جمعه 12 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله جنتی: دشمن پيش از انتخابات، انقلاب مخملی را طراحی کرده بود، نيروهای بسيجی در حوادث شهيد شدند، آيا اين بی قانونی نيست؟ ايسنا

- حداکثر دقت در بررسی شکايات مربوط به انتخابات، صورت گرفت

دبير شورای نگهبان با بيان اين که ما همه مسلمان و شيعه هستيم و در نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنيم گفت: ما همه برادريم و بايد وحدت کلمه را حفظ کنيم و هر کس وحدت کلمه را به هم بزند به نظام جمهوری اسلامی خيانت کرده است.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اين مطلب تاکيد کرد: وحدت مفت به دست نيامده است. چشم همه دنيا به ماست و ما رسالت جهانی داريم ، پس بايد به قانون تن بدهيم، در نماز جمعه و جماعت، در فراخوان‌های مختلف و در انتخابات آينده شرکت کنيم و روی همديگر را ببوسيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی از حضور مردم در انتخابات تقدير و تشکر کرد و خطاب به آنها گفت: شما به طور بی سابقه در انتخابات رياست جمهوری شرکت کرديد و با رای خود دوستان را شاد و دشمنان را نااميد و عصبانی کرديد. من هم چنين بايد از همه زحمت‌کشان اين انتخابات و در راس آنها از مقام معظم رهبری، نيروهای نظامی و انتظامی و نيروهای بسيجی و صدا و سيما تشکر کنم.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در ادامه گفت: پس از انتخابات، دشمن نتوانست خوشحالی مردم را ببيند و تلاش کرد زهری در کام مردم بريزد. اين‌ها پيش از انتخابات، انقلاب مخملی را طراحی کرده بودند و حتی در سايتی که در وزارت خارجه انگلستان کشف شد از اسفند ماه اعلام کرده بودند که در انتخابات ايران ممکن است اغتشاشاتی شود و ما بايد به تبعه‌های خود اعلام کنيم که مراقب باشند. اين پيش‌بينی‌ها يعنی چه؟ بعد هم افرادی در سفارت‌خانه انگليس که در اغتشاشات دست داشتند دستگير شدند و قطعا محاکمه خواهند شد.

جنتی با بيان اين که دشمنان بيکار نخواهند نشست، اظهار کرد: دشمن باورش نمی شد که بتوانيم اين آشوب‌ها را بخوابانيم و آرامش در کشور برقرار شود. مشکل اين‌ها اين است که مردم ما را نشناخته‌اند. دشمنان از اول انقلاب و پيش از جنگ هر کاری که از دستشان برمی‌آمد انجام دادند و کارهايی نظير انفجار مهيب هفتم تير و شهادت مرحوم بهشتی را صورت دادند و هم‌چنين باهنر و رجايی را شهيد کردند ولی نظام ما با قدرت به کار خود ادامه داد و ضربه‌ای به نظام نخورد؛ چرا که مردم پشتيبان نظام هستند.

خطيب جمعه تهران خطاب به دشمنان گفت: شما انتظار داريد که با يک آشوب بعد از انتخابات حکومتی سرنگون شود و حکومتی دست نشانده شما سر کار بيايد؟

وی با اشاره به حوادث پس از انتخابات اظهار کرد: يک عده شورش کردند و ضرر مالی، جانی و حيثيتی به مردم زدند و هر کاری که از دستشان برمی‌آمد انجام دادند و نيروهای نظامی، انتظامی و نيروهای بسيجی حداکثر تلاش خود را به کار بستند تا خسارت‌ها به حداقل برسد و در اين راه شهيد دادند و جای تاسف است که ۷، ۸ نفر بسيجی شهيد شدند ، ۳۰۰ نفر بسيجی و بيش از ۵۰۰ نفر از نيروهای انتظامی نيز مجروح شدند. اين آيا غير از بی قانونی و هرج و مرج معنای ديگری می‌دهد؟

