شنبه 11 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: رسانه، ابزار براندازی نظام‌های مستقل در دنيا است، ايلنا

- درکشورهای مستقل کافی است يک زندانی در داخل حمام زندان به زمين بخورد، رسانه‌های غربی چه بلای سر آنها می‌آورند؟
- امروز زرادخانه جبهه استکبار، زرادخانه رسانه‌ای است
- شعارهای آزادی اطلاع رسانی در غرب دروغ‌ بزرگی است.


ايلنا:رييس جمهورمعتقد است رسانه، ابزار براندازی نظام‌های مستقل دردنيا است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود احمدی‌نژاد در سومين مجمع عمومی اتحاديه راديو و تلويزيون‌های اسلامی که در سالن همايش‌های سازمان و صداوسيما برگزار شد با تاکيد بر اينکه اين اجلاس و تشکيل اتحاديه در شرايط حساسی از تاريخ بشر اتفاق می‌افتد اظهارداشت: امروز حرکت تاريخی انسان در يک نقطه عطف قرار دارد و در واقع آن نقطه انتخاب سرنوشت است و صحنه عالم صحنه رويارويی دو جريان بسيار روشن و مشخص است جريانی که با انديشه مادی از جهان و انسان به دنبال تسلط بر همه منابع، فرهنگی، مادی و انسانی جهان است .جريانی که شصت سال و به تعبير ديگر بيش از ۳۰۰ سال است که بر جهان حاکم است و همه مناسبات سياسی، اقتصادی و روابط بين انسان‌ها را رقم زده است و شرايط کنونی جهان حاصل حاکميت اين جريان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر اينکه در نقطه مقابل يک نهال نورس و با طراوتی شکل گرفته است گفت: اين نهال با نگاه الهی و توحيدی به جهان و با تعريف درست از انسان در جهت برپايی عدالت و دوستی و زمينه‌سازی رشد وکمال انسان‌ها حرکت می‌کند و امروز عرصه‌های گوناگون بين‌المللی صحنه رويارويی اين دو جريان است.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه عرصه اصلی، نبرد رسانه‌ای است، گفت: امروز رسانه نه فقط يک جريان اطلاع رسانی بلکه يک ابزار بی‌بديل پيشبرد سياست‌ها انتشار فرهنگ‌ها و تحميل به ملت هاست و سرمايه‌گذاری بر روی رسانه بيش از سرمايه‌گذاری روی آموزش و فرهنگ است.
وی با تاکيد بر اينکه نظام مادی از همه ظرفيت‌های رسانه برای تحميل سياست‌های خود بهره می‌برد گفت: مهمترين سلاح پيشبرد سياست‌های استکباری امروز رسانه است تا جايی که اگر رسانه را از نظام استکباری جدا کنيم حتی يک روز هم دوام نمی‌آورد و در نقطه مقابل کارا‌يی‌ترين سلاح دشمنان بشريت عليه ملت ما رسانه است.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه با رسانه مقدمه‌سازی می‌کنند سپس فرهنگ‌سازی می‌کنند و بعد هجوم می‌آورند گفت: با رسانه دستور کار روزانه دولت‌ها و ملت‌ها ترسيم می‌شود و مبانی فکری وارزش‌های فرهنگی ملت‌ها را مورد هجوم قرار می‌دهد.
احمدی نژاد با تاکيد بر اينکه نبرد رسانه‌ای نبرد تمام عيار است تصريح کرد: فرهنگ، سياست و توانمندی‌های علمی دنيای استکبار با پشتوانه رسانه است و جريان توليدی بايد به ميزان اهميت رسانه خود را تجهيز کند و آماده حضور در اين نبرد شود.
وی در ادامه سخنان خود در آيين گشايش مجمع عمومی اتحاديه راديو و تلويزيون‌های اسلامی تاکيد کرد: با طراحی رسانه‌ای ماجرای تقلبی را شکل می‌دهد، سازمان می‌دهند و حرکتی ايجاد می‌کنند و سپس نتيجه‌گيری می‌کنند ، برنامه رسانه‌ای امروز يک عمليات پيوسته نيست، بلکه متن عمليات است.
رييس‌جمهور در بيان مصداق اين گفته خود تاکيد کرد: اگر ماجرايی مثل غزه توسط يک کشور مخالف جبهه استکبار اتفاق می‌افتاد و اين کشور يک صدم کارهايی که رژيم صهيونيستی در غزه انجام می‌داد را مرتکب می‌شد ، چه غوغايی در دنيا به پا می‌شد و جبهه استکبار تا چند ده سال طلب‌کار بود، اما می‌بينيد که دولتی جعلی و دروغين و ساختگی که برای جنايت تجاوز، ‌ترور و تهديد و ايجاد تفرقه درست شده است،به غزه حمله می‌کند ، هزاران تن بمب بر سر زنان و کودکان می‌ريزد، اما در همان حال از ورود يک تن دارو جلوگيری می‌کند و در ادامه می‌بينيم که ۹ ماه پس از ماجرای غزه تنها چيزی که در فضای رسانه‌ها حضور ندارد ،موضوع غزه است و در اين ماجرا به گونه‌ای عمل می‌کنند که جنايتکاران را مظلوم و مظلومين را جنايتکار نشان ‌دهند و سوال اينجاست اگر رسانه نبود ،آيا امروز از وجود صهيونيست‌ها خبری بود؟
احمدی نژاد ادامه داد: يا مثلا در کشور المان که مدعی ليبرال دموکراسی است، وقتی يک خانم مورد تعرض قرار می‌گيرد و برای دفاع از خود به دادگاه مراجعه می‌کند، در حضور قاضی و مامورين امنيتی ، مورد حمله قرار می‌گيرد و به شهادت می‌رسد و همسر وی نيز با شليک مامورين امنيتی مواجهه می‌شود . دقت کنيد، اگر اين اتفاق در کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتاد تا ده‌ها سال از آن فيلم می‌ساختند و نو به نو خبر درست می‌کردند.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه امروز رسانه، ابزار براندازی نظام‌های مستقل دردنيا است، تصريح کرد: مثلا در ونزوئلا باحمايت دولت وقت آمريکا کودتائی انجام می‌گيرد ، و کودتاچيان سعی می‌کنند با پشتوانه رسانه‌ای ، خود را مظلوم و دولت قانونی را ضد انسانی جلوه می‌داد.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه تمام اين شعارهای آزادی اطلاع رسانی دروغ‌های بزرگی است، گفت: تمام رسانه‌های استکبار مو به مو سياست‌های دولت‌های استکباری را دنبال می‌کند، مثلا در سفر ما به نيويورک بنده با چندين گروه رسانه‌ای مصاحبه‌ای داشتم، همه سوال‌های آنها يکسان بود، سوال کردم شما چطور رسانه‌هايی مستقل هستيد ، کداميک از اين سوال‌ها، سوال مردم است و آيا سوالات، خواست‌ها و سياست‌های دولت‌های شما نيست، که من در اين ارتباط به يکی از دوستان به مزاح گفتم، بياييد ما يک سوال چند جوابه برای رسانه‌های آمريکا طرح کنيم، اينکه آيا همه در آمريکا مثل هم فکر می‌کنند، دوم اينکه رسانه‌ها مال يک نفر است و اسم آنها متفاوت است و سوم اينکه در يک نقطه با هم هماهنگ می‌شوند و با هم يکی هستند.
وی با اشاره به ماجرای هولوکاست ادامه داد: همين امروز کسانی که در اروپا نسبت به ماجرای هولوکاست تشکيک می‌کنند زندانی می‌شوند، حتی اگر آن فرد استاد دانشگاه يا نماينده مجلس باشد. ولی کافی است مثلا در کشور ما پای يک نفر به زندان باز شود،چه غوغايی درست می‌کنند و يا در نشست سازمان ملل آقای اوباما رسما اعتراف کرد که در داخل آمريکا شکنجه وجود دارد و من دستوردادم که شکنجه ممنوع شود، اما درکشورهای مستقل کافی است يک زندانی در داخل حمام زندان به زمين بخورد، چه بلای سر آنها می‌آورند.
احمدی‌نژاد تاکيد کرد: معتقدم زرادخانه‌های هسته‌ای و بيولوژيک طرحی فريبنده است، امروز زرادخانه جبهه استکبار زرادخانه رسانه‌ای است، چرا که از اصل خبر دروغ را جمع می‌کنند آن را تبديل به سند می‌کنند و با استناد به آن،حمله می‌کنند و بر اين اساس مسووليت شما و ما سنگين است.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه بشريت در آستانه انتخابی جديد قرار گرفته است،گفت: رسانه‌های پاک و مومن به انديشه الهی و توحيدی مسووليت سنگينی بر عهده دارند و بايد با همت رسانه‌ها ، حجاب‌های ضخيم جهل و تحميل جهل به بشريت دريده شود و انجام اين ماموريت نيازمند برنامه‌ريزی انسجام و هوشمندی است. ولی می‌بينيم که متاسفانه برخی از رسانه‌های کشورهای اسلامی فريب شبکه رسانه‌ای استکبار را می‌خورند و در همان مسير حرکت می‌کنند و امروز وظيفه رسانه‌های کشورهای اسلامی تنها اطلاع رسانی نيست،بلکه در کنار آن بايد فرهنگ ‌سازی کنيد و از ملت‌های مظلوم وانديشه الهی وارزش‌های متعالی حمايت کنيد.
احمدی نژاد ادامه داد : باور ما اين است که نظام مادی رو به افول است، همه نشانه‌های اضمحلال امپراطوری ثروت، قدرت و رسانه آشکار شده است و بنيان‌های نظری انديشه دمکراسی و ليبرال در حال متلاشی شدن است و رسانه‌های کشورهای اسلامی بايد از حالت انفعالی به حالتی فعال تبديل شوند.
احمدی‌نژاد با اشاره به جنجال تبليغاتی رسانه‌های غربی و آمريکا در خصوص مساله هسته‌ای گفت: اوباما در اين ماجرا اشتباه بزرگ و تاريخی خود را مرتکب شد درحالی که ما زودتر از زمان موعد به خاطر احترامی که به مدير کل آژانس می‌گذاريم و تاکيدی بر قانون داريم اطلاعات لازم به آژانس داديم و قاعدتا بايد دولت آمريکا از آن مطلع می‌شد، نمی‌دانيم که چه شده است اوباما اطلاع نداشته است و ايشان بدون اطلاع عليه برنامه هسته‌ای ما شروع به حمله می‌کند و وقتی معلوم می‌شود اطلاعات ايشان غلط است و حرف بی جايی زده است همچنان خط القاء مخفی کاری ايران دنبال می‌شود.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه رسانه‌های کشورهای اسلامی بايد برای حضور در صحنه سرنوشت خود را مجهز کنند،گفت: شما امکانات فراوان و توانمندی‌های بی‌نظير داريد،ذخيره عظيم فرهنگ اسلام ناب ،ارزش‌های اسلامی و الهی و عنايات خداوند متعال بزرگترين و بی‌نظيرترين ذخيره است. امروز فکر، توليد انديشه و ذخيره عظم از انسان‌های مومن، پاک و توانمند در اختيار شماست.
وی با تاکيد بر اينکه امروز نيازمند حلقه وصل و محور وحدت هستيم،گفت: تشکيل اتحاديه راديو و تلويزيون های اسلامی کار مبارکی است، اما دقت داشته باشيم که اتحاديه يک ظرف ، فرصت و امکان است، ما نيازمند انديشه و روحی جمعی هستيم و نيازمند رسيدن به هدف واحد و متعالی هستيم، ببينيد دنيای استکبار هدف خود را روشن کرده است ، جامعه ليبرال و به قول آنها توسعه يافته نقطه هدف آنهاست. بسط انديشه و سيستم حکومتی و ارزش‌های دنيای آزاد هدف اين کار رسانه‌ای است و البته به تعبير دقيق‌تر هدف آنها اصل نظام سلطه است و خط قرمزهای خود را تعريف کردند و رژيم صهيونيستی با عنوان امر قدسی مورد حمايت همه دنيای استکبار است و شما رسانه يا دولتمردی را پيدا نمی‌کنيد،که نسبت به اساس رژيم جعلی صهيونيستی نقد داشته باشد.
احمدی نژاد خاطر نشان کرد: جالب است که برخی از مسوولين دولت‌های اروپايی خطاب به ما می‌گويند شما هر چه دلتان می خواهد به خود ما بگوئيد، اما به صهيونيست‌ها چيزی نگوييد.
وی خطاب به شرکت‌کنندگان در اين اجلاس‌گفت : بايد اهداف واحد و مشترک تعريف کنيد. ما دهها هدف مشترک و متعالی داريم که نقطه اوج آن برپا ساختن حيات طيبه الهی وانسانی در کل زمين است و اين آرمان هر موحدی است.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه کشورهای غربی می‌خواهند دنيا را زير سلطه خود بياورند و به اصطلاح خود جامعه ليبرال و توسعه يافته را درست کنند،گفت: مامی‌خواهيم جهان به نقطه متعالی برسد، نقطه‌ای که ارتباطات بين انسان‌ها و ملت‌ها بر پايه عدالت و دوستی يگانه پرستی تنظيم شود، همه استعدادها شکوفا شود و ملت درجه يک و دو نداشته باشيم،حق وتو نداشته باشيم و لشکر‌کشی به عراق و افغانستان و فلسطين را شاهد نباشيم، ترور کشتار و تجاوز دروغ را نبينيم، اين‌ها می‌توانند هدف متعالی ما باشد و ظهور انسان کامل به عنوان وعده تخلف ناپذير الهی می‌تواند نقطه مشترک همه ما باشد.
وی تصريح کرد: خط قرمز همه ما می‌تواند خودداری از ايجاد هر نوع اختلاف در بين امت اسلامی و ملت‌های مستقل باشد. همه ما می‌دانيم، تاريخ اروپا که متشکل از ۷۲ ملت است، سرشار از کشتارهای خونين بی نظير است . در هيچ قاره‌ ديگری به اين اندازه جنايت نمی‌بينيم، مثلا در جنگ دوم جهانی بيش از ۶۰ ميليون انسان در اروپا کشته شده‌اند و به محض اينکه فشارها برداشته شد،ديديد که در بالکان چه اتفاقی افتاد،ولی می‌بينيد که آنها به دنبال وحدت هستند و جلوی هر اختلافی را می‌گيرند.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه رسانه‌های کشورهای اسلامی نيز بايد به سمت وحدت حرکت کند و همبستگی و همدلی داشته باشند،گفت: ما هيچ چيز از آنها کم نداريم، بلکه ذخايره فرهنگ و انديشه‌ای و توانمندی‌هايمان به مراتب بيش از آن است و اين نعمت بزرگ الهی است و شکر نعمت به استفاده درست از آن است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016