سه شنبه 10 مرداد 1385

بيانيه انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکی درباره درگذشت اکبر محمدی، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی


انجمن‌ اسلامی دانشجويان دانشگاه تهران‌وعلوم پزشکی بيانيه‌ای درباره درگذشت اکبر محمدی صادر کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در بيانيه انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با ابراز تاسف از خبر فوت ناگهانی اکبر محمدی، آمده است: اين امر بديهی و انسانی است که وقتی محکومی در زندان در تنگنای جسمی قرار می‌گيرد وظيفه‌ مسوولين زندان در مراقبت و حفاظت از تماميت جسمانی و روانی وی مضاعف می‌گردد.

اين بيانيه می‌افزايد: متاسفانه آنچه که در وضعيت فعلی مغفول مانده رعايت اصول دادرسی شايسته و عادلانه از سوی قوه‌ قضاييه است که متولی «حفظ حقوق و آزادی‌های عامه» می‌باشد. به نظر می‌رسد رعايت نشدن اصول دادرسی عادلانه اعم از دستگيری، بازداشت، رسيدگی قضايی و بازجويی و نگهداری محکوم در زندان موجب بروز حوادثی از اين دست می‌گردد که نشان از بيماری مزمنی دارد که راه علاج آن جز بازگشت به قانون اساسی و مضامين پذيرفته شده‌ی حقوق شهروندی نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران هشدار ‌داد که «بی‌درايتی و مسووليت‌ناشناسی‌هايی» از اين دست لطمات و خسارات جبران‌ناپذير اخلاقی، انسانی و بين‌المللی در پی خواهد داشت که هزينه‌ آن بر گرده کل نظام سياسی کشور بار می‌شود.

انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکی با تسليت به خانواده مرحوم اکبر محمدی، از قوه قضاييه خواست براساس اصل امر به معروف و نهی از منکر و نظارت همگانی و اصل پاسخگويی قوا در برابر ملت به طور شفاف و صريح دلايل اين حادثه‌ ناگوار و قاصران و مقصران احتمالی اين امر را به افکار عمومی اعلام نموده و زمينه‌های بروز مجدد چنين حوادث ناگواری را مسدود نمايد.

Copyright: gooya.com 2016