جمعه 29 تیر 1386

سيداحمد خاتمی: برنامه "به اسم دموکراسی" دقيقا به هدف زده است، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

آيت‌الله سيداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه‌ی اين هفته‌ی تهران با اشاره به برخی اظهارنظرها که اين روزها در عرصه‌ی اسلام‌شناسی صورت می‌گيرد، خاطرنشان کرد: آن چه از مجموعه‌ی قوانين و مقررات اسلامی استفاده می‌شود، اين است که مکتب حيات‌بخش اسلام دين زندگی است و اسلام دينی است که تا قيامت عهده‌دار زندگی بشر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران،ايسنا، عضو هيات رييسه‌ی مجلس خبرگان رهبری، با تاکيد بر اين که اين دين زندگی نمی‌تواند نظام سياسی نداشته باشد، خاطرنشان کرد: معقول نيست که گفته شود چنين دينی برای سياست، فرهنگ و اقتصاد مردم برنامه ندارد؛ چرا که اين مسائل از بديهيات مکتب حيات‌بخش ماست.

خطيب نماز جمعه‌ی اين هفته‌ی تهران، با اشاره به اين که اسلام جهت‌گيری‌ها را در حوزه‌های مختلف مشخص کرده است و تطبيق آنها بر عهده‌ی مجتهدان و فقيهان است، خاطرنشان کرد: فقهايی که در اسلام سال‌ها کار کرده‌اند و با ابزار فقه جواهری آشنا هستند، جزييات را بر کليات تطبيق می‌دهند.

اين عضو هيات رييسه‌ی مجلس خبرگان رهبری، اضافه کرد: اسلام می‌گويد جامعه بايد حکومت داشته باشد؛ اما شکل حکومت به استنباط فقيه بستگی دارد. مجموعه‌ی اين اصول و استنباطات سيستم سياسی نظام سياسی و نظام اقتصادی اسلامی را شکل می‌دهد.

خاتمی اضافه کرد: بابی در اصول کافی وجود دارد که می‌گويد در مورد همه‌ی مسائل مورد نياز شما کتاب خدا يا سنت پيغمبر(ص) حرف گفتنی دارد؛ لکن گاهی ما رهنمود قرآن و سنت را می‌فهميم و گاهی هم متوجه آن نمی‌شويم؛ اما اگر نفهميديم نگوييم اسلام نظام سياسی ندارد، بگوييم که ما متوجه نيستيم.

خطيب نماز جمعه‌ی اين هفته‌ی تهران، با بيان اين که اظهارنظرهايی مثل اين که اسلام دين زندگی نيست، و يا نظام سياسی و اقتصادی ندارد و يا اظهارنظر برخی که حقوق بشر غرب را بر حقوق اسلامی ترجيح می‌دهند، ريشه‌ی بيش از ۱۰۰ ساله دارد، گفت: ۳۰ سال قبل از نهضت مشروطيت پروتستانتيسم اسلامی اصلاحات دينی را مطرح کرد که معنی آن کنار زدن دين از عرصه‌ی زندگی مردم است. بعد از آن در نهضت مشروطيت افراد منحرفی مثل تقی‌زاده و سيدجمال واعظ و … در اين انحراف دميدند تا اوايل پيروزی انقلاب يعنی سال ۱۳۵۸ فرد منحرفی که اين تريبون را مقدس‌تر از آن می‌دانم که اسمش را بياورم، گفت نمی‌توان مسائل اقتصادی، قضايی و سياسی را در قالب اسلام ساخت. اين کار در شرايط حاضر نه مقدور است و نه ممکن و نه مفيد.

خاتمی با اشاره به سخنان شهيد بهشتی در کانون توحيد در اين رابطه، خاطرنشان کرد: ايشان می‌فرمود اين صدا نمی‌تواند از حلقوم يک مسلمان درآمده باشد. اين نغمه از گلوی شوم استعمار بلند شده است و اين اسلام آمريکاپسند است؛ يعنی اسلامی که در آن جهاد و شهادت نباشد که اين اسلام آمريکايی است و امام(ره) در مواجهه با اين اسلام، اسلام ناب محمدی(ص) را مطرح کردند.

