جمعه 23 آذر 1386

احمد خاتمی در نماز جمعه تهران: برخی اظهارات بوی خيانت می‌دهد، مهر

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آغاز مراحل اجرايی انتخابات مجلس هشتم گفت: برخی حرکات و مصاحبه‌هايی ‌که انجام می‌شود، نه بوی بداخلاقی انتخاباتی که بوی خيانت می‌دهند.
به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله سيد احمد خاتمی در آغاز خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به ديدار اعضای شورای انقلاب فرهنگی با مقام معظم رهبری اظهارداشت: مقام معظم رهبری از فرهنگ به عنوان فضای تنفس جامعه ياد کردند و فرمودند همه اقدامات کشور بايد به سمت تعالی فرهنگی باشد.

مهندسی فرهنگی

وی افزود: ايشان برای بار دوم بر مهندسی فرهنگی تاکيد کردند و فرمودند برنامه ريزی شوای عالی انقلاب فرهنگی بايد به سمت ساختن جامعه ای بانشاط، همراه با ايثار، عدالت طلب و موحد باشد. اين رهنمود رهبری نيز نصيحت و موعظه نيست بلکه تکليف و وظييفه است و اميدوارم مخاطبان انی سخن به وظيفه خود عمل کنند.

پيروزی اخلاقی در انتخابات

خطيب جمعه تهران در ادامه سخنان خود به نزديکی ايام انتخابات اشاره و تاکيد کرد: همه کانديداها ، هواداران و جريانات سياسی بدانند پيروزی اخلاقی به مراتب مهمتر از پيروزی سياسی است اگر کسی وارد انتخابات شود اخلاقی عمل کند رای بياورد يا نياورد پيروز است اما اگر کسی با بد اخلاقی پيروز سياسی شود شکست خورده اخلاقی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گاهی برخی از حرکات يا مصاحبه ها يی که می شود نه بوی بداخلاقی انتخاباتی که بوی خيانت می دهد. آقايی چند هفته مصاحبه کرده و خط داده به غربی ها که اگر قطعنامه سوم تحريم تصويب شود برای رای جناحی که شما دوست داريد موثر است. يا برخی جريانات خط داده اند که با طرح مسئله اختلاف قوميت ها و دعوا کرسی مجلس را تصاحب کنند.

خاتمی تصريح کرد: انصاف دهيد اين نمک خوردن و نمک دان شکستن درست نيست، بر سر سفره آزادی که اين نظام اسلامی به شما عنايت کرده، برای اينکه چند صباح بر اين صندلی مجلس بنشينيد با منافع نظام بازی می کنيد منافع نظام چيزی است که با انی انتخابات و آن انتخابات و يا منافع اين گروه و آن گروه جابه جا شود اين نظام بايد بماند همه بايد در مسير اعتلای اين نظام کار کنيم.

امام جمعه موقت تهران افزود: خدا را ناظر و حاضر بدانيم و برای مه مهم باشد که نظم اسلامی ما عزيز و سربلند باشد.

۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه

وی در ادامه سخنان خود در خطبه دوم به ۲۷ آذرماه سالروز شهادت دکتر مفتح و نامگذاری روز وحدت حوزه ودانشگاه اشاره کردو گفت: وحدت حوزه و دانشگاه با شعار به دست نمی آيد بلکه با وحدت هدف به دست می آيد. پس از قرن ها در اين کشور نظم اسلامی شکل گرفته، وقتی حوزه در جهت تقويت نظام اسلامی حرکت کرد وقتی دانشگاه در جهت وحدت اسلامی حرکت کرد با اين مبانی وحدت حاصل می شود .

خاتمی تاکيد کرد: بحمدلله جريانات دانشجويی کشور از اصالت برخوردار بوده و ريشه دار است. جريانی است که استارت آن با مبارزه با رئيس جمهور کذايی آمريکا نيکسون شروع شد و در طول تاريخ اين حرکت پيشينه استکبار ستيزی وجود داشته است و جريان دانشجويی اين افتخار را دارد که جاسوسخانه را اشغال کرد گرچه برخی از آنان پشيمان هستند اما اين حرکت،حرکت مقدسی است که حای پشيمانی ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دانشجويان بايد پاسدار اين اصالت ها باشند و اجازه ندهند کسانی اين جريان اصيل را مورد تاخ و تاز قرار دهند و با هتاکی ها استفاده ابزاری از اين جريان کنند و با تندروی و حرمت شکنی نسبت به مقدسات اين پيشينه ارزشمند را لکه دار کنند.

