سه شنبه 10 مرداد 1385

مراسم گراميداشت اکبر محمدی در زندان اوين، کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر

مراسم يادبود اکبر محمدی در ساعت ۸ شب گذشته در سالن يک ۳۵۰ زندان اوين، با يک دقيقه سکوت آغاز شد. سپس دکتر ناصر زرافشان طی سخنانی به ابهامات مرگ اکبر محمدی اشاره کرد و سوالاتی را از مسئولان زندان مطرح کرد، که به چه دليل اکبر محمدی با وجود مشکل قلبی به بند عمومی منتقل شد؟ و چه کسانی عامل اين انتقال بوده اند؟ وی اشاره کرد مرگ اکبر محمدی عمدی بود مسئولان زندان و با علم بر اينکه می دانستند که وی وضعيت نامساعدی دارد و احتمال مرگ وی به دليل عدم دريافت سرم و مصرف آب وجود دارد، او را به بند ۳۵۰ اوين بازگردانده اند.

پس از آن، خالد حردانی قطعه ای ادبی را که خود سروده بود به ياد اکبر برای حضار قرائت نمود.

همچنين پس از خوانده شدن بيانيه زندانيان سياسی که قبلا نوشته شده بود، مهندس حشمت الله طبرزدی به تعريف خاطراتی در مورد اکبر پرداخت چهارچوب آن در راستای زندگی ومقاومت وی بود .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حميدرضا محمدی يکی ازهم بندان اکبر محمدی نيز که در ساعات پايانی در کنار اکبر بود و زمان بازگرداندن او به بند تا لحظه مرگ از وی جدا نشده بود، شرح واقعه را برای سايرين توضيح داد و بر عمدی بودن مرگ او تاکيد ورزيد و خواستار روشن شدن علت مرگ وی شد. در پايان بينا داراب زند با بيان اخبار خارج زندان و پيامدهای مرگ اکبر محمدی، مراسم را به پايان رساند.

کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر

Komite_gozareshgar@yahoo.com
Komite.gozareshgar@gmail.com
http://www.komitegozareshgar.blogfa.com

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مراسم گراميداشت اکبر محمدی در زندان اوين، کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016