جمعه 5 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار فضلی: سپاه، بسيج و نيروی انتظامی کوچک‌ترين حرکت اغتشاش‌گران را زير نظر دارند، ايسنا

فرمانده سپاه سيدالشهدای استان تهران در جمع خبرنگاران درباره وقايع اخير اظهار کرد: ما نوکر مردم هستيم و به اين خدمت خودمان افتخار می‌کنيم و مردم مطمئن باشند فرزندان آنها در سپاه و بسيج و نيروی انتظامی از هيچ تلاشی برای تامين امنيت آنان فروگذار نخواهند کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار سرتيپ پاسدار علی فضلی خطاب به عوامل مخل امنيت عمومی و عناصر اصلی پشت صحنه آشوب‌های اخير هشدار داد: مراقب رفتارهای خودتان باشيد و به گونه‌ای عمل نکنيد که بيش از اين باعث تلخ شدن کام ملت و شيرينی ذائقه دشمنان اسلام و انقلاب شويد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی که در نشست خبری با خبرنگاران سخن می‌گفت، تصريح کرد: مردم با امام(ره) و رهبری پيمان بسته‌اند که در هر مقطعی از تاريخ انقلاب و کشور که دشمنان به فتنه‌انگيزی بپردازند با آنان به شدت برخورد کنند و با کورکردن چشم فتنه، بساط آنان را برچينند.

سردار فضلی افزود: تن دادن به قانون و تسليم شدن در برابر اراده و خواست ملت ايران تنها نسخه‌ای است که می‌تواند در شرايط فعلی باعث نجات فريب‌خوردگان و پياده نظام استکبار جهانی شود؛ از اين رو ما به آنها توصيه می‌کنيم تا دير نشده به دامان پرمهر و عطوفت نظام اسلامی و ملت بزرگوار ايران بازگردند و بيش از اين خود را بازيچه دست آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستی نسازند.

وی ادامه داد: مردم ايران وامدار هيچ کس نيستند، آنان در طول تاريخ انقلاب و سی سال گذشته همواره مواضع و منويات ولايت فقيه و رهبری انقلاب را نصب‌العين خود قرار داده‌اند و چه در زمان امام راحل(ره) و چه هم‌اينک نشان داده‌اند گوش به فرمان رهبری هستند و هر کسی را که بخواهد در مقابل خط انقلاب و رهبری قرار گيرد، منزوی و از صف خود جدا ساخته‌اند.

فرمانده سپاه سيدالشهدای استان تهران هم‌چنين با بيان اين‌که پروژه تخريب و اغتشاش و سلب امنيت و آسايش مردم شکست خورده است، اظهار کرد: هم‌اينک نيروهای امنيتی، انتظامی و بسيجی تمامی رفتار و حرکات عناصر فعال در اين صحنه را به طور دقيق رصد کرده و تحت کنترل دارند و در صورتی که اقدامی غيرقانونی و خلاف خواست مردم از خود بروز دهند، بايد در انتظار برخورد قاطع و قانونی از سوی نيروهای مدافع قانون و آرامش در جامعه باشند و من از دريادلان بسيجی تشکر می‌کنم که در مقابل اراذل و اوباش مسلح به سلاح گرم و سرد جانانه ايستادگی کردند تا مردم شريف ما امنيت و آسايش خود را دوباره به‌دست بياورند و نيز از آن خواهری که بر بالين آن بسيجی، شجاعانه خيمه زد تا از حمله اراذل و اوباش مصون بماند تشکر می‌کنم.

وی با بيان اين‌که به فضل خداوند همواره دريادلان بسيجی برای حفظ امنيت مردم با آمادگی کامل در صحنه هستند، افزود: برای خنثی کردن تلاش عقبه فتنه‌ای که در خانه‌های تيمی کشف شد و ارتباطی که از آنها با بيرون مرزها و صهيونيست‌ها عيان شد قريب به ۳۰۰ نفر از جان‌برکفان بسيجی به شدت زخمی شدند و هم‌اکنون در بيمارستان‌ها در حال مداوا هستند و ۸ نفر از بسيجيان قهرمان نيز در اين حادثه تلخ به درجه رفيع شهادت نائل شدند که من به همه عزاداران اين حادثه تلخ تسليت عرض می‌کنم.

فضلی در ادامه با اشاره به حساسيت شرايط داخلی، منطقه‌ای و جهانی بيگانگان قسم‌خورده انقلاب و نظام برای انقلاب اسلامی و مردم خاطرنشان کرد: انتظار همه مردم از نخبگان سياسی اين است که همه به اصل وحدت و وفاق ملی توجه و با فصل‌الخطاب دانستن بيانات اخير مقام معظم رهبری سعی کنند زمينه‌هايی را که ممکن است با تحت تاثير قرار دادن امنيت ملی و مصالح نظام، حرکت کشور در مسير پيشرفت و تعالی را کند، کند از بين ببرند.