وی گفت: نظام اسلامی امانت خداوند و شهيدان است و حوزه و دانشگاه بايد در خط مقدم اين امانت داران باشد.

مرحله جديد طرح ارتقای امنيت اجتماعی

خاتمی در بخش ديگری از سخنان امروز خود به اجرای مرحله جديد از طرح ارتقای امنيت اجتماعی نيروی انتظامی اشاره و خاطرنشان کرد: اين را باور کنيم که مردم ما می خواهند نواميسشان با کرامت در کوچه و خيابان تردد داشته باشند اين خواست مردم ماست که فضای جامعه فضای پاکی باشد البته ما هميشه طرفدار برخوردهای مهر آميز بوده ايم اما اين واقعيت را بپذيريم که دشمن با گسترش فساد در پی آندولسيزه کردن کشور است اين جای ترديد ندارد اميدوارم آنها که بايد بفهمند اين مطلب را بفهمند و طرح های مقدسی که در مسير عفاف و پاکسازی جامعه به کار می رود تقويت کنند.

خطيب نماز جمعه تهران تصريح کرد: لااقل اگر تقويت نمی کنند خرابش نکنند مسئولی می گويد آقا مشکل ما اين مسائل نيست مشکل ما اين نيست که دامن کوتاه تر باشد يا بلندتر مشکل ما عدالت است.

خاتمی ادامه داد: چه می گويی آقا جان! ما در پی دين هستيم هم عدالت برای ما مهم است هم عفاف برای ما مهم است اين چه حرفی است که زده می شود معنای اين که بچسبيم به عدالت يعنی از اين مسائل بی اعتنا بگذريم. همين اظهارنظرها ست که ناهنجاری ها را در جامعه بيشتر کرده است.

وی گفت: برخی روزی روزگاری می گفتند حال چند تار موی زن بيرون بود چه می شود؟ اين اظهار نظرها ست که بساط جامعه را به اين روز کشانده است. ما فدای دين هستيم ما در پی آن هستيم که جامعه ما دينی باشد کوچه و خيابان ما دينی باشد همه اينها مهم است عدالت و عفاف مهم است.

خاتمی ابراز اميدواری کرد همه در اين عرصه تلاش بايسته و شايسته داشته باشند.

گزارش ۱۶ نهاد اطلاعاتی آمريکا

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگری از سخنان خود به انتشار گزارش ۱۶ نهاد اطلاعاتی آمريکا اشاره و با بيان اينکه اين گزارش حاوی نکات مثبتی بوده است، گفت: از نکات مثبت اين گزارش اين بود که در آن اعلام شده ايران از سال ۲۰۰۳ فعاليت هسته ای صلح آميز داشته و نکته افتخار آميز ديگر برای ايران اين است که در اين گزارش آمده است که ايران در ۲۰۰۷ جهش جدی در عرصه فناوری هسته ای داشته است که اين اعترافات از سوی دشمن يک موفقيت محسوب می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکيد کرد: اين گزارش نکات نادرستی نيز داشت که يک مورد آن اين بود که ايران قبل از سال ۲۰۰۳ گويا در پی سلاح اتمی بوده که اين دروغ آمريکايی است که بارها تکرار کردند و ديگر اينکه با فشار آمريکا بوده که ايران دست از سلاح اتمی برداشته است که اين هم دروغ است .

وی خاطرنشان کرد: اصولا ما نسبت به دشمن بايد بدبين باشيم اگر دشمن به روی ما لبخندهم زد بگوييم شيطنت آميز است بنابراين اين گزارش را نه پيروزی سياسی بزرگ بدانيم نه آن را ناچيز بدانيم هوشياری خود را هم حفظ کنيم نظام اسلامی ما در برابر همه حرکات دشمن با دقت همه مسائل را دنبال می کند.

حضور وزير دفاع آمريکا در منامه

خاتمی به کنفرانس منامه با حضور وزير دفاع آمريکا اشاره کرد و افزود: اين کنفرانس با وزير دفاع آمريکا برگزار شد تا همسايه های عرب را با سيستم دفاع موشکی عليه ايران متحد کند و جبهه عربی اسرائيلی عليه ايران به وجود بياورد اما به فضل خدا انچنان در اين کنفرانس وزير دفاع آمريکا مفتضحانه صحبت کرد که شرکت کنندگان در اين اجلاس وزير را به استهزاء گرفتند.

هوشياری همسايگان

وی افزود: ما اين را موفقيت سياسی می دانيم که همسايه های عرب ما به اين باور رسيده باشند که ايران دوست قدرتمند آنان است و ايران پس از پيروزی انقلاب اسلامی نشان داده که بهترين همسايه بوده و اميدواريم باز هم مراقب باشند به دام آمريکا نيفتند همچنين کشورهای همسايه توجه کنند طرح مدام ادعای مالکيت برخی کشورها نسبتبه جزاير سه گانه ايرانی دام آمريکاست و اينها پيوسته می خواهند با نگه داشتن اين مسئله آتش دعوا روشن کنند که اميدواريم همسايه های ما دراين عرصه مراقب باشند.

بازجويی و شکنجه زندانيان گوانتانامو

خطيب نماز جمعه تهران در ادامه به نابود کردن مدارک بازجويی و شکنجه زندانيان گوانتانامو اشاره و افزود: در هفته گذشته جلوه ديگری از شيطنت و رذالت آمريکا خود را نشان داد و آن هم افتضاح نابود کردن مدارک بازجويی و شکنجه زندانيان گوانتانامو بودکه رئيس سيا به آن اعتراف کرد. اين جدا کله ننگی برای آمريکا ست بوش شخصا دستور شکنجه می دهد و سپس از آن شکنجه آثار آن را از بين می برد و ژست دفاع از حقوق بشر می گيرند و اين جدا مايه افتضاح دموکراسی غربی است که دروغ گفتن برای آنان مثل آب خوردن است.

خروج نظاميان انگليسی از عراق

آيت الله خاتمی به اين سخن نخست وزير انگليس که اعلام کرده تا ۲ هفته ديگر نيروهايشان را از بصره خارج می کنند اشاره کرد و گفت: اين يکی از ميوه های شيرين استقامت است که اگر مردم بايستند دشمنان پا به فرار می گذارند. البته نخست وزير انگليس در عين حال گفته که ما ۱۰ سال ديگر در افعانستان می مانيم که ما به براون می گوييم در افغانستان هم دوام نخواهيد آورد و دست از پا درازتر فرار خواهيد کرد.

وی افزود: زيرا شما در افغانستان گفتيد که می خواهيد توليد مواد مخدر را کاهش دهيد و توليد موادمخدر با آمدن شما سه برابر شد. گفتند با تروريست می خواهيم مبارزه کنيم که گزارشات موثق داريم که شما با طالبان همکاری می کنيد و به طالبان که مظهر تروريست است پول می دهيد که چند صباحی بمانيد اين هم دروغ انگليسی است که بحمدلله مردم ما يک نفرت ديرينه از اين استعمار پير دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ترور يک مقام بلند پايه ارتش لبنان

عضو خبرگان رهبری در ادامه به ترور يک مقام بلند پايه ارتش لبنان اشاره و خاطرنشان کرد: اين ترور گامی در راستای ادامه تشنج در لبنان تعبير می شود واقعيت اين است که پس از چند دوره که رئيس جمهور در لبنان انتخاب نشد گروههای لبنانی با مديريت رهبر مجاهد حزب الله داشتند به توافق می رسيدند و در آستانه انتخاب رئيس جمهور و رفع تشنج در لبنان بودند که اين ترور در راستای بی اثر کردن اين تفاهم بود.

وی در پايان سخنان خود خاطرنشان کرد: ترديدی نيست که اين کار، کار رژيم صهيونيستی است که نمی خواهند لبنان روی آرامش را به خود ببيند.

خطبه اول و دعای عرفه

خاتمی در ابتدای سخنان خود در خطبه دوم به ضمن تسليت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) در هفته پيش رو ، به نزديکی عيد سعيد قربان اشاره کرد و خواستار بها دادن به نماز عيد قربان و سنت قربانی کردن شد.

بنا بر اين گزارش ، خطيب جمعه تهران سيد احمد خاتمی در خطبه اول نمازجمعه اين هفته تهران نيز با اشاره به اينکه همه روزها ، روز دعاست گفت: بر اساس روايات برخی از روزها ، فرصت ويژه ای برای دعا و نيايش است و دهه اول ذی الحجه بويژه روز عرفه از جمله اين وقت هاست .

امام جمعه موقت تهران قرائت دعای عرفه در اين روز را بسيار مغتنم برشمرد و افزود: دعای عرفه دوره کامل عرفان اسلامی و دريای معنويت است که در آن انسانها خود را می شناسند و با خدايشان راز و نياز می کنند.

وی با اشاره به حضور جوانان در مراسم ويژه اين روز در ايران اسلامی از برگزارکنندگان مراسم خواست ، با برنامه ريزی مناسب فرصت استفاده بيشتر از مفاهيم و معنويت دعای پرفيض عرفه را فراهم کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمد خاتمی در نماز جمعه تهران: برخی اظهارات بوی خيانت می‌دهد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016