در ايران گفت زندگی کبودوند در خطر است و تکلم و بينايی وی دچاز اختلال شده. وکيل کبودوند گفت: «من اعلام می کنم که حفظ جان آقای کبودند با مسوولين زندان و رييس قوه قضاييه است»
بنا بر آخرين سرشماری کميته حمايت از روزنامه نگاران، تا ابتدای ماه ژوئن سال جاری حداقل ۳۷ روزنامه نگار پشت ميله های زندان بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016