جمعه 3 خرداد 1387

احمد خاتمی در نماز جمعه: نگذاريد اعتبارنامه عناصر منحرف تاييد شود، آفتاب


آفتاب: امام جمعه موقت تهران گفت:«کار اول نمايندگان بايد ادای وظايف نمايندگی بويژه قانونگذاری باشد و درجلسات علنی و کميسيون ها حضور فعال داشته باشند. زيرا مردم رنج می‌کشند اگر مجلس به دليل به حد نصاب نرسيدن تعداد نمايندگان تعطيل شود».

به گزارش سرويس سياسی آفتاب، امام جمعه موقت تهران با تبريک سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته گفت: «خرمشهر در طول تاريخش چند بار به اشغال درآمد که هر بار با دادن امتياز به اشغالگران آزاد شد اما در آخرين مرحله به فضل الهی و فداکاری رزمندگان اسلام دشمن اشغالگر با سيلی به اشغال اين شهر پايان داد و هيچ امتيازی هم نگرفت».

وی با بيان اينکه دشمن بعثی در جريان آزادسازی خرمشهر ۱۶هزار کشته و زخمی و ۱۹هزار اسير داد و ۵۵۰تانک، ۵۳هواپيما و ۳هليکوپتر آن نابود شد، تصريح کرد:« اين پيروزی بزرگ و سرنوشت ساز بعد از عزل بنی صدر خبيث و ايجاد وحدت ميان سپاه و ارتش نصيب ملت ايران شد».

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود ياد حضرت امام خمينی (ره) را گرامی داشت و گفت: «تجليل از حضرت امام خمينی (ره) تجليل از ارزش های انقلاب اسلامی و پاسداشت ميراث گرانبهای ايشان يعنی نظام ولايی و ولايت فقيه است».

خاتمی در بخش ديگر سخنانش با تقدير و تشکر از نمايندگان مجلس هفتم که در حد توان خود تلاش کردند به نمايندگان مجلس هشتم توصيه کرد :« اگر می‌خواهيد مجلس در راس امور باشد بايد به انتظارات مردم پاسخ دهيد و برای حل مشکلات مردم از جمله گرانی و تورم و مبارزه با فقر و فساد با همکاری دولت تلاش کنيد».

وی با اشاره به رهنمودهای حضرت امام (ره) در خصوص مبحث اعتبارنامه ها به عنوان اولين اقدام مهم مجلس هشتم، خطاب به منتخبان مردم گفت:«در بحث اعتبار نامه‌ها به مسايل شخصی و گروهی نپردازيد اما اجازه هم ندهيد که عناصر منحرف که با دسيسه وکالت خود را به مردم تحميل کرده‌اند اعتبار نامه‌شان تاييد شود».

امام جمعه موقت تهران، وکالت مردم را امانت ارزيابی کرد و افزود: «نمايندگان مجلس هشتم بايد اين امانت را حفظ کرده و در عرصه قانونگذاری و وظيفه نمايندگی اين امانت را درست به سامان برسانند».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی تاکيد کرد: «کار اول نمايندگان بايد ادای وظايف نمايندگی بويژه قانونگذاری باشد و در جلسات علنی و کميسيون‌ها حضور فعال داشته باشند. زيرا مردم رنج می‌کشند اگر مجلس به دليل به حد نصاب نرسيدن تعداد نمايندگان تعطيل شود».

خاتمی در ادامه سخنان خود تصريح کرد: «قانون اساسی حق نظارت و تحقيق تفحص در همه امور کشور را به مجلس واگذار کرده است و مردم هم از نمايندگان انتظار دارند بر امور کشور نظارتی دقيق، سالم ، واقع بينانه و بدور ار تاثير پذيری داشته باشند».

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران، نظارت سالم و دقيق و واقع بينانه را گامی بلند در مسير سالم سازی نظام اداری کشور دانست و گفت: «اگر نمايندگان مجلس هشتم به اين نکات مهم توجه داشته باشند و به آنها عمل کنند مجلس در راس امور قرار خواهد گرفت».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمد خاتمی در نماز جمعه: نگذاريد اعتبارنامه عناصر منحرف تاييد شود، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016