جمعه 3 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيشنهاد احمدی نژاد برای اعتماد سازی ميان ايران و آمريکا، راديو بين المللی فرانسه

فواد روستائی - محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری اسلامی ايران، که برای شرکت در نشست سالانۀ مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نيويورک سفرکرده است در مصاحبه ای با دو نشریۀ آمريکائی نيوزويک و واشنگتن پست پيشنهاد کرد که کارشناسان اتمی ايران و کشورهای ديگر برای بحث در مورد پرسش هائی که در ارتباط با فعاليت های هسته ای ايران مطرح است با يکديگر به گفتگو بنشينند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمود احمدی نژاد اين پرسش را مطرح کرد که چرا نبايد نشست و به تبادل نظر پرداخت تا دريافت که کار به کجا ختم خواهد شد. رئيس جمهوری اسلامی ايران افزود به نظر او اين پيشنهاد پيشنهادی محکم است که می تواند سرآغازی برای اعتماد سازی ميان جمهوری اسلامی ايران و آمريکا باشد. رئيس جمهوری اسلامی گفت يک ديپلمات بلند پایۀ اين کشور اين پيشنهاد را در نشست اول اکتبر در ژنو به گونه ای دقيق ارائه خواهد کرد.

قرار است در روز اول اکتبر نمايندگان جمهوری اسلامی ايران و کشورهای گروه ( ١+٥) با يکديگر به گفتگو بنشينند. در اين گروه پنج عضو دائمی شورای امنيت سازمان ملل ( آمريکا، روسيه، چين، فرانسه ، انگلستان) و آلمان حضور دارند.

محمود احمدی نژاد در مصاحبه با نيوزويک و واشنگتن پست از تمايل ايران به خريد اورانيوم غنی شده از آمريکا برای مصارف پزشکی نيز سخن گفت.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی که به سخنان محمود احمدی نژاد در مصاحبه با اين دو نشريه اختصاص داده است ياد آوری می کند که جمهوری اسلامی ايران در حال حاضر در ارتباط با پروندۀ هسته ای اين کشور از سوی جامعۀ بين المللی تحت فشارقرار دارد و پيشنهاد رئيس جمهوری اسلامی ايران هرچند با واکنش مثبت تحليلگران روبرو شده است، واکنش سرد و توأم با احتياط اتحادیۀ اروپا و آمريکا را برانگيخته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016