جنتی اضافه کرد: مگر مملکت و انتخابات، قانون ندارد، مگر دلايل ابطال انتخابات در قانون نيامده است؟ مگر اين اولين انتخابات است که در اين کشور برگزار می‌شود؟ انتخابات‌های زيادی در اين کشور انجام شده و در همه آنها شکايت‌هايی وجود داشته که به همه آنها رسيدگی شده که گاهی اوقات به ابطال برخی از صندوق‌ها و حوزه‌ها نيز منجر شده است. اين مملکت ولی فقيه دارد که گره‌های کوری را که هيچ کس نمی‌تواند باز کند، باز می‌کند و مشکلات به دست او حل می‌شود پس ديگر به دنبال چه هستيد؟ اين جز اين معنی را می‌دهد که ما قانون و هيات معتمدی که متشکل از معتمدين مردم است ، شورای نگهبان و وزارت اطلاعات که قدم به قدم به دنبال قضايا بوده را قبول نداريم؟

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران همچنين گفت: ببينيد چقدر در اين ايام دروغ گفته شد؟ برای مثال به امام جمعه يکی از شهرها گفته بودند که در فلان شهر تعرفه کم آمده است. اين امام جمعه به فرماندار زنگ زده و مساله را سوال کرده و فرماندار به او گفته است که چنين چيزی صحت ندارد. از هر دروغی استفاده کردند که کار خود را پيش ببرند، آيا اين بدين معنا نيست که نظام را قبول ندارند.

جنتی با اشاره به اين که اين نظام قوای مختلفی دارد که هر کدام وظايفی دارند، گفت: اگر قرار باشد هيچ کدام را قبول نداشته باشيم ، آيا اين جز بی اعتنايی به قانون و آغاز يک ديکتاتوری است؟ آيا اين مساله، مقابله نظام و ضد نظام نيست؟

خطيب نماز جمعه تهران در ادامه اظهار کرد: کم کم آشوب‌ها خوابيد و عده‌ای هم دستگير شدند و اعترافات اين‌ها هم دارد گرفته می‌شود و هرچقدر از آن که به مصلحت باشد به مردم گفته خواهد شد. يک عده از قبل نشسته بودند که ببينند انتخابات به نفع هر کس که تمام شد شلوغ کنند و به بهانه انتخابات به خيابان‌ها بريزند. وقتی قضيه چنين است چه نفعی برای مردم خواهد داشت؟ جز اين است که دشمن برای ما کف می‌زند؟ ۳۰ سال است که داريم می گوييم هر کاری دشمن گفت خوب است بايد خلاف آن را انجام دهيم و اين يک معيار مناسب است.

دبير شورای نگهبان هم چنين خطاب به دشمنان گفت: من به دشمن و آشوبگران عرض می کنم که اگر همه شما دست به دست هم بدهيد همين دعاهای بچه‌های ما در اعتکاف و همين بسيجی‌ها به قوت خود باقی می‌مانند و جز شرمساری برای شما خاصيتی نخواهد داشت.

جنتی در ادامه با بيان اين که حداکثر دقت در بررسی شکايات مربوط به اين انتخابات صورت گرفت، اظهار کرد: شکايات به دقت بررسی شد و حتی به طور بی سابقه‌ای يک هفته بيش از مهلت قانونی با موافقت مقام معظم رهبری بررسی‌ها صورت گرفت. اين انتخابات ، انتخابات سالمی بود و اشکالی نداشت. در بازشماری ۱۰ درصد از آرا که صورت گرفت نيز اختلاف خيلی ناچيز مشاهده شد که غيرطبيعی نيست؛ چرا که حتی اگر يک بسته اسکناس به دست کسی بدهيم و دو بار شمارش کند ، بار اول با بار دوم فرق می‌کند. در اين ايام غيبت شد، دروغ گفته شد و فحاشی و بدزبانی شد و کسانی که اين کارها را کردند بايد توبه کنند و از خدا بخواهند که آنها را ببخشد.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران هم چنين در ابتدای سخنان خود ميلاد امام جواد(ع) و هم چنين امام علی(ع) را تبريک گفت و ضمن تسليت به مناسبت سالروز سقوط هواپيمای مسافربری ايران توسط ناو آمريکايی گفت: اين واقعه جنايتی بود که قابل دفاع نيست و از رسوايی‌های حکومت آمريکا همين جنايت علنی است و اين‌ها آنقدر شرم و حيا ندارند که خجالت بکشند و باز هم ادعای حقوق بشر می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016