سردار فضلی هم‌چنين حضور هوشيارانه و مقتدرانه نيروهای امنيتی، انتظامی و به ويژه بسيج مردمی را در صحنه حوادث اخير کشور، بيانگر آمادگی و قابليت‌های وصف‌ناپذير فرزندان ملت ايران در دفاع از انقلاب و حراست از استقلال و امنيت کشور و نيز رويارويی با توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان دانست و يادآور شد: سپاه در مواضع و بيانيه‌های رسمی خود هشدار داده است در صورتی که عناصر اصلی و عوامل بروز اغتشاش و آشوب‌های اخير در مسير عقلانيت قرار نگيرند و همچنان به ارتکاب اعمال مجرمانه، ضد انقلابی و مغاير با امنيت ملی کشور مبادرت کنند، نيروهای امنيتی، انتظامی و بسيج در برخورد قاطع با آنها درنگ نخواهند کرد.

وی با هشدار به کانون فتنه و گروهی از اراذل و اوباش که دست به سلاح گرم بردند و به انتقام‌گيری از ‌ملت مشغولند، افزود: امنيت و آرامش امروز جامعه ايرانی مرهون حماسه‌ها و ايثارگری‌های صدها هزار رزمنده، دلاور و مجاهد و جانفشانی‌های خيل عظيم شهدای انقلاب و دفاع مقدس است و ملت شريف ايران هرگز اجازه نخواهند داد عده‌ای مرعوب و تعدادی غافل و فريب‌خورده، اين دستاورد عظيم و حياتی را مورد تعرض و خيانت قرار دهند و فرزندان ملت در سپاه و بسيج و نيروی انتظامی کوچک‌ترين حرکات شما را زير نظر دارند و از شما غافل نيستند.

سردار فضلی تصريح کرد: برخی از اين اراذل و اوباش متواری هستند، اما فرزندان ملت بی‌گمان آنها را به مجازات خودشان خواهند رساند.

فرمانده سپاه سيدالشهدای استان تهران هم‌چنين با اشاره به فضاسازی برخی رسانه‌های بيگانه در اين حوادث افزود: متاسفانه شاهد بوديم که برخی از رسانه‌های بيگانه، مستقيم و غيرمستقيم به هدايت فرماندهی آشوب‌ها می‌پرداختند که اميدواريم با حماقت خودشان بيش از اين مردم ما را عصبانی نکنند، ما اين حوادث را از ذهن خودمان دور نمی‌کنيم و در روزی که لازم باشد برخی مسائل را بر زبان خواهيم آورد. بايد از کسانی که با بی‌توجهی به قانون و فرمايشات دلسوزانه مقام معظم رهبری مسبب اصلی اين فجايع هستند پرسيد مسووليت اين خون‌های ريخته شده با کيست و اين همه مجروحان و مصدومان را چه کسی پاسخگوست؟

وی با بيان اين‌که در جايی کسی تير می‌خورد و هنوز اصل حادثه مورد شبهه هست که می‌بينيم به سرعت تصاوير آن در رسانه‌های غربی پخش می‌شود، تصريح کرد: ما در موقع مقتضی حتما به اطلاع مردم خواهيم رساند که چه کسانی پشت اين قضايا هستند.

سردار فضلی هم‌چنين به بيان گوشه‌هايی از جنايات اخير اراذل و اوباش در فاجعه ۳۰ خرداد امسال پرداخت و گفت: کسانی که با تيغ موکت‌بری انگشت بسيجی ما را می‌برند و کسانی که بينی بسيجی ما را با دست می‌شکافند، در پيشگاه ملت چه حرفی برای گفتن دارند؟ من مجددا به همه دغداران تسليت عرض می‌کنم.

اين چهره ماندگار دفاع مقدس در پايان با تشکر از همکاری اقشار و آحاد مختلف ملت و نيز اصناف و بازاريان در مقابله و دستگيری اغتشاشگران گفت: بر خود وظيفه می‌دانم از اقشار و آحاد مختلف ملت و نيز اصناف که در روزهای اخير باعث سربلندی نيروهای امنيتی و انتظامی و بسيجی در برخورد با خط تخريب و آشوب و بازگرداندن امنيت و آرامش در سطح شهر شده‌اند و با اعلام آمادگی برای حضور در صحنه و همکاری همه جانبه خود زمينه انجام بهتر وظايف فرزندانشان را فراهم نمودند، صميمانه قدردانی و تشکر کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016