سه شنبه 10 مرداد 1385

گزارش ايرانيوز از تجمع معترضين به مرگ اکبر محمدی، در مقابل زندان اوين

در پی انتقال جنازه اکبر محمدی از زندان اوين به شهرستان آمل؛ محل زندگی و تولد وی، که در ساعت ۵ بامداد امروز صورت گرفت، حدود ساعت ۹ صبح، جميعتی اندک از معترضين در يک اقدام غير قانونی، به درگذشت اکبر محمدی در مقابل زندان اوين تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری ايرانيوز، در پی درگذشت اکبر محمدی؛ زندانی سياسی که به دليل فعاليت در وقايع ۱۸ تير ۷۸ زندانی و دستگير شده بود، صبح روز شنبه جمعی از خانواده‌ها و فعالين سياسی به نشانه اعتراض به مسؤولان زندان در مقابل زندان اوين تجمع کردند.

در اين تجمع که حدود ۲۵ نفر از زنان و مردان فعال سياسی در آن حضور داشتند و چند تن از دانشجويان فعال سياسی نيز در ميان آنها ديده می‌شدند، خانمی که اظهار می‌کرد مادر يکی از مبارزين پيش از انقلاب بوده، با صدای بلند اعتراض خود را نسبت به درگذشت اکبر محمدی اعلام می‌کرد و شعارهايی را سر می‌داد.

از سوی ديگر زنی که خود را يکی از ورزشکاران سابق ورزشگاه حجاب می‌خواند و ادعا می‌کرد يکی از برادرانش در حوادث ابتدای انقلاب کشته شده، اظهار می‌کرد که اين جمعيت در اعتراض به عدم آزادی در اينجا جمع شده‌اند و مدعی بود که همه مردم ايران خواهان آزادی و کار هستند و اگر اين ۲ را به مردم بدهند، کسی اعتراضی ندارد.

اين تجمع که بيش از يک ساعت هم به طول نينجاميد و در طول مدت آن بارها و بارها جر و بحث‌های مکرر ميان تجمع‌کنندگان اتفاق افتاد، در پايان با سخنان يکی از معترضان که ادعا می‌کرد جنازه اکبر محمدی هم اکنون به آمل منتقل شده و توسط نيروهای پليس در حال گردانده شدن در خيابان است و باز ادعا می‌کرد که هم اکنون شهر آمل شلوغ است و ... پايان يافت.

اين عضو حاضر در تجمع غير قانونی در مقابل زندان اوين همچنين از حاضران خواست که با سر دادن سرود «ای ايران، ای مرز پرگهر» متفرق شوند و در مراسم گراميداشتی که اظهار می‌کرد چند روز آينده برای اکبر محمدی برگزار خواهد شد، شرکت کنند.


گفتنی است؛ حاضران در تجمع اظهار می‌کردند که صبح فردا جنازه اکبر محمدی در شهرستان آمل تشييع خواهد شد.

در پايان نيز يکی از اعضای شورای تهران دفتر تحکيم وحدت به خانمی که در پايان تجمع سخنرانی کرده بود، نزديک شد و از وی خواست که با حضور در دفتر تحکيم وحدت اقدامات آتی را به صورت هماهنگ انجام دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی اظهار داشت که امروز در سازمان ادوار دفتر تحکيم وحدت، جلسه‌ای تشکيل خواهد شد تا در مورد اقدامات آتی در خصوص مرگ اکبر محمدی تصميم‌گيری شود.

همچنين برخی از حاضران در اين تجمع ادعا می‌کردند که خانواده احمد باطبی يکی ديگر از زندانيان سياسی نيز امروز در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران به نشانه اعتراض حضور دارند.

گفتنی است؛ محوطه اطراف زندان اوين و محل تجمع معترضين به مرگ اکبر محمدی، توسط نيروهای پليس به طور کامل تحت کنترل بود و تجمع نيز آرام پايان يافت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش ايرانيوز از تجمع معترضين به مرگ اکبر محمدی، در مقابل زندان اوين' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016