اين عضو هيات‌رييسه‌ی مجلس خبرگان رهبری، با تاکيد بر اين که، اين گفته که برخی می‌گويند اسلام با ليبراليسم يا سوياليسم نزديک است، نادرست است، خاطرنشان کرد: اسلام از جهت محتوا با همه‌ی اينها بيگانه است. مبنای اين مکاتب، الحاد و دوری از خداست، مکاتبی مثل ليبراليسم اصالت را به هواهای نفسانی داده و ذاتا با ولنگاری ملازمت دارد. حال سوال اينجاست که اين مکاتب کجا و اسلام واقعی کجا؟

خطيب نماز جمعه‌ی اين هفته‌ی تهران، در ادامه‌ی سخنانش، خاطرنشان کرد: من به عنوان يک عالم به اصطلاح دينی به سياستمداران و احزاب سياسی می‌گويم که ورود به حوزه‌ی معارف دينی يک کار تخصصی است و سال‌های طولانی تحصيل در حوزه‌ی علميه را می‌طلبد. سياسيون اين عرصه را به اهلش بسپارند و به عرصه‌ی معارف دينی وارد نشوند؛ چرا که دنيا دنيای تخصص است و در اين جهت هم علمای دين بايد به تبيين اسلام بپردازند.

به گزارش ايسنا خاتمی در ادامه از صدا و سيما به خاطر توليد و پخش برنامه‌ی «به اسم دموکراسی» تشکر کرد و افزود: اعترافاتی که مجريان سياست‌های آمريکا در اين برنامه داشتند، اثبات کرد آمريکا نه تنها در ايران بلکه در کشورهای ديگر مستقل دنيا به دنبال پروژه‌ی کودتای نرم يا انقلاب مخملی بوده است که البته در برخی از کشورها مثل صربستان و اوکراين به نتيجه هم رسيدند، اما در ايران آنچنان که توطئه‌های ديگرشان ناکام ماند، در اين عرصه هم ناکام ماندند.

اين عضو هيات‌رييسه‌ی مجلس خبرگان رهبری، اضافه کرد: کسانی که برنامه‌ای به اسم دموکراسی را ديده باشند به سه نکته می‌رسند، اول آنکه مبنای کودتای نرم يا انقلاب مخملی بر اشاعه‌ی فرهنگ حکومتی غرب در قالب جامعه‌ی به اصطلاح مدنی بوده است.

وی افزود: دومين نکته اين است که وظيفه‌ی اصلی کودتاچيان در کودتای نرم ايجاد شکاف ميان ملت و حاکميت از طريق جذب و سازماندهی افراد خاص و راه‌اندازی جنگ تبليغاتی در جامعه است و سوم اينکه پايگاه عملياتی اين کودتا مجموعه‌ای از مطبوعات، محافل روشنفکری و نفوذ در داخل گروه‌ها و تشکيلات دانشجويی و به راه انداختن جريان‌های فمينيستی و مشابه آنها بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خاتمی با اشاره به اين که آمريکا ميليون‌ها دلار در اين مسير خرج کرده است، افزود: واکنش شديد و غيرمتعارف دولتمردان و رسانه‌های آمريکا حتی قبل از پخش اين برنامه گويای نگرانی شيطان بزرگ از لو رفتن نقشه‌هايش است و نشان‌دهنده‌ی آن است که اين برنامه دقيقا به هدف زده و در مقابل کودتای نرم آنها با اين پروژه‌ی نرم تبليغاتی آنها را رسوا کرده است.

خطيب نماز جمعه‌ی اين هفته‌ی تهران، اضافه کرد: اين توطئه‌ی کودتای نرم متعلق به سه دهه‌ی اخير است، قبل از اين آمريکا توطئه‌ی کودتای خشن را داشت، لذا سوال اينجاست که اين آمريکايی که يک روز کودتای نظامی را در کشورهای مستقل راه می‌اندازد و يک روز کودتای نرم، خنده‌دار نيست که دم از حقوق بشر، دموکراسی و مبارزه با تروريسم بزند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سيداحمد خاتمی: برنامه "به اسم دموکراسی" دقيقا به هدف زده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016