جمعه 6 مرداد 1385

سفير عراق در ايران: اعضای سازمان مجاهدين خلق به زودی از عراق اخراج می‌شوند، فارس

خبرگزاری فارس:سفير عراق در ايران که از اعضای مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق است در ديدار با دبير کل حزب مردم‌سالاری گفت:به زودی اعضای سازمان منافقين (مجاهدين خلق) از عراق اخراج خواهند شد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی حزب مردم سالاری در اين ديدار سفير عراق ضمن ابرازخرسندی از حضور در روزنامه مردم سالاری از مواضع عقلانی اين روزنامه در جريان سقوط صدام و همچنين حرکت‌های خشونت‌گرايان داخل عراق تشکر کرد.

محمد مجيدالشيخ همچنين از کمک‌ها و مساعدت‌های بی‌دريغ ملت و دولت ايران نسبت به دولت کنونی عراق تشکر کرد و خواستار تداوم روابط مستحکم دوجانبه و ارتباطات دوستانه دو کشور در سطح منطقه و جامعه بين‌المللی شد.

سفير عراق در ايران اعلام کرد: در پی اعمال محدوديت عليه سازمان مجاهدين خلق به زودی اعضای اين سازمان از عراق اخراج خواهند شد.

در ادامه مصطفی کواکبيان نيز با تشکر از حضور سفير عراق در روزنامه مردم‌سالاری و گراميداشت ياد و خاطره شهيد سيدمحمدباقر صدر بر اهميت ابعاد راهبردی روابط بين ايران و عراق تاکيد کرد و اظهار داشت:‌دست‌هايی در کار است که روابط ايران و عراق را تيره سازد که مستلزم هوشياری ديپلماتيک دو طرف می‌باشد.

دبيرکل حزب‌ مردم‌سالاری با اشاره به طرح خاورميانه بزرگ خواستار تصويب زمان‌بندی خروج آمريکايی‌ها از عراق از سوی مجمع ملی عراق شد و اظهار داشت: هر چند خليل‌زاد به دستور مقامات واشنگتن از اظهارات قبلی خودش در مورد مذاکره ايران و آمريکا در موضوع عراق عقب‌نشينی کرد؛ اما به هر حال همين موضوع بيانگر آن است که آمريکايی‌ها نيز به عمق روابط استراتژيک ايران و عراق پی‌برده‌اند و ما بايد همه تلاش کنيم، که علاوه بر اخراج اشغالگران هر نوع خشونتی نيز از مناطق مختلف عراق رخت بربندد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدير مسئول روزنامه مردم‌سالاری با تاکيد بر ضرورت خاتمه دادن به دادگاه صدام و لزوم اعدام هرچه سريع‌تر وی اظهار داشت: گرچه آمريکايی‌ها در سقوط صدام نقش اساسی داشتند؛ اما شکی نيست که در همراهی ديکتاتور عراق و ايجاد صدها ميليارد دلار خسارت بر ملت ايران نيز نقش اساسی داشتند و اگر يک دادگاه واقعی و عادلانه بين‌المللی بود، بايد اين حق ملت ايران نيز استيفا می‌گشت.

Copyright: gooya.com 2016