جمعه 3 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد در مصاحبه با پی.بی.اس: انتخابات در ايران صددرصد آزاد است، قتل ندا آقاسلطان قطعا يک سناريو است، ايلنا

در سال ۸۴ هم انتخاباتی برگزار شد که مجريان آن با تمام توان حامی رقيب من بودند اما مردم به من رای دادند و البته دو کانديدا در آن زمان هم گفتند که در انتخابات تقلب شده؛ درحالی که خودشان انتخابات را برگزار کرده بودند.


رييس‌جمهور با اشاره به انتخابات اخير ايران با بيان اينکه شخيص اکثريت مردم در انتخابات اخير اين بود که به من رای بدهند و نبايد مردم را به اين دليل مجازات کرد. گفت: انتخابات در ايران بسيار بزرگ و صددرصد آزاد است تا جايی که کانديداها همه مبانی جمهوری اسلامی را نيز به چالش کشيدند و حتی برخی گفتند، می‌خواهيم نظام را عوض کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا ، محمود احمدی‌نژاد در حاشيه نشست مجمع عمومی سازمان ملل و در گفت‌وگو با "چارلی رز" مجری مشهور شبکه تلويزيونی «پی.بی.اس» آمريکا در پاسخ به پرسشی درباره اينکه روسيه هم با آمريکا برای تحريم ايران همصدا شده، با بيان اينکه تحريم و فشار عليه کشورها را مربوط به دروان گذشته و بی‌تاثير است و با تاکيد بر اينکه اتخاذ چنين سياستی به حل مسايل کمک نمی‌کند، گفت: امروز صحبت از تحريم ضمن اينکه اقدامی غيرقانونی است موضوعی است که در عرصه عمل نيز تجربه شده و ناکارآيی آن اثبات شده است.، اظهار داشت: تحريم‌ها تاکنون اثرگذار نبوده‌اند و از سوی ديگر معلوم نيست چرا آمريکا خود را عضو ممتاز جامعه جهانی می‌داند و اختيارات ويژه‌ای برای خود قائل است.
وی در پاسخ به سوالی درباره انتخابات گفت: در برخی کشورها، نمايشی از انتخابات برگزار می‌شود اما در ايران چنين چيزی امکان پذير نيست. طی ۳۰ سال ۳۰ انتخابات در ايران برگزار شده است. در سال ۸۴ هم انتخاباتی برگزار شد که مجريان آن با تمام توان حامی رقيب من بودند اما مردم به من رای دادند و البته دو کانديدا در آن زمان هم گفتند که در انتخابات تقلب شده؛ درحالی که خودشان انتخابات را برگزار کرده بودند.
وی ادامه داد: مشکل اينجا است که آنان فکر می‌کردند مردم بايد آنان را انتخاب کنند و اگر انتخاب نکردند مشکلی هست و اين درحالی است که ۲۵ ميليون نفر به رييس‌جمهور منتخب رای داده‌اند.
رييس جمهور تصريح کرد: درگيری‌های پس از انتخابات يک طراحی بود و برخی ها هم تشويق و سعی کردند کار غيرقانونی را مثبت جلوه دهند و برخی سياستمداران انگليسی و آمريکايی و برخی رسانه‌های غربی سعی نمودند کار غيرقانونی را قانونی جلوه دهند.
احمدی نژاد افزود: انتخابات برگزار می‌شود تا اکثريت معلوم شود و در هر انتخاباتی اقليت و اکثريتی وجود دارد اما اينکه اقليت بيايد به بانک‌ها آسيب بزند و سطل زباله آتش بزند و شيشه بشکند کار زشتی است.
رييس‌جمهور اظهار داشت: تشخيص اکثريت مردم در انتخابات اخير اين بود که به من رای بدهند و نبايد مردم را به اين دليل مجازات کرد.
وی افزود: من معلم دانشگاه و کارمند دولت هستم. در ايران افراد مهم نيستند مهم اين است که ملت ما ملت قدرتمندی است و نشان داد می‌تواند حوادث بزرگ را در خودش حل کند.
احمدی‌نژاد همچنين خاطر نشان کرد: عموم مردم نتيجه انتخابات را قانونی و درست می‌دانند اما عده‌ای تحت تاثير جريانات سياسی قرار دارند، البته اعتراض آنها هم به من نيست و به انتخابات هم نيست و خودشان می‌گويند که بهانه آنها انتخابات است. ما آنها را سرزنش نمی‌کنيم. هر کس می‌تواند ديدگاه خود را داشته باشد. نکته دوم اينکه انتخابات در ايران بسيار بزرگ و صددرصد آزاد است تا جايی که کانديداها همه مبانی جمهوری اسلامی را نيز به چالش کشيدند و حتی برخی گفتند، می‌خواهيم نظام را عوض کنيم. بالاترين سطح مشارکت در انتخابات اخير اتفاق افتاد. آيا جايی سراغ داريد که ۸۵ درصد مردم در انتخابات شرکت کنند؟ اين ويژگی انتخابات ايران بود. يک انتخابات عظيم و تراز جديدی از دموکراسی را به نمايش گذاشت.
رييس‌جمهور گفت: چرا برخی شعار دموکراسی می‌دهند اما وقتی به ايران می‌رسند از اقليت دفاع می‌کنند! چرا سياستمداران غربی انگليسی و آمريکايی از اکثريت حمايت و دفاع نمی‌کنند؛ مگر دموکراسی را نمی‌پذيرند و دموکراسی نمی‌خواهند؟
وی در ادامه اين گفت و گو در جواب سوالی درباره مرگ مشکوک ندا آقاسلطان گفت: اين جريان قطعاً يک سناريو است و بسيار پيچيده عمل شده است. نکته دوم درباره اين ماجرا اين است که عين چنين اتفاقی در ونزوئلا عليه چاوز هم طراحی شده بود. البته از قوه قضاييه خواسته‌ام اين موضوع را به طور ويژه و جدی‌تر دنبال کنند که چرا اين شهروند ما کشته شده است.
مجری اين شبکه تلويزيونی آمريکايی در ادامه پرسيد آيا موضوع تجاوز در زندانها هم نبوده است که احمدی‌نژاد تصريح کرد: کسی که اين حرف‌ها را زد وقتی از او اسناد خواستند گفت عصبانی شدم اين حرف‌ها را زدم و سندی ندارم.
وی افزود: در ايران اگر کسی تخلف کرده، دستگاه قضايی موظف است رسيدگی کند. براساس فرهنگ و اعتقادات خودمان موضوعاتی بايد به طور قاطع مورد رسيدگی قرار گيرد.
مجری اين شبکه تلويزيونی آمريکايی در ادامه درباره مازيار بهاری سوال کرد و گفت که نگران حال وی است. رييس‌جمهور نيز پاسخ داد: اميدوارم همه زندانيان آزاد شود اما فکر می‌کنم کسی هم بايد نگران ظلم استکبار به ملت ايران باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016