جمعه 12 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عليه صدا و سيما؛ ديگر دروغ نمی خوريم، گروه هايی از زنان ايران

پس از اعلام نتيجه ی دهمين دوره ی رياست جمهوری که با اعتراض عمومی و گسترده ی مردمی مواجه شد، حضور پررنگ مردم در خيابانها به حدی چشمگير بود که اخبار، تصاوير و ويدئوهای مردم ايران هنوز هم خبر اول همه ی رسانه های دنيا است، اما انعکاس جانبدارانه و مغلوط صدا و سيما از اين اعتراضات مدنی، هرچند دور از انتظار نبود اما ديگر بار ماهيت انحصارطلبانه و ضدملی اين رسانه را آشکار کرد. خبرها، سريالها و آگهی های زن ستيز و مردسالارانه، بحثهای جانبدارانه و همسو با دولت و پرونده سازی عليه فعالان جامعه ی مدنی نشانه های بارز اين انحصار طلبی است.
در سرزمينی که عمر روزنامه های آن به يک روز رسيده و فيلترينگ گسترده ی سايتهای اينترنتی راه دسترسی مردم به اخبار را بسته است، تلويزيون به دليل سهولت دسترسی و گستردگی مخاطبانش اصلی ترين ابزار تاثيرگذاری بر افکار عمومی محسوب ميشود؛ اما صدا و سيمايی که با سرمايه ی مردم ايران اداره ميشود به هيچوجه منعکس کننده ی اخبار و عقايد طيف های فکریِ مختلفِ ايرانيان نيست؛ و اينک با بی توجهی کامل نسبت به اعتراضات گسترده ی مردمی، به وارونه سازی وقايع - همانند مرگِ ندا آقاسلطان- و اعتراف سازی از فعالان اجتماعی و سياسی و روزنامه نگاران روی آورده است. اين در حالی است که ضمن بيتفاوتی به اعتراضات مدنیِ مردم و دستگيری های گسترده ی اخير، شعور و انديشه ای را که در خيابان ها به خاک و خون کشيده می شود اغتشاش ناميده و نقش پررنگی در پرونده سازی برای مردم و فعالين ايرانی بازی می کند: اين رسانه هيچگاه رسانه ای مردمی نبوده است؛ اين رسانه نه صدای ماست و نه سيمای ما، ما مردم معترض و تحت فشار ايران.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خريد محصولاتی که از طريق صدا و سيما تبليغ ميشود را تحريم کنيم!
از امروز ميخواهيم با تحريم خريد محصولاتی که از طريق راديو و تلويزيون تبليغ ميکنند، مخالفت و اعتراض جدی خود را نسبت به عملکرد رسانه ای که قرار بود ملی باشد اعلام کنيم. تحريم اين رسانه ی انحصاری و ضد ملی بيش از همه بر دوش زنان است که بيشترين مخاطب صدا و سيما هستند و اصلی ترين نقش را در انتخاب و خريد کالاهای خانگی دارند. از زنان ميخواهيم با تبليغ و تشويق همگان به عدم خريد کالاهای تبليغاتی در صدا و سيما و تشويق توليدکنندگان به پرهيز از ارائه ی اگه ی در آن رسانه، در اين نافرمانی مدنی مشارکت فعال داشته باشند. تا ادامه ی پخش اگهی اين شرکت ها از صدا و سيما، از خريد کالاهای زير خودداری ميکنيم:
ايزوگام شرق، گلاب نادر، ايرانسل، محصولات تک، تاژ، داروگر، چيتوز، صحت، وارنا، دالوپ، تلاونگ ....